• Rat

bröstförstoring 8

Vill gärna fortsätta hålla kontakten med alla som gjort en bröstförstoring eller planerar att göra en......
    Swing, famousfairy, nyfiken, zemiramis, pickolina m fl. Ni hänger väl med?

• Svar på tråden bröstförstoring 8
  • vanilj70

Normalliten
    Vad räknar du med att det blir för bh-strl. Hur stor/liten är du? (om man får fråga) Har för mig att jag läst att du hade A men var det 70 el.75? Eller minns jag fel?

• Normalliten

Vanilj70: Självklart får du fråga
    Jag hade tidigare 75a som jag knappt fyllde ut och hoppas nu på att jag ska få en fyllig 75b. Jag är 161 cm lång och väger 50-51 kg. Har relativt bred rygg och ser därför större ut än jag är. Diametern på mina inlägg är 12,5 cm - kanske även det påverkar hur mycket det "putar".. Det enda rådet jag kan ge är att lyssna på kirurgen. Hon/han jobbar med detta dagligen medan vi gör det en gång. Min kirurg lyssnade på vad jag sa, vilka önskemål jag hade, tittade på bilden jag hade med och sa sedan direkt att 300cc passar på dig och ger det resultat du är ute efter. De har koll!

• Catlady

På måndag är det dax för min operation Nu börjar det bli lite pirrigt faktiskt.
    Hoppas bara att allt går bra! Jag får helt enkelt ställa mig in på att det gör fruktansvärt ont efteråt så blir det ju bara positivt ifall det skulle göra mindre ont..

• Peisy

Hej tjejer!

Normalliten: Grattis till dina nya vänner

Det är nu två dagar sedan min op och jag har inte alls så ont som jag trodde man skulle ha, mådde lite illa efter narkosen, men det känns bra nu. Allt känns superbra och jag är hur nöjd som helst, så himla skönt att det äntligen är gjort.

Catlady: Lycka till. Precis så tänkte jag också, lika bra att vara inställd på smärta. Men hur ont man än har så är det bara och tänka på hur himla snygg man kommer att bli, det sa sköterskan till mig.

• Salomeh

Normaliten: Du och jag är lika långa och hade lika stora (små) från början...jag har oxå lagt in 300 fast över muskeln.

Grattis till dina nya kompisar. De är mina bästisar numera :D

• Normalliten

Peisy: Tack och grattis till dig och dina nya "vänner" oxå Hoppas att även du fortsätter må bra.
    Salomeh: Tack även till dig Några frågor - vilken storlek har du på BH:n idag? Hur länge sedan är det du la in nu och hur går det med träningen? Jag var ute på en kort promenad idag. Skönt, men upplevde att jag tar väldigt korta andetag... nästan lite andfått fast det gick väldigt långsamt...

• snuttungen

Hej på er,

hemma igen med mina nya kompisar. Det gick jättebra, jag har inte särskilt ont och de ser redan jättesnygga ut! Blev behandlad som en prinsessa på VK, underbar personal. Det bubblar lite i min högra, men det är ju normalt.

Kram på er alla och tack för att ni finns

• Peisy

Hej tjejer!

Nu har det snart gått en vecka sen op. Ska på mitt första återbesök imorgon och hoppas bli av med det obekväma gummibandet.

Är lite orolig då jag har mer ont i mitt högra bröst....inte direkt ont utan det känns mer obehagligt...svårt att förklara...jag la ju dock in mer i högra bröstet så det kanske är därför det känns mer.

Hur går det för er andra?

