• LillaFröken

Februari-07... finns det fler såna brudar här?

I så fall vore det kul att följas åt!

• Svar på tråden Februari-07... finns det fler såna brudar här?
  • Stormis

Aha, vad många vi blivit, skoj, skoj! Dags att fylla i listan igen kanske?
    1
    2
    3 Stormis, Varberg
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10 Greta G, Landskrona & vinter007, Västerås
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17 Stina-07, Gävle/Sandviken, Korall Jönköping, Vinterbrud feb-07
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    26
    26
    27
    28

Själv är jag (fortfarande) mitt uppe i att försöka få till inbjudningskorten, sömmerska till klänningen och cateringkillen har varit omöjlig att få tag i det sista pga andra arrangemang. Hoppas att det löser sig lite denna veckan. Min ring är utsedd, ska bara försöka rodda ihop lite pengar till den... Georg Jensen Fusion i gult guld (finns i vitt, gult och rött) med stenar på mittendelen (har de två ytterdelarna som förlovningsring)

• stina-07

Jag letar ring för fullt! Det är så svårt att hitta en i rätt prisklass! Jag vill inte ha en dyr ring för jag skulle inte våga använda den utan att ständigt oroa mig för at tappa den. Men jag hittar inte någon bra i "rätt" prisklass. ANtingen för billig= "försmå" diamater eller för dyr.
    Jag vill ha en klassisk ring med diamanter på ca 0.25 carat. Guldfynd har jättebra erbjudande nu men tyvärr finns ingen ring som passar till min förlovningsring.
    Någon med bra tipps på vart man kan köpa billiga ringar?

• Labidochromis

Jag håller oxå på och letar vigselring. Har hittat en diamantsättning som jag tycker är fin men guldsmeden sa att han måste göra vigselringen 0,15mm tjockare än förlovningsringen för annars får stenarna inte plats. 0,15 är ju inte så mycket, tror ni att det märks?

Uppdaterar listan

1
    2
    3 Stormis, Varberg
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10 Greta G, Landskrona & vinter007, Västerås - Labidochromis, Stockholm 07
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17 Stina-07, Gävle/Sandviken, Korall Jönköping, Vinterbrud feb-07
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    26
    26
    27
    28

• Stormis

Håller med er, ring är svårt. Jag hade ju en drömring som jag också bestämt mig för, dock i den övre prisklassen enligt mig. Älskar den (har ena halvan som förlovningsring), men den går inte att storleksändra och jag tycker att den är lite stor... Som sagt man vill ju inte tappa...

Tar upp frågan igen för er nytillkomna med kyrkovigsel: vilka psalmer skall ni ha i kyrkan?

• korall

Stormis: Är inte nytillkommen, dock itne så flitig på att skriva i denna tråd! Vi har inte komit så långt än att vi funderat på psalmer, borde vi göra det snart eller? Känns som det är lite annat först att fixa =)

• stina-07

Jag tycker att den som heter Bröllops psalm med 199an ( Den blomstertid ) som melodi är jätte fin. Den tar vi nog. Sedan hittade jag en som jag inte kommerihåg vad den heter under vigsel i den boken psalmer i/på 90-talet. Boken är ganska lite och grön.

• stina-07

Känns bra med en psalm som alla kan melodin på, alla kan ju sjunga med då.
    Här är texten.

Bröllopspsalm
    (melodi: psalm 199 ? Den blomstertid nu kommer)

På bröllopsdagen ber vi,
    till dig som kärlek är.
    Du lever mitt ibland oss
    i glädjen nu och här.
    Vi prisar dig som skapar och känner allt som sker.
    Förnyare av livet,
    till dig, vår Gud, vi ber.

Om kärlek som får djupna, förlåta och förstå.
    Om kärlek genom dagar,
    då mörkret skall förgå.
    Om goda, ljusa dagar
    då lyckan vänligt ler.
    Om trohet i vår kärlek,
    till dig, vår Gud vi ber.

Om kärlek och gemenskap
    som rymd och frihet bär.
    Om möjlighet att växa
    till dem vi innerst är.
    Om hem där barn och vänner oss band i livet ger.
    Om glädje i vår kärlek,

Om kärlek stark som döden,
    och liv som föder liv.
    Om aktning för varandra och nya perspektiv.
    Om ömhet från ditt hjärta
    som allt med kärlek ser.
    Om godhet i vår kärlek,

• Stormis

Ja, egentligen är det väl ingen brådska med musik under vigselakten, men eftersom jag hoppas på ett par vänner till solosången så vill de gärna veta vad de ska sjunga innan de tackar ja och då har jag ramlat in på detta spåret. Håller med Stina; vill också ha musik som man känner igen - då finns det iaf lite tro och hopp till att gästerna sjunger något...

