• Kabo

9 September - del 3

Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!

• Svar på tråden 9 September - del 3
  • Kabo

Fyy. Kommer ut till församlingshemmet för att lasta av sakerna vi har med oss och så får vi reda på att det ska vara begravning där idag kl. 13 och att de sedan ska vara i församlingshemmet!! ALL vår planering om att vara där och förbereda under eftermiddagen går i stöpet! De sägare att vi inte kan räkna med att komma in förrän tidigast 15.30/16.00
    Och vi som hade planerat in att vi skulle vara där nu kl 13 för att ställa i ordning borden och lägga på dukar mm.sedan skulle cateringen komma 14.00 för att hjälpa oss med dukningen! INGENTING fungerar ju nu när de inte har meddelat oss detta!
    Enda förklaringen jag fick där ute var "Vi visste ju inte när Ni skulle komma idag"
    Visst. Jag medger att jag borde ha sagt till dem att vi planerar att komma dit under eftermiddagen för att ställa iordning saker, men om de bokar in annat så sent som för 1-3 veckor sedan så kunde de väl åtminstonne ringt och talat om det för oss!!

Usch, Är såååå besviken och detta ska vi betala 500 kronor för

Sedan när vi kommer hem så tar jag tag i det här med tillständ för att få köra in på vissa av gatorna i stan. Jag var på polishuset och frågade dem i måndags hur jag skulle gör, och de sa då att jag skulle höra av mig idag. NU säger inre befälet att det är kommunen som sköter sådant "men eftersom du är så sent ute...."
    Vadå??? Jag var väl ute i god tid men att de inte ger mig riktig information är väl inte mitt fel!!!!

Ständigt denna kommunikation som är så viktig! Är det ett omen att vi ska lära oss att vi måste kommunisera med varandra för att få ett lyckligt äktenskap?

Vi som hade tänkt ha allt klart tills 16 i em....nu får vi hålla på ett tag till i stället.....
    Hoppas bara vi kan komma hem i hyfsad tid så att vi hinner ta det lungt en stund i alla fall!
    Nu ska jag ta en kopp te och sedan duscha och tvätta håret innan vi ska iväg igen!

• brud sept.06

Kabo: Attans vad trist!!! Hoppas allt går vägen under eftermiddagen iallafall.

Jag har varit hemma hela dagen och fixat och städat. Tagit det ganska lungt med andra ord.
    Vinkade precis av min blivande... nästa gång vi ses är imorgon då jag möter honom vid altaret. Han ska vara borta med sina 2 bröder, sin pappa samt bestman.
    Själv ska jag strax iväg och inhandla det allra sista, hämta blommorna hos floristen och sedan plocka upp mina tärnor. Sedan ska vi äta middag och noppa massor av rosenblad och bara mysa.

Lycka till nu imorgon alla 9/9 brudar!!!

• Kabo

Tack det samma!

Förresten: Du är inte bra på att rimma?
    Funderar fortfaradne på min lilla låda där jag vill att folk lägger ev. kuvert med pengarna i.

• Kerin

Usch, Kabo, det låter verkligen trist! Man blir ju tokstressad när ens planering faller, oavsett om det i och för sig är lugnt ändå.

Nu har vi råddat färdigt med allting och kommit hem. Jag ska rita upp bordsplaceringen i stort format, och sambon ska ställa i ordning datorn, föra över playlists och göra kataloger för bilder och annat.

Mina föräldrar och min bror kommer hit och äter middag med oss, tror att det blir en ganska skön avkoppling. Sedan packar vi ihop oss inför morgondagen (har skrivit listor på allt vi ska ha med oss) och så lägger vi oss förhoppningsvis inte efter 23 så att jag orkar upp till frissan kl. 8.00!

• I Holmer

Hej på er, vaknade 6:20 oc kunde inte somna om. Det får jag säkert betala för senare i kväll. Men nu känner jag mig nervös och stressad.

HA EN UNDERBAR DAG!!!

