Bröstförstoring 7
Nu blev det rätt
Nu blev det rätt
Vad som uppfattas som stort eller normalt är ju väldigt individuellt!
Du har troligen ganska litet mått under bysten eftersom du inte väger så mycket. Då är ju inte en D-kupa så stort. Jfr kupvolymen på en bh 70D med en 80D så förstår du hur jag menar. Å andr sidan skriver du att du är så kurvig. Finns det ingen storlek mellan dessa två? Annars tycker ju de flesta när det gått ett antal månader, att de nya brösten inte är så stora/för stora. Man vänjer sig så snabbt!
Pickolina har ju skrivit många kloka BT-inlägg om bh-storlekar. Du hittar dom kanske via sökfunktionen.
Jag har 360g implantat, är 169/65. Förut 75B. Nu 75D i mjuka bh. I stelare, vadderade krävs DD för att det inte ska välla över osnyggt. Visst har jag bröst, men det ser inte alls stort ut när jag är klädd. Få vet om min op. och ingen har märkt nåt, vad jag vet.
Swing!
Dina 360 implantat, e dem mellanprofil eller högprofil? Saken med mina alternativ är ju att dem är lika stora i diameter. Mellanprofilen är då filld med 325cc och högprofilen med 400cc alltså ökar implantatet bara på höjden. skillnaden mellan dessa 2 är ganska stor men jag har bokat en ny tid så jag kan bestämma mig till 100% :)
nilla83
Jag har samma mått som du och har 295 anatomiska gelehallon. Hmm i vissa lägen kan jag tycka att dem är för stora, men jag är nöjd och dom är absolut inte för små.. . Du ska se nu när jag ammar, vilka BOMBER
(ska bli skönt att av med)
ovigd:
Jag kan bara tala om mig själv och jag var på Sophiahemmet. Där finns iaf allt. Och kompetent och trevlig personal.
Gå gärna in på qvinna.info där står hur mycket som helst om risker och funderingar etc.
Nilla83:
Jag la in 280cc runda gelehallon. Jag har 65e nu. Som swing säger, det har med omkretsen att göra, man ska inte stirra sig blind på kupstorlekar.
ovigd,
jag är också livrädd, väger fram och tillbaks och kan inte bestämma mig om jag vill göra en operation eller inte. Ena dagen är jag övertygad om det "så många miljoner kvinnor som har det då kan det ju inte vara så farligt" och andra dagen tänker jag "nähä man kan ju faktiskt somna in vid narkosen och aldrig vara, och det kommer säkert göra jätte jätte ont och har jag verklien råd". Har tänkt att en lottovinst ska få avgöra, och då lär det ju aldrig bli av...
Men du ska operera trots att du är livrädd? mycket imponerad!!
Mina 360-implantat är anatomiska. De runda finns ju i olika profiler.
swing!
Ja precis, då vet jag :)
Gud va jag längtar till den 6...
Förresten, är det någon här inne som drabbats av Hypotyreos(sök på google) efter att ni op er? Verkar ju inte roligt. Har nämligen hört
(på passagen.se) att det kan drabba tjejer som op brösten. Någon?
Jag fick hypothyreos 14 år före bröstoperationen. Har aldrig hört att man kan få det efteråt, som en 'biverkning'. (Ta inte illa upp, men många på Passagen verkar över huvud taget väldigt dåligt pålästa, så jag tar allt jag läser där med en stor nypa salt. Men det mesta är ju möjligt).
Jag har flera kroniska, autoimmuna sjukdomar som i grund och botten orsakades av ständiga halsflussar tills jag var 30. Sjukhuset vägrade operera bort mina tonsiller (de försökte i stället skrämma mig att ha dem kvar, utan att lyckas). Till slut blev jag opererad efter drygt 10 års kamp. Var då 30 och hade varit allvarligt sjuk i bihåleinflammation en längre tid. Att ta bort tonsillerna hjälpte mig verkligen, är sällan sjuk numera. Tänk vad mycket sjukdom och lidande jag hade besparats om jag fått dem borttagna direkt..... Ursäkta om tråde spårade ur lite!
Swing.
Ja jag vet, det cirkulerar mycket skitsnack på Passagen men det är ändå kul att kolla läget lite då och då. Jag har faktiskt letat lite på nätet och kan inte hitta nån stans rent medicinskt att sjukdomen skulle höra ihop med bröstförstoringar. Men man vet ju aldrig!
Gud va tråkigt att du varit så sjuk och att det inte gjordes något förrän efter så många år. Det är förjävligt! Bra att du är bättre nu iallafall. Man får se det från den ljusa sidan helt enkelt.
Hallå tjejer!
en dum fråga kanske; hur viktigt tror ni det är att ha BH på sig jämt? Vill ju inte att de ska bli hängiga. Det är nu nio mån. sen jag gjorde min bröstförstoring, 245 MM. Jag är jätte nöjd och ångrar mig inte. Det ända jag saknar är att gå BH lös ibland
Rat!
Har du implantaten bakom bröstmuskeln tror jag inte att du måste ha bh på dig alltid. En vän till mig har haft sina nya tutts i ca 3 år och hon bär nästan aldrig bh. Dem ser lika snygga ut som de gjorde i början. Det kan vara värre om implantaten ligger framför eftersom de mycket lättare hänger ner sig då. Så har jag förstått det iallafall ;)
Mina hängde ner sig. Jag hade dom framför muskeln.. En tjej som cirulerade i dessa trådar för länge sedan op om sig och placerade dom bakom, bla pga att hennes hängt ner sig så.. Hon hade dom alltså oxå framför.
Jag tror (men är inte säker) att det i det fallet är bättre att ha dom bakom/delvis bakom muskeln.
På tal om att lägga implantaten bakom muskeln! LÄggs dem bakom eller bara delvis bakom?
nilla83: Implantatets övre del läggs DELVIS bakom muskeln och det brukar allmänt kallas för "bakom muskeln".
Mina sitter bakom så dom får väl vara BH fria och "utsläppta" ibland då