Kram på er

• snuttungen

Hej Peisy,

här går det bara finfint. Det där med mera öm i ena bröstet känner jag igen, högra för mig också. De ringde mig från VK för att kolla läget, så då passade jag på att fråga, och hon sa att det var helt normalt. Man skulle räkna brösten som två separata operationer som kunde läka olika snabbt och ömma olika mycket. Stygnen kunde också vara boven som gjorde att det ömmade, det kanske var en aning hårdare sytt på ena sidan och det kunde vara det som ömmade. Hon sa också att det var ganska vanligt att man kände sig öm upp mot armhålorna...hoppas du blev lite lugnare nu.
    I övrigt så slutade jag med värktabletter för 2 dagar sedan, har ont i ryggen av att sova i samma ställning hela tiden, men annars känner jag mig jättesmidig redan. Har lite svårt att inte lyfta tungt...
    Jag ska ta bort den gräsliga "stryptejpen" över brösten själv på torsdag, när boobsen är en vecka.

Jag är så otroligt nöjd och superduperjätteälskar mina nya tutts.

Hoppas ni andra har det lika bra!

Kramisar

• Normalliten

Hej på er :)

Även jag har mer ont i ena bröstet, men för mig är det det vänstra som "spökar". Det är hårdare och det drar på något konstigt sätt i det när jag rör mig. Var på kontroll på kliniken idag och enligt sköterskan såg det bra ut med tanke på att det endast gått en vecka och hon tyckte jag var onormalt rörlig - jag antar att det är positivt
    Jag har mått hur bra som helst och har varit ute och promenerat och fixat hemma... tog sista tunga värktabletten i fredags och inget alls på lördagen... så i söndags fick jag en riktig "set-back". Hade ont, svårt att röra mig och blev hur stel som helst. Var på väg att ta en tablett, men ville kunna ta ett glas vin på Valborg och klarade dagen på Alvedon. På måndagen (Valborg) var jag bättre igen, men lärde mig min läxa. Jag tar nu Alvedon trots att det känns bra och enligt sköterskan ska jag fortsätta med det för att låta kroppen vila.
    Jag har ju inget band över brösten utan ska endast ha sport-BH dygnet runt. Stygnen ska inte plockas förrän nästa torsdag och de kliar något vansinnigt nu... Inatt lyckades jag sova på ryggen istället för halvt sittande och det var så skööönt :)
    Hoppas det går bra när ni är på era kontroller - fortsätt gärna skriva och hålla mig uppdaterad.

Sköt om er!

Kramisar

• vanilj70

Normalliten och Peisy
    Hoppas det går bra med era nya bröst. Är nyfiken på om det blev stor skillnad (med kläder på) mot dom upp pushade ni hade innan . Förstår att det är skillnad utan kläder men vill minnas att ni båda inte ville att det skulle märkas efter. Ser det ut som om det kommer motsvara era förväntningar, tänker utan kläder nu

• Salomeh

Normalliten: Jag har 70D/75C.

Mm, det där med korta andetag känner jag igen...jag var så i 5-6 veckor...kändes att man andades bara typ15-20 cm ner...men det kommer att bli bättre och bättre.

Jag gjorde mina för snart 8 veckor sen och även jag känner olika i brösten. Min vänstra är mkt stelare och fortfarande lite halv bedövad i armhålan typ...
    La mina över med snitt under bröst. Nu kan jag träna som vanligt, fast jag avstår bröstträningen ett litet tag till tror jag. :D

• Normalliten

Vanilj70: Det är väldigt stor skillnad med en tajt t-shirt, men med skjorta (även figursydd) och/eller kavaj är det inte så jättestor skillnad. Inlägg och push-up har nog lurat många ;)
    På jobbet har ingen sett - de som vet om det (2 st) säger att de kan se skillnad för att de vet vad/var de ska titta, annars hade de aldrig märkt något.

Jag var ju på kontroll igår och då sa de att de kommer sjunka ner lite och bli mjukare, men inte så mycket mindre, vilket betyder att jag kommer hamna någonstans mellan 75B-C...

Salomeh: Min kirurg har sagt att jag inte ska träna bröstmuskeln på 3 månader och armhävningar ska jag inte göra på 6 månader efter op. Jag har mina iofs under muskeln men SÅ stor skillnad borde det väl inte vara?!? så jag tror du gör rätt i att inte träna bröstmuskeln som vanligt ännu

• xClueless

Hej Alla!
    aldeles ny på tråden och har massor med frågor och funderingar men ska börja lungt;
    för det första är jag medveten om att brösen kommer att bli mycket "fasta" men är skräckslagen för att brösten skall bli "hårda som berg" och att det aldrig ska gå tillbaka...är det en möjlighet eller högst troligt? är det någon som vet vad fördelar respektive nackdelar är med geléhallon? och även geléahallon soft tuch? Hoppas det finns någon som kan ta sig tid att svara..

