Februari-07... finns det fler såna brudar här?
I så fall vore det kul att följas åt!
I så fall vore det kul att följas åt!
S+M=sant
Jag tycker nog att vi har kommit rätt långt med tanke på att det är ett trekvarts år kvar =-)
Vigeslplats och lokal för festen är bokat. Temafärger blir vitt,lila och silver. Som genomgående symbol tänkte vi ha ett silvereksblad till exempel på inbjudan, program och som dekor på bröllopstårtan. Bröllopsklänningen håller jag på att sy. Tyg och model till tärnklänningen är bestämt och köpt.
Hur långt har ni kommit i planeringen då?
Vi har ännu bara bokat fotograf och kyrkan! Sen tittar vi kläder, tema är bestämt till silvergrått, vitt och ljust rosa. Vintrigt och bra känns det!
Ska se över festarrangörer nu i sommar, vi är inte riktigt säkra på vad vi vill ha ännu!
Trevlgt med så många svar!
Själva har vi bara bokat kapell och festlokal, ingenting annat. Jag är inte planerartypen precis, men kommer ju att behöva ta itu med vissa saker snart ändå... Hehe, lät som att det är något jobbigt men så är det ju inte såklart. Men jag är en sistaminutenmänniska.
Vad hoppas ni andra på för väder? Vi vill helst ha vinter, snö och kallt. Men gifter oss ju i Sthlm så det kanske är för mycket att hoppas på egentligen...
Ska titta på klänning snart tänkte jag, men vet inte om man borde ha nåt ovanpå eftersom det är på vintern? Baraxlad och urringad skall man ju aldrig vara i kyrkan men funderar på om man kanske skulle vara ännu lite mer "klädd" eftersom det kommer vara vinter...
LillaFröken:
Vi gifter ju oss i april..så det kan ju i stort sett bli vilket väder som hellst den dagen vi gifter oss..
men självklart hoppas man på lite sol...=)
Vi hoppas på kallt, snö och klart väder, gärna sol!
Vi hoppas oxå på kallt och snö.
Nästan allt annat än regn är bra för vi ska vara utomhus.
S+M=s
Ni har nästan samma temafärger som oss, ljust rosa istället för lila.
LillaFröken
Jag skall ha en baraxlad klänning med en bolero i spets. Det är kanske något för dig om du inte vill vara för bar i kyrkan. Ovanpå det har jag en vit cape och en lös "halskrage" av silverräv som mor min har gjort. På fötterna ett bar vita mockastövlar. Hoppas att det räcker men man vet ju aldrig.
kolla in denna tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1722023.html
Häng gärna på!
Gifter mig också i feb.
Har bokat kyrka och festlokal. Skulle boka hår också med blev så missnöjd/besviken med min frisör när jag var där sist så nu vet jag inte vart jag ska gå. Annars är nog maten det jag oroar mig över mest.
stina-07:
var skall du gifta dig?