Vi hörs åter som fruar

• Molle80

Wiieeeiee!! Nu kurrar det i magen, ska snart köra och hämta blommorna, ska vara hos frisören 08:30 Somnade vid 23 igår, känns bra, har sovit som en stock. Börjar känna att det faktist är IDAG vi gifter oss tjejer!!
    Igår var jag cool lugn, dukningen gick fantastiskt, blev kanonfint. Hoppas bara allt klaffar och funkar som det ska.

Kram på er så hörs vi senare i veckan,

blivande fru Nilsson

• Oskars fru

Nu gäller det!
    Vi hade ställt klockan på 06.00.
    Åt frukost på säng, bland annat jordgubbar och champagne!
    Nu ska jag snart iväg till frissan med mina tärnor!

Lycka till idag!!!

• brud9/9

Hej alla 9 september-fruar!

Berätta hur det gick för er, hur känns det nu?

Ska försöka ge en kort sammanfattning av vår bröllopsdag...

Jag vaknade halv fem och kunde inte somna om. Låg kvar ett tag, men sedan gick jag upp och målade naglarna, som blev jättefina, har övat flera ggr. Min sambo vaknade och sedan åkte jag och hämtade min frisörkompis och vi åt frukost. Därefter kom min syster och svägerska. Killarna gick iväg till Sturebadet. Jag duschade och fick håret upprullat. Tärnan fick sitt hår uppsatt och jag målade hennes naglar. Sedan satte frisören igång med mitt hår. Jag började med mitt smink och sedan fick jag kasta i mig lite lunch, för killarna kom hit igen och min kompis kom med mina blommor. Nu blev det stressigt, för vi skulle vara hos fotografen om en halvtimme. Vi fick schasa iväg folk och till sist var det jag, frisören, min syster och min sambo kvar. Vi kastade på oss våra kläder och åkte iväg till parken där vi skulle ta fotona. När vi just skulle åka var det två gäster som ringde och hoppade av, irriterande! Fotograferingen var jättemysig, vi promenerade och pratade medan hon fotograferade oss. Efter en timme var det över och vi åkte hem, tärnan bytte om och vi kollade att allt var med. Vi drack lite champagne på vägen till vigselplatsen. Vi kom dit kvart över fem, vilket var fem minuter senare än tänkt (vi skrev fem men räknade inte med att folk skulle vara i tid), men tydligen var det gäster som just kommit innan oss... Vi gick in och hjärtat slog som en hammare. Tyvärr hade de ställt upp blomvaserna så tätt att endast vigselförättaren fick plats i mitten, så vi fick stå vid sidan vilket inte var bra. Då stod vi framför ett fönster och det var motljus hela tiden för de som ville fotografera oss. Jag höll minen under hela vigseln, var inte ens nervös eller lipig, det kändes som i en film. Sedan gick vi ut och skålade och kramades. Därefter började middagen. Maten var jättegod och alla verkade ha jättetrevligt. Sedan en liten paus och mingel innan det var dags för tårtan. När vi skulle köra första dansen så hade DJn inte med sig vår låt, faktum är att han inte hade läst vårt mail med låtlistan i alls!! Så jäkla dåligt. Vår toastmaster fick springa till sin bil och ta fram Angels med Robbie Williams istället. Suck. Men det fick duga, vi orkade inte bli sura då. Alla dansade som galningar och när klockan var tre var fortfarande mer än hälften av alla gäster kvar och vi fick schasa ut dem så att vi skulle kunna gå och lägga oss på hotellet som låg i huset. Somnade kl fyra och vaknade igen kl sju. Min sambo sov till nio så jag badade bastu och försökte kamma ut mitt hår...

Åt frukost med våra föräldrar och packade in i bilen och körde hem.

Igår kändes det lite tomt men idag börjar allt sjunka in. Trots några små missöden var allt väldigt lyckat. Längtar efter att se fotona.

Berätta om er dag!

• Snart Fru F

Hej alla fruar!
    Brud 9/9 - lät som en underbar dag!