• stina-07

Vi har betämt oss för en av solosångerna. Det blir av längtan till dig. Tycker att den är så fin.

• Stormis

Våra solosånger lutar åt Somebody och Alltid samma längtan. Återstår bara att se om mina vänner vill/kan sjunga dem eller om vi hittar ngn bättre
    In tänkte vi nog köra på Wagner i dessa Mendelsohntider, ut lutar åt en orgelvariant av Drottningholmsmusiken som min sambo tyckte var munter och fin

• stina-07

Vi tar nog Bröllopsmarsch från öland och kärleken är evig (Lena Ph) ut. Solisten får sjung den i ett ganska så lungt tempo.

• GretaG

Musik, vi kommer att ha inmarsch till Mendelsohn, utamarch e fortfarande en fråga. Solosång nr1 blir "When you say nothing at all" Ronan Keatings låt. Solosång två vet vi inte vad det är...en överraskning.
    Bröllopsvals har vi bestämt det är från min favorit film från Fabuleux destin d'Amelie Poulin.

• stina-07

Jag vill ha Agnes Right here i kyrkan. Tycker att texten är helt underbar. Tyvärr så tycker alla runt omkring att man inte kan ha den låten för det är idol, och att jag kommer att ångra mig sedan om några år för att jag valde en låt som är inne just nu. Vad tycker ni?

• Stormis

stina-07:
    Åh - "Kärleken är evig" - bästa låten, bra val!!
    Agnes - superfin låt, skit i att hon var med i Idol, hon vann ju dessutom med den låten! Tror att den kommer att sjungas på bröllop i många år framöver. Kör hårt!

• Bride 2007

Åh!! Jag är helt i gasen nu!
    Pratat spikat präst, kantor (vi ska ha min gamla pianolärare..) fått datum på när min klänning kommer, köpt underkläder, bestämt layouten på inbjudningskorten och på alla andra tycksaker(ska bara hitta papper..), redan kommit på den ultimata bordsdekorationen, pratat med värdar.. Det enda som är kvar nu som krisar är att bestämma musiken i kyrkan.. Om man ska ha fullt komp eller bara typ piano.. Hur går det för er andra? Förresten, någon som vet någon bra pappersaffär i malmö?- jag och m2b ska dit i slutet av sept och unna oss en weekend.

• GretaG

I malmö finns matton och Panduro.
    Vad långt du kommit. :)
    Jag sitter o filar på festprogrammet. Layouten är mer eller mindre klar men jag undrar hur omlaget ska se ut...vitt brunt eller rosa...inbjudningarna vart ju vita...ah måste tänka.
    Jag kan inte komma på vad ,an ska gå ut till i kyrkan, blir galen på det...

• Johanna85

Jag gifte mig i februari i år (7 månader sen idag!) Jag tycker vanligtvis inte om snö och kyla, men vilken underbar månad februari är att gifta sig i! Vi hade strålande sol, inte ett moln, 50 cm och minus 15 grader. Så vackert!

Lycka till alla blivande februari brudar!

• korall

Uppdatering:

inbjudnignarna gick ut för en vecka sen.
    catering håller vi på och filar på tillbehören.
    fotograf, ska besöka två stycken på tors.
    serveringspersonal klart.

ni andra?

• Snart fru 2 feb 2007

Vi gifter oss 2 februari, dock inser jag att jag varit ute sent, planeringen började för drygt 2 månaders sedan.. suck .. inser nu vilket jobb jag gett mig in på. Våra inbjudniningar har dock gått ut ör drygt 2 veckor sedan.

Har ni tips på hur man hinner med allt?

• GretaG

Jobba på :D
    Jag sitter lite varje dag o jag gifter mig den 10:e feb. Vi började vår planering för ett år sedan men på allvar kanske i somras...inbjudningarna gick ut i aug...
    jag har spånat nästan färdigt ett festprogram så det e bara att skriva ut när OSA gått ut tex...

Har ni bokat kyrka o så?

Svar på tråden Februari-07... finns det fler såna brudar här?