• ninjan

Finländska brudar 2

Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?

Fortsätt diskussionerna finländska brudar!

• Svar på tråden Finländska brudar 2
  • Netta79

Tack för alla komplimanger om våra bröllopsbilder! Jag har nästan svårt att tro att det är vi på bilderna... Jag kände mig så otroligt fin den dagen, riktigt som en prinsessa, typ. Lyckans ni som ännu har er dag framför er!

• CKL

Någon som kan rekommendera någon bra och inte allt för dyr orkester. Börjar känna att jag är lite sent ute då bröllopet är på nyårsafton...

• brud2007

puffar upp CKL:s fråga.
    Jag vill också veta om prsivärda band..:)

• brud2007

prisvärda...skulle det ju va! Måste nog gå och lägga mig nu när jag börjar stava så där....:)

• tindra star

Hur går det för er som planerar era bröllop? Här går det sakta men säkert framåt...
    Jag har ju klänningen klar nu och försöker ordna med maten. Men annars är det ganska lungt för tillfället. Känns som om vi inte kan göra så mycket mera för tillfället.

• CKL

Tindra star, här är planeringen i full gång. Känner paniken komma, så mycket är obokat och oplanerat och snart är det nyår. Vissa nätter har jag t.om svårt att sova. Det är mest musiken som sätter trubbel nu..har varken nån som sjunger i kyrkan eller någon som ska spela på festen. Har inte heller någon som skall fixa frisyr och smink... Inbjudningskorten är som tur skickade, maten bestämd och fotografen bokad....
    Ibland undrar jag varför vi inte bara åker utomlands och gifter oss i smyg...

• CKL

9.12.06, hur går bröllopsbestyren för din del? Du är ju nästa i tur att gifta sig i den här tråden... Var någonstans kommer ni att gifta er?

• *~9.12.06~*

Jo, det går nog bra. Börjar ha lite mardrömmar om att allt inte är klart, men så småningom.HAr ju beställt min klänning från Kina. HAr tagit 1,5 månad längre än de först lovade.Fick bilder på den igår (fin!).Får den förhoppningsvis denna vecka på posten=0)Hoppas den passar.Buketten har jag inte riktigt bestämt ännu,men allt annat börjar vara ok!

• tindra star

Lioness *förlovad*:
    Ursäkta, jag missade nog dit inlägg från 4.10 när jag läste här senast.
    Klänningen kostade 760 ?... Ganska dyrt men vad kan man när det var den enda jag ville ha!

• ninjan

hej på er!
    Det här har inget med bröllop att göra, men eftersom finländare hänger här så kanske nån kan hjälpa mej?!

Jag undrar om nån vet var man kan få tag på kolsyre-is i finland? Planerar en halloweenfest som bäst :)

• CKL

9.12.06, Va spännande...du måste berätta hur klänningen är då du fått den. Jag hade från början tänkt beställa klänning från Kina...men nu blev det nu bara inte så.

Milkeyway, har ingen aning var man kan köpa kolsyre-is. Jag skulle gärna ha det på vårt bröllop, men vet inte var man får tag på det och vad det ligger i för prisklass. Berätta gärna om du får reda på mera!

• ninjan

CKL
    www.aga.fi kan man beställa isen, men jag vet inte hur, för jag är inte speciellt bra på finska! Kanske du är??
    I så fall skulle du va jättezöt om du vill kolla lite på sidan och informera mej sen :)

• *~9.12.06~*

Klänningen var perfekt!Förutom att den var lite väl åtsittande över magen...Har någon annan erfarit att ni nu då mna verkligen borde hålla tillbaka, äter mer än vanligt???

• CKL

Milkeyway, hittade inget på de finska sidorna om isen, bara på de svenska. Kan ju bero på att min finska inte är den bästa...

9.12.2006, va kul att du fått klänningen och att du var nöjd!!

Funderar lite angående musiken...vi har tänkt ha dans men har ingen orkester ännu. Vet inte om vi måste skippa det och satsa på att bara ta musik från datorn. En orkester skall ha minst 1500 ? på nyårsafton och det tycker jag är alldeles för dyrt...hur har ni andra tänkr göra?

Svar på tråden Finländska brudar 2