• LillaFröken

Februari-07... finns det fler såna brudar här?

I så fall vore det kul att följas åt!

• Svar på tråden Februari-07... finns det fler såna brudar här?
  • Februarifjäril

Stormis:

Då är jag med. Har du hittat din klänning ännu?
    Jag har inte bestämt mig än men det lutar och två delat med en ganska snäv kjol. Jag måste i väg och prova lite men även om det känns roligt så känns det som ett ganska stort projekt och man vill ju vara på rätt humör och ha mkt tid på sig .
    Funderar oxå på