• Normalliten

xClueless; Jag är väl inte rätt att person att svara eftersom mina nya bara är 8 dagar, men de blir inte alls hårda!!! Det är en MYT!!! De blir mjuka och "fasta" dvs hänger inte lika mycket men känns nästan som vanliga. Jag har också hört om dessa Geléhallon Soft Touch och min kirurg pratade om tre olika hårdheter (hon valde den mjukaste till mig) - jag tror de benämns olika beroende på vilket fabrikat man har på inläggen. 8 dagar sedan jag lade in dem och mina bröst börjar redan mjukna. De var bara stenhårda i 1 dag, redan dagen efter kunde jag känna skillnad :)

Fråga på - vi är många som gärna svarar om du undrar mer :D

• Swing

Jag har McGhan's style 410 anatomiska geléhallon soft touch. De är lite fasta (vilket vi uppskattar) men inte alls hårda. En bekant har "vanliga" av samma fabrikat och även om jag inte känt så noga så var det kanske inte så stor skillnad. Jättesvårt att säga!
    Det är visst bl.a. Mentor som har 3 olika hård/mjukhetsgrader, vad man nu vill kalla det.

• Tjolahopp

normalliten: JAg ska själv op. i aug. och är väldigt nyfiken på hur du känner dig efter en vecka! Kommer bara kunna vila typ 1v sen drar min skola igång! Är lite orolig då det är mycke fysiskt och att jag måste bära skyddsväst! Min läkare sa att det inte blir några problem men har ju hört flera som knappt kan lyfta ett mjölkpaket? Hur känner du dig? Jätte tacksam om flera vill svara! Vill ju verkligen detta då jag mår väldigt dåligt och ska jag skjuta upp det kommer det ta lång tid innan det passar in i mitt liv!

• xClueless

Tack normalliten o Swing för era mycket lättande svar!!
    har gått å grubblat på den saken i evigheter å det har i princip varit den rädslan som har hindrat mig från op. (och min ekonomi =S )

jag jobbar som städare 8h/dag och min kropp tar mycket stryk av detta, och är ju självklart orolig över vad min rygg ska säga om de nya.. hur känner ni er? hur har eran kropp reagerat på den stora förändringen? vad funderar på att lägga inplantaten under bröstmuskeln. någon som har det? gör det någon skillnad på "hårdhet"?

*paranoid*

ha det bra, tacksam för svar och att ni delar med er av era erfarenheter!!

• Peisy

Vanilj70: Det går bra, känns bättre och bättre varje dag. Svårt att säga om det är samma storlek som med inläggen då jag har gummiband över brösten och sporttopp. Men jag är i vilket fall väldigt nöjd över storleken när jag tittar mig i spegeln. Det är ingen som sagt något på jobbet eller tittat som om det undrat så det är förmodligen ungefär samma storlek som med inläggen. jag tror dock att det kommer att synas när jag går över till att använda vanlig bh, tror dock ingen kommer säga något.

Tjolahopp: Jag hade knappt ont alls och kunde utan problem jobba efter en vecka. Hade bara lite ont de 2 första dagarna, men inte alls så ont som jag trodde att jag skulle ha. Det som jag kände mest var att det kändes som att brösten skulle trilla ner i golvet när man ställde sig upp. De kändes tunga de första dagarna och jag hade då lite ont under brösten. Det är nu lite drygt en vecka sedan min op och nu känner jag knappt någonting.

xClueless: Jag tycker att mina bröst blir mjukare och mjukare för varje dag som går och upplevde de bara som hårda som berg första dagen.

Svar på tråden bröstförstoring 8