• Thezz

Hur gick Er förlovning till

Vill helt enkelt veta hur er förlovning gick till? Dela med er.

• Svar på tråden Hur gick Er förlovning till
  • Thezz

gota

Ja, det blir det verkligen. Ser fram emot det jättemycket. Vi ska ju bo 4 km från Chania, Kato Daratso heter det. Du kanske varit där?!

• Vickan78

Ända sedan vi blev tillsammans för snart 7 år sedan, så har det känts självklart att någon gång i framtiden vill vi gifta oss. Dock har det aldrig varit aktuellt, utan har känts som att det legat låååångt in i framtiden. För ett år sen satt vi trötta i tv-soffan, en fredag (mysbyxor och ett glas rödvin) när han börjar prata om att han skulle kunna tänka sig att gifta sig i Grekland. "Höhö, vadå, friade du nu eller..", sa jag då. Jag såg hur han stelnade till och svarade sedan lite chockad:"eeehhh, ja det gjorde jag visst". Vaknade genast till där i soffan!
    Sedan började vi planera. Nyårsafton fölovade vi oss, och i sommar blir det bröllop i Grekland!

• Sofia08

Vi förlovade oss på julaftonsmorgon! Jätteromantiskt!! Bröllop blir nästa sommar!!!

• Soffyboffy

gota: Du kan ju alltid ha godisringar som en liten "present" i en påse/ ask vid varje kuvert! Jag har hittat på en kombinerad påse/namnskylt där vi ska lägga i en chokladbit.

• Utomlands-brud

Vi förlovade oss på Capri förra sommaren. Min sambo läste en kärleksdikt för mig vid en jättevacker utsiktplats där vi sen växlade våra ringar. Jag visste att vi skulle förlova oss för han kunde inte hålla det för sig själv, så jag hade varit med och valt min ring och så. När vi sen satt och åt picknick i en park efter förlovningen så tappade han sin ena framtand! Idag skrattar vi verkligen åt det, men just då tyckte vi inte att det var så roligt. Han fick gå tandlös resten av semestern...
    Förutom den incidenten var det väldigt romantiskt. Vi tog sen en båttur runt Capri och avslutade sen kvällen med förlovningsmiddag uppe i en bergsby (Nocelle) ovanför Positano på Amalfikusten. Det var sååå härligt! Jag kommer alltid minnas det.

• Raan

Kul att höra att man inte är ensam om att ha "fel" datum i ringen.
    I vårt fall gick det till så att vi gemensamt bestämde oss för att förlova oss på vår ettårsdag den 26/1 2003. Vi beställde ringarna i god tid och de var klara redan före jul 2005. Så dagen före julafton när vi skulle storhandla tyckte min sambo att vi kunde passa på att hämta ut ringarna också så var det gjort. Visst sa jag - nyfiken på att se hur de såg ut - och så hämtade vi ut dem. I bilen sedan mitt i stan vid ett par rödljus tar jag fram ringarna för att beundra dem varpå min sambo säger att "vi gör det nu!" Menar du allvar, frågade jag. Ja, sa han, och så bytte vi ringar precis innan rödljusen slog om till grönt. Jag var överlycklig! Så i våra ringar står våra namn och datum 26/1-2003 men vi förlovade oss 23/12-2002. Vi gifte oss 24/6-2005.

• M.O:s älskling

Utomlands brud

Gulligt:)
    Men, varför tappade han sin framtand???:)

• Nightingale

Vi har inte förlovat oss än, men kommer att göra det i augusti. Ska snart beställa ringarna, för jag är GRAVID, helt oplanerat, så vi beställer nu, innan jag sväller upp och blir en tjockis!

Innan graviditeten kom hade vi tänkt förlova oss på planet till New York, vi hade planerat en weekendresa dit. Vi ville inte förstöra nån eventuell förväntan på romantisk plats så vi tänkte göra det på planet och se hela resan som en förlovningsresa. Men i augusti är jag för stor för att få flyga så... tja....
    Det blir kanske hemma i soffan, eller vid sommarstugan eller kanske om vi vill lyxa, beroende på hur jag mår, en hotellnatt nånstans!

• fdblondin

Den 21 mars 2007 åkte vi till ronneby brunn på min födelsedag och bodde på hotellet och gick på spa och sen på kvällen förlovade vi oss i hotell rummet och dagen efter gick vi också på spa...

• Utomlands-brud

M.O:s älskling: det var när vi åt picknick och han bet i mackan. Otur att det hände just då!

Svar på tråden Hur gick Er förlovning till