• Rat

Bröstförstoring 7

Nu blev det rätt

• Svar på tråden Bröstförstoring 7
  • nilla83

Hej tjejer:)
    Jag har försökt att fatta mig på mylava men utan resultat!;( Hittar bara gamla inlägg. Är jag så snurrig eller är sidan lite knivig att hitta på?

• Zemiramis

Maddisen:

När jag tejpade så använde jag den smala tejpen, det räcker. Så länge den täcker dina ärr

• nilla83

Jag blir helt galen!
    Var inne på Passagen.se och läste om en tjej som op sig hos Peter Cosmo på Citadellkliniken (som jag ska till)
    Tjejens egen historia:
    Första operationen,(vanlig bröstförstoring) gick fel på det vis att han skar ena fickan för djupt,han mätte inte noga direkt,så ena inplantatet hamnade jätte långt ner, ca 1.5 cm skillnad. Vid operation nr 2 på samma klinik med med annan läkare(PKC)så skulle de rätta till så de hamnade på samma höjd.Alltså rätta till det som första läkaren gjorde fel!Efter den operationen känndes det som om de inte lagt bägge inplantaten under bröstmuskeln,utan den ena framför.Och mkt riktigt så var det,opererades för 6 veckor sedan,på Citadell.Men denna gång bytte inte läkaren inplantaten och satte dem under bröstmuskeln bara,han har flyttat upp ena bröstet.Och sytt bakom upp på baksidan av inplantatet.Ser inte klokt ut!!!Stygnen sitter undertill,de sitter där de sitter stenhårt.Det är en oerhörd nivåskillnad!!Förstår inte varför han e arg på mig!Jag går hos läkare å kurator nu för jag e helt chockad över att de kan gå till så här!Finns ju inga lagar som hjälper en...helt utelämnad.Hade varit skillnad om det varit genom landstinget..
    Va fan e det!? Jag som hört så mycket bra om honom! Sen hade han tydligen ringt och skällt ut henne för att hon visat sin familj och tänkt kontakta advokat.
    Detta verkar ju inte normalt!
    Snälla hjälp mig att avgöra hur jag ska göra! Ska jag gå på konsultationen i januari eller ska jag kontakta någon annan?

• Yaneth

En fråga till er som gjort op.
    mina bröst sitter just nu väldigt högt upp (dom e nygjorda) men jag undrar om dom känns större eller mindre efter dom har placerat sig där dom ska vara?

• vioola

Hejsan

Även den bästa kirurgen kan göra misstag och det har tydligen hänt här. Finns ju även många som är nöjda. Gör vad som känns bäst för dig. Tråkigt bara att kirurgen i fråga inte kan ta sitt ansvar (enligt henne).

Kramis

• nilla83

God fortsätning på er alla!!
    Om ca en vecka ska jag på konsultation och jag undrar om ni kan tipsa om några bra frågor jag bör ställa till min läkare,lätt att glömma i dessa tider:)
    Ha det bra!

• Bröllopstokiig

Har bara en fråga som gäller förminskning...jag snyltar på er tråd lite.
    Tror Ni att man kan lyfta en 9 kilos baby två veckor efter en förminsknig, om man nu tänker på hur man lyfter rätt?

• Maddisen

Minoo: Jag tippar på att du inte kommer att vilja göra det. Helst ska du inte lyfta något så tungt bara två veckor senare, inre läkning kan spricka upp och hela läkprocessen ta längre tid. Jag orkade inte lyfta en större kastrull med mat ens. Att böja sig ner kommer inte heller att vara så trevligt. Men allt är individuellt!

• Jengirl

Men vad kul!! Här inne har jag inte varit på evigheter, och så ser jag nu att ni fortsätter att diskutera detta ämne här.. Kul kul .

Ville bara säga till er som "känner" igen mig sen förr att den 11/12 fick vi en liten dotter . Helt underbart!

(och det går perfekt att amma med inplantat . )

Ha det gott!!

• pickolina

Jengirl - GRATTIS tjejen!!! Long time.. ;)

Svar på tråden Bröstförstoring 7