• patriks brud

4 Augusti 2007

Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
    Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?

Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007
  • tezzilezz

okej, nu känner ja igen det, har nog hört lite om den skolan innan... Men vad charmigt, ja hade oxå velat ha lite finare kläder än de vanliga sjukhusen, man känner sig lite mer som en sjuksköterska då, nu känns det som om alla är alla lite så... inte för att det gör nåt men d hade varit roligt o ha hätta o kjol!! men ja förstår då att de e lite traditionsbundna, antar att d e både positivt o mindre posititvt...

• Bruden blå

tezzilezz

Precis, inget ont som inte har något gott med sig, eller man får ta det onda med det goda.
    Allt har ju två sidor. Jag visste ju vad jag gav mig in på. Jag valde en liten skola med vissa krav och lite annat tankesätt avsiktiktiligt då det känndes som om det passade mig. Jag var rätt ledsen då jag i första gallringen kom in på Ersta och KI i stockholm, jättefina skolor det med, absolut inget fel på dom, men jag ville ju till Sophia. Men så i andra gallringen hade jag tur och kom in. På KI hade jag varit en elev av ett par hundra elever eller nått, nu är jag en av 50. Och jag trivs inte i så stora folksamlingar, jag är väl kanske lite skygg för stora massor. Så en liten skola passar mig bättre.
    Det är tur att det finns olika skolor att välja mellan.
    Samma som med bröllop. det är tur att det finns olika varianter att välja mellan. Jag gillar det lilla och enkla, det är den jag är helt enkelt.

• tezzilezz

ja förstår precis hur du menar!!!! fast ja gömmer mig hellre i den stora massan...blir kanske lite svårt på sin bröllopsdag, men det är ju bara en gång i livet!!

• Bruden blå

tezzilezz

hihi, ja o gömma sig i den stora massan som brud ska man nog va bra skicklig om man lyckas med :D

• tezzilezz

hej... ni tycker säkert jag är jättejobbig nu...har bara en fråga om en diskussion ja läst någonstans här.. det ar ett telegram från bruden till brudgummen som toastmaster eller madame läser upp, hittar inte d nu igen...någon som vet var ja kan få tag på det? var lite praktiskt få ja önskar att jag vågade hålla tal själv men ja gör nog inte det...kan liskom ha d i nödfall..

• E.C

hallå flickor

ska ni ha tre rätter och tårta eller hur ser era menyer ut??

vi tänkte lite tilltugg till drinken bara nåt enkelt appitiretare
    sen förätt och huvudrätt och sist tårta

• E.C

tilltugg till välkomstdrinken

• tezzilezz

e.c - vi ska ha välkomstdrink, inget tilltugg till den som det ser ut nu... förrät, varmrätt, lättare efterrätt o senare tårta!

• Bruden blå

E.C

Vi skall ha något fruktigt tilltugg till välkomstdrinken. sedan blir det en grekiskt inpirerad buffé och därefter tårta + kaffe/dricka.

• thebrud

Vi ska ha en välkomstdrink,eventuellt med lite chokladdoppad frukt till,sen blir det exotisk buffe och sedan tårta på det.Man ska ju orka dansa också hihi.

• E.C

skoja och höra vad andra ska ha

• kela81

vi ska nog ha trerätters och tårta, men vet inte vad än, inte så mastigt....efterrätten blir iallafall ålandspankaka Inte så vanligt kanske, men lite kul

Ni-dum fårga kankse, men kan nån hjälpa mig att reda ut det här med färgerna?
    Min klänning är ju creme...så mycket vet jag.....men sen så har vi ivory, campange och alla de andra...och är ivory och creme samma sak? För iblad står det ivory/cremefärgad slöja ex *förvirrad*

Svar på tråden 4 Augusti 2007