Vår dag var perfekt! Underbart väder hela dagen och fullt med glada vänner! Dottern vaknade halv fem och då hade jag svårt att somna om, men låg och drog mig till halv åtta. Jag åkte iväg på mogonen till makeupartisten som målade mig och satt upp håret. Jag hann sitta för mig själv en stund innan och njuta i solen, och vilken lyx det var att sitta hos någon i två timmar som gjorde en vacker. För jag kände mig vacker! Vid ett åkte jag tillbaka och då kom också toastmastrarna och de kompisar som skulle fota oss. Vi bytte om och gick ner till havet för fotografering. Så kom alla gäster och vigselsermonin började. Den var i en sjöbod vid havet och jag är väldigt nöjd med vigselförrättaren. Vackra ord, vacker sång, vackra ringar och alla vänner. Vi hade också tyvärr motljus, så bilderna från vigseln blev nog inte så bra. Mingel på verandan utanför.
    Middagen var super. Fantastisk mat, fina tal och det såg ut som om alla hade riktigt trevligt. Vi hade ny sittning till efterrätten eftersom den var i festlokalen och inte restaurangen. Så där fick man sitta med dem man ville. Sedan dansade vi hela natten... Det var så underbart att se alla människor man tycker så fantastiskt mycket om!
    På hotellet tappade min man upp en bad och vi myste och hade det härligt.
    Efter hotellfrukosten bjöd vi alla på lunch och öppnade alla paket - vi fick så mycket fina saker! Och det var så roligt att se alla igen och att det inte helt var över.
    Igår var det mycket städning, men det gick väldigt bra måste jag säga.

Kommer leva på detta länge!!

• Malmön2006

Vi vaknade kl 0900. Sen åkte jag och min tärna till frissan där vi var mellan 11-13. Sen hämtade vi blommorna och nyckeln till bröllopsnatten. Sen satt jag och min blivande ute i solen till ca 1530 då vi tog på oss kläderna. Vid 1600 kom fotografen och vi tog (hoppas jag) underbara foton vid havet. Sen hämtade en släkting oss i hans gamla citroen cab och körde oss till kyrkan. Kl 1700 börjde vigseln. Det var felt fantastiskt, fint och rörande. Allt gick bra. Sen gick vi ut och blev bombade med ris (ja det blev vanligt jasminris för vi hittade aldrig nåt annat). Vädret var stålande och gästerna var vackra! Sen åkte vi ut till havet en stund och skålade i champagne medans gästerna anlände till festlokalen och fick välkomstdrink. Sen kom vi och vi kramades och minglade. Efter det gick vi in och åt kanonmat! Vi hade ju inte provsmakat men vi litade ju helt på kocken. Tal efter tal avlöpte och ett bildspel från min möhippa visades. Sen kom bröllopstårtan in och den var göööörgod. Sen började bandet spela och baren öppnade. Sen festade vi till kl 0300 då vi åkte iväg. Detta var vår bästa dag i våra liv- Så otroligt roligt, fint, underbart och lyckligt! Vilken konstig känsla man hade hela dagen! Dagen som förresten var alldeles för kort! Hoppas att ni hade det lika underbart som jag! Nu tackar väl jag för mig och hoppar förhoppningsvis över till Familjeliv.se om ett tag! Hi hi! Tack för alla tips, idéer och diskussioner! Kram på er!

/En glad tjej med 2 ringar på fingret

• I Holmer

Hej på er, vi fick en helt underbar dag och var kvar till sist

Lägger ut lite bilder på "brudpar, gifta"

