Februari-07... finns det fler såna brudar här?
I så fall vore det kul att följas åt!
I så fall vore det kul att följas åt!
inbjudnignskorten klara, väntar att skicka dem tills mitten på september tror jag.
blivandes kläder klara, ska på inprovning under hösten bara.
näbbens klänningar (jo kunde inte bestämma mig, köpte två!) kom idag, helt underbara =) längtar tills hon kommer hem och kan prova.
har hittat min "dröm" till klänning, men väntar och ser om de inte rear ut den snart, är ju årets modell.
lokal o kyrka bokat sen länge.
hur ligger ni andra till?
Februaribrud här! Gifter oss den 10:e, och har äntligen fått tummen ur och bokat lokal. Vet ungefär hur inbjudningskorten ska se ut, och ska köpa material till dem så fort som möjligt. Har även bestämt vilken klänning jag vill ha, men inte beställt den än. Resten får bli en senare fråga!
Välkommen Soleil! 10e verkar vara ett populärt februaridatum. Är jag den ende på 3e fortfarande?
Korall:
Om du skickar dina inbjudningar i september - när sätter du osa då? Jag hade tänkt att kanske skicka i mitten på oktober och 1/12 som osa. Kommentar någon?
Stormis: Har hört att man alltid ska sätta sista dagen i månaden som svars dag, det är lättare att komma ihåg! Ex sätter du 1/12 tänker nog folk, "hmm det var nångång i december- men när?" Kanske med resultat att många inte svarar när de ska? Läser många såna trådar om sånt här på BT.
Det bästa och rimligaste för oss hade varit att sätta sista december som svarsdatum, men vem kommer att komma ihåg det mitt i jul och nyårsfirande? Därför satte vi sista november. Förvisso 2½ mån innan bröllopet och enligt de böcker jag läst borde vi inte ens skickat ut inbjudan så tidigt, men vem skickar 4-6 veckor innan? Inte jag iaf, vill att mina gäster ska ha möjligthet att planera in det i god tid!
lång redogörelse, men ni kanske förstår poängen. ge gärna kommentarer om vårt resonemang!
Hej hej!
Har nyss hittat hit efter tips!
17 februari kommer vi att gifta oss.
Såg att ni pratar om inbjudningar, vi hade inte tänkt skicka ut våra inbjudningskort förrän i mitten av december (när julkorten börjar droppa in :) ) är det sent?
Vi gifter osds den 24:e februari och har funderat på att skicka inbjudan till 1:a advent, svarsdatum typ mitten av januari eller nåt sånt. Vad tror ni? Vi hade först tänkt skicka långt tidigare men det känns så tidigt???
Hej!
Får jag vara med? Blev friad till för 3 veckor sedan, så allt är lite nytt för mig . Vi planerar iaf att gifta oss i feb -07. Jag håller fortfarande på att vänja mig vid tanken..
Vi håller som bäst på att bestämma var det hela ska ske och datum.
Februarifjäril:
Grattis och välkommen in i gänget!!
korall (och alla andra):
Tack för tipset med "den sista vs annat" datum. Jag har resonerat som du och vill också kunna fira jul i lugn och ro och vill därför ha in osa i god tid. Som sagt, annars förväntas folk svara mitt i julstöket och då får jag som gifter mig den 3e endast 1 månad på mig att fixa festprogram och bordplacering. Tror att jag hellre sitter i decembermyset med de uppgifterna än i stressiga januari. Så då får det väl bli sista november istället.
Tjo hopp!
Hur har ni andra tänkt med festen, caterar, lagar ni egen mat el restaurang?
Vi funderar på att catera, det känns som man kanske kan påverka det hela lite mer då. Eller? Såg att ni pratar inbjudningskort, gör ni egna eller tar ni hjälp att göra dem?
Fråga från okunnig vad är en tea length?
Februarifjäril:
Vi kommer att catera mat med egen meny, dvs ingen som cateringen egentligen redan erbjuder. Fast cateringen ligger i anslutningen till vår lokal så de som inte vet att vi caterar kommer inte att märka nåt (men inte för att det gör nåt ).
Inbjudningskorten gör jag själv, mest för att jag tycker att det är kul att klippa och klistra (man är liksom för gammal för att ge bort saker man själv gjort och därför blir det inte så mycket pysslat längre ).
Tea length är eg nytt för mig också, men blir lite skadad BT och lär sig saker som man egentligen inte vill... Oavsett så är det en klänning som slutar strax under knäna (om inte jag missuppfattat innebörden helt, men det är sådan längd jag skall ha i alla fall).
Ha det bra
Eller förresten - har ni börjar lura på psalmer till vigseln (ni som gifter er i kyrkan) ännu? Jag måste väl erkänna att jag inte är stadig besökare i kyrkan, men har förstått att det finns iaf två psalmer som är sk vinterpsalmer som vi nog tänker välja om ingen annan vet någon bra?