• Thezz

Hur gick Er förlovning till

Vill helt enkelt veta hur er förlovning gick till? Dela med er.

• Svar på tråden Hur gick Er förlovning till
  • Sarillo

Vår förlovning var fantastisk!!! Min älskling lurade mig. Dagarna innan sa han att jag skulle packa lite kläder för han hade en liten överraskning till mig på söndagen. Jag packade lite och han sa att jag skulle ha med också något lite finare i klädväg. På söndagen klev han upp och "gick ut med vovven" som han sa, medan jag som var höggravid fick sova ut. Vaknade när han kom hem och en timma senare satt vi i bilen och jag åkte mot okänt mål. Till slut sa han att vi var på väg till Holliday club i Åre för att bada och sedan äta middag. Jag blev jätteglad och tyckte det skulle bli supermysigt, VILKEN ÖVRRASKNING! Väl där så gick vi direkt till badet och hade sköna mysiga timmar... vi fikade lite och hade så romantiskt. Då sa han plötsligt att jag om 15 min skulle infinna mig på SPAt för att få en behandling, ojojoj, VILKEN ÖVERRASKNING! Fick en härlig massagebehandling med sköna doftoljor och mådde som en prinsessa. Flurig i håret, varm och småtrött kom jag ut från behandlingen, någon sa att min karl väntade på mig i väntrummet, jag blev lite brydd för han hade sagt att han skulle vara i badet...? Så kom han fram till mig och han var påklädd med skjorta och slips och allt!? Jag sa, -Är du klar redan nu? ska vi gå och äta redan? Han log bara lite och tog mig i handen efter en fin kyss. Följ mig nu, sa han. Vi gick iväg mot hissarna och jag struttade där med tofflor och badrock oljig i anskitet och såg yrvaken ut. Jag vet inte vad jag tänkte, men jag förstod ingenting... Vi gick i en korridor där det var dörrar in till hotellrum men jag visste ju att vi inte skule stanna över natten för det var ju måndag dagen därpå och vi skulle ju åka hem efter middagen så jag fattade inget? Så stannar han framför en av dörrarna och ber mig öppna. Han står nära bakom mig när jag smyger upp dörren så mötjag av en underbar doft, på golvet och runtom i rummet brinner tända ljus, det är doftljus och blommor och pynt, hjärtan och chocklad och så blommblad strödda på sängen. På tvn som hänger på väggen i rummet ser jag en bild på oss. Han ber mig sätta mig på sängen och så säger han att han älskar mig och så sätter han på dvdspelaren. Våra låtar börjar spelas och det är olika kort på oss från våra år tillsammans som visas i ett bildspel, med text till. Det står att han han är världens lyckligaste som funnit mig och att han vill leva hela livet tillsammans med mig , skaffa barn och bli gammal med mig....mm. Så på slutet står det: Och nu till den stora frågan? Så ställer han sig på ena knät bredvid mig och håller en liten ask upp mot mig och så friar han där och då, med darrande röst och tårfyllda ögon. Jag säger -JA, såklart jag vill, din tok och så kysser vi varann och börjar gråta båda två. Jag är så rörd att det bara snurrar i huvudet och så lycklig att jag tror jag ska svimma... Vi ligger på sängen och håller om varann en lång stund. Så öppnar han sen en flaska vitt mousserande alkoholfritt vin som vi skålar med och så äter vi någon bit fin choklad. Vi gör oss i ordning till middagen och så äter vi en fantastisk måltid, sedan stannar vi över natten och badar dagen därpå. Jag överraskar honom med en SPA behandling innan vi nyförlovade packar oss hemåt igen.

• Ninni7

*snyftar* vad fint!! Vilken kille!!!

• Ulrikas

Min käraste friade till mig när jag precis hade kommit hem från BB med vår först födde. Vi låg i vår dubbelsäng och njöt av att titta på den lille som sov. Då frågade han... :)

• Sarillo

Ninni7

Ja, visst kan jag väl säga att han är speciell... han är så romantisk, mjuk, fin och varm. Frierit var inte heller nåt flaschigt utan det var bara så oändligt mycket kärlek och så mycket känsla så jag höll på att tuppa av Han hade planerat allt så länge. Jag hade varit arg mången kväll när jag kröp till sängs och han satt framför datorn och "jobbade" som han sa...

• brudenalacarte

Min älskling satt hemma i min lägenhet och väntade på mig. Jag hade varit på fest och var uppe i varv. När jag kom hem satt han på sängen och hade gjort en super romantiskt stämning med ljus överallt och förberett middag. Allt var som en dröm. I ljusets sken på rosorna friade han till mig! :)
    Jag var lyckligast!!!
    Sedan gick vi till Piren hand i hand och satt vid havet och tittade på stjärnorna.

Det var en perfekt afton.... ;)

• Sarillo

brudenalacarte

Den förlovningen osade också kärlek!!!! Hand i hand till piren där ni tittade på stjärnorna.... myyyysigt!

• Ninni7

Min blivande har friat flera gånger....undrar om han börjar bli senlidement...:D

• brudenalacarte

Sarillo:

JA, det var verkligen kärlek. Man vet inte vad kärlek är förrän man har upplevt det. Och i den stunden så kände jag kärleken så inom oss så nära som aldrig förr. Efter den dagen har ingenting varit omöjligt för oss...och det finns ingenting vi längtar till så, som till bröllopet då vi ska bli ett!!! *längtar*

Din kille var en riktig höjdare Sarillo! *blink* ;)

Svar på tråden Hur gick Er förlovning till