• Molle80

Hej alla glada nygifta 9/9-brudar!!
    Här kommer min lilla berättelse...
    Fredagen var helt perfekt, vi var lugna och allt flöt på precis som vi tänkt
    Käkade Burger King på kvällen och lade oss i tid, jag lovar att båda snarkade när klockan var 23.. Klockan 07:00 ringde klockan och jag satt på balkongen, läste lite på BT och drack kaffe sen for jag iväg till floristen och hämtade brudbukett, tärnbukket, corsager, 2 påsar rosblad och 40 vita galdiolus. På vägen tillbaka (jag blev lite sen) belv jag till råga på allt stopppad av polisen!!! Alkotest!! De skrattade gott när jag berättade att jag skulle gifta mig.
    Väl hemma hämtade jag grejer till frisören (svägerskan) och sen for jag dit. Håret tog inte mer än en timme och sen gick jag hem. Tärnan kom och jag fick en för tidig 'morgongåva' av henne. En lugnande olivhandkräm (då jag berättat för henne att mina händer var svullna som tusan) - mest så jag skulle få på ringen i kyrkan... Vi käkade en god lunch bestående av oliver, tomat/mozzarella, kycklingfilé och ett gott bröd. Drack lite champagne till det. Efter det satte vi igång att sminka oss och jag var COOLLUGN!! 12.10 blev vi hämtade för att köras till plasten där fotograferingen skulle ske. Solen strålade och det var nästintill vindstilla.
    Fotograferingen var superrolig, vår fotograf var heeelt fantastisk!!!
    Sen körde vi förbi MC Donalds då brudgum+bestman inte hunnit med någon lunch. Efter det satt vi BAKOM kyrkan och snackade. Väl på plats i präststugan var det sista prästen frågade 'du har inte ångrat dig i fitt val att din pappa ska föra fram dig till altaret'. SHIT, vilken totalt stendum präst - hon var verkligen sååå tråkig under hela vigsel, tacka f:n att vi hade en underbar solist som sjöng så att jag tror alla i hela kyrkan grät (utom prällen då förståss..) Ingången skedde utan dramatik, jag var lugn och fällde banne mig inte en tår på hela ingången. Som sagt, sångerna i kyrkan var fantastiska och utanför möttes vi av ett hällregn av ris och rosblad.
    Åkte till festen i en mercedes veteran (tror jag det heter).. Kanonmysigt var det!
    Middagen var superb och en himmlans massa tal som man inte kunde låta bli att gråta till.. Vet inte hur många gånger vi fick kravla oss upp på stolarna och kyssas, än dock hur många ggr jag fick visa strumpebandet.. Vi fick leka en massa lekar, både vi och gästerna. Alla verkade verkligen trivas och det var högljutt redan innan förrätten serverades. Hela kvällen var verkligen fantastisk förrutom tårtan som behagade att inte visa sig förrän framåt varmrätten (PI katten för den leverantören, men hon har fått sitt, kan jag lova.) inte heller hade hon lyckats göra hela tårtan likadan så våningarna var av olika innehåll... Men men , det är en bagatell i det stora hela!
    DJ'n var fantastisk och hade arrangerat lekar även han - hade ordnat låtar så att alla kvinnor fick dansa med brudgummen och alla män fick dansa med mig. Superkul!! Sen dansades det hela natten och vi åkte inte hem förrän 03:15. Vi fick ändå en bröllopsnatt
    Dagen efter kom min svägerska + svåger med sin lille bebbe och gav oss en film från bröllopsdagen. Vi tittade på den och sen kom mina föräldrar och min mans föräldrar med alla saker och presenter från där vi hade festen. HUR mycket sprit som helst över!! På eftermiddagen öppnade vi presenterna, vi önskade oss bidrag till vår bröllopsresa och vilka bidrag vi fick! Nu har vi bokat svit på Mom Tri's Boathouse i Thailand
    Wieiiiieiee vilken dag!
    Lite bildbevis (kommer mer snart9 finns att beskåda på:

www.familjeliv.se/krypin/molle80/galleri.php

• brud sept.06

Hej brudar!
    Ja, nu är vi fruar hela bunten. dagen med STORT D kom till slut.
    Härligt att alla verkat ha det precis lika underbart och härligt som vi.
    Min berättelse...
    På fredagen hade jag middag med tärnor och svägerska hemma och vi fixade iordning blommor till kyrkan och festen. Hade beställt 600 röda rosor, 400 snoppade vi till rosen blad och resten anv. till dekoration i kyrka och på restaurangen. Tog lite tid men fint blev det.

