Februari-07... finns det fler såna brudar här?
I så fall vore det kul att följas åt!
I så fall vore det kul att följas åt!
HelenaJ:
Kul! Då kan vi nog ha mycket hjälp av varandra. Får man fråga vilket datum eller är det en hemlis?
HelenaJ:
Har du kollat in alla inlägg under Gävle?
Hej.
Här kommer en februaribrud till, närmare bestämt den 3e.
Har följt tråden ett tag och tyckt att det varit lite lite aktivitet på oss februaribrudar, så därför kastar jag mig in jag också.
Vi har bokat lokal, kyrka och catering är nästan klar. Skall få iväg Save-the-date-utskick i helgen så att jag kan ta det lugnt med inbjudningarna (som i och för sig nästan är färdiga ). Har en DJ på gång och klänningsdesignen är klar i huvudet, min tärna skall bara stämma av med en sömmerska som hon känner. Knälång klänning blir det som i kyrkan kombineras med kappa med släp. Och så en liten brudkrona på toppen (som jag i princip verkar vara ensam om - har alla tiara nu för tiden?)
Vi hörs!
Hej alla! Nu har jag hittat min drömklänning!!Jag ville ha en enkel klänning med lång ärm utan släp men hittade en med röda brodyrer med tunna röda axelband och ett rött släp! En helt fantastisk klänning,halva kyrkan kommer att svimma. Men vad skönt att den är min!
Stina 07
Vi gifter oss 3 februari i soldatkyrkan. Jag har kikat på gävletrådarna för att få lite tips. Har inte alls kommit så långt som de som skriver här... Har mest en massa funderingar och alternativ i huvudet, men få beslut tagna. Är ju ett halvår kvar nu.
Nästa steg blir att leta efter tyg till kläningen. Någon som vet en bra tygaffär med stort sortiment i Uppsala eller Västerås. Tänkte försöka att åka dit och kolla. Har kollat i Gävle flera gånger men tycker inte att det finns något alls.
Här är en till i planerartagen. Har dock inte bokat nåt helt än men bestämt festlokal, kyrka och gäster. Hört mig för hos två olika fotografer, ordnat med musik till kyrka och fest.
Blir ca 40 pers så vi vill kolla med så många som möjligt innan vi spikar ett datum. Inte så kul om 20 pers tackar nej pga utlandsresor och dylikt... men det lutar åt 3:e eller 17:e.
Hej igen! Ska vi ta lite fart på denna tråden igen, den var ju igång ett tag. Kanske blir det så i semestertider, men men.
Imorgon skall jag iaf träffa en kille till cateringen så nu laddar jag för att pruta lite
Save-the-date-magneter gick iväg med posten igår och idag har blivande gäster ringt och varit så glada för den lilla överraskningen. Kan varmt rekommendera det så blir det lite lugnare med inbjudan. Nu vet ju alla att de är bjudna på bröllop den 3/2 och vi kan ta det lugnt med informationen i inbjudan.
Hur går det för er andra?
Jag har köpt klänning i dag! Nixa 427, enkel och helt underbar. Köpte en krona också. Nixa även där.
Allt har flytit på jätte bra med allas kläder. Nu ska vi bara leta 3 svarta lika kostymer så är allt klart i klädväg. Tärnornas klänningar är också från Nixa i färgen cornflow ( blå)
Hej på er alla igen.
Hur går det för er? Själv sitter jag och vänder och vrider på vårt inbjudninskort, kan liksom inte bestämma mig. Det blir en del I-landsproblem så här brällopstider...
Fick mina skor igår, beställde från USA då jag blev förälskad och insåg att jag inte skulle hitta några bättre så här i vintertider. Skall ju ha en klänning i tea length och då blir ju skorna lika viktiga som klänningen.
Är nyfiken på era planer!