Min lördag började runt halv 6, drog mig lite i sängen och åt sedan en rejäl frukost. Började fixa smörgåsar som gästerna skulle få på bussen. Tärnorna vaknade till och vi hjälptes åt.
    Vid halv 9 kom makeup- och hårstylisten hem till mig och då satte vi igång. Håruppsättningen och sminket blev kanon, blev såå nöjd!!! Tärnorna blev också stylade och när vi kl. 14 begav oss till kyrkan var vi verkligen på topp.
    Även om jag började bli riktigt nervös och pirrig. Gick uppför altargången själv med tärnorna bakom mig och det var så underbart att se sin blivande stå därframme och vänta. Då höll jag på att fälla tårar.
    Hela vigseln var sååå vacker och trubadurerna sjöng fantastiskt.
    Sedan blev det ris och rosenblad och härliga gratulationer. Gästerna begav sig iväg med buss och vi var kvar och fotograferade oss. Sedan kom "vår bil"; en grå-silvrig Rolls Royce och hämtade oss. Anslöt till restaurangen och där var allt toppen, brudskål i solen med trubadurerna som spelade i bakgrunden. Middag var mer lyckad än vad jag vågat hoppas på, maten utmärkt, underbara tal & film, klockren bordsplacering (om man såg och lyssnade på gästerna) och vi bara njöt!!!
    Sedan blev det vals och vi imponerade starkt (om jag får skryta lite?).
    Ja, sedan var festen igång och det blev riktigt party och alla festade loss ordentligt!!!
    Kl.1.20 blev vi hämtade och transporterade till vår bröllopsnatt

På söndag kvällen blev det middag med våra familjer och present öppning, massa fint och flera bidrag till en kommande resa.
    Några timmars sömn hann vi med innan det kl.4 på morgonen var dags att åka till flygplatsen. Det blev en fantastisk vecka i Portugal, bara lugnt, skönt och lycka!!!
    När vi kom hem så låg en cd-skiva från fotografen i brevlådan med alla våra bilder, det var så fina och helt fantastiska!!!
    Känns som om man fortfarande lever på den stora dagen och bara ler vi tanken och hela tiden kommer på nya saker, visst är det härligt?
    Ha det så bra allesammans, kram på er!

• ~höstbrud~

Nyss hemkomna från vår smekmånad på BALI.

Alla verkar kanon nöjda med sin dag och det är vi oxå!!
    Den bästa dag hittils i våra liv och med många underbara minnen att bära med sig livet ut och kanske tänka tillbaka på om livet blir surt

Min klänning blev klar på dagen medan jag och min tärna satt hos frisören.
    Vi blev lite sena men det hade vi räknat med. Vi kom fram lagom till forografering och tiden bara flög fram... helt plötsligt stod vi var det dags att gå in i kyrkan.... inget pirr än så länge vi var bara väldigt upprymda av förväntningar och glädje.

Kyrkan gick snabbt kommer nästan inte ihåg nått från den, vi klarade att säga ja i allafall

Middagen och festen var bara kanon!!
    Överraskningar och mycket glädje, alla var på topphumör. Jag sjöng, det kanske inte var vackert men min man blev otroligt rörd och gästerna insisterade att vi (möhippegänget) skulle sjunga en gång till och det gjorde vi. Svensexe gänget hade gjort en film utav sensexan och den blev bara mer än bra, tittade på den i går och man blir bara så glad... vilka vänner man har!

Nu på söndag är det dags för presentöppning så än är det inte över
    Planen var att det var ett gäng som skulle öppna presenterna och ställa upp på ett bord i lokalen men toden räckte inte till eller så kan man säga att det var mer presenter än väntat.

Lycka till alla nygifta brudar!
    Önskar er många, lyckliga år och många fina minnen i framtiden.

kram

Svar på tråden 9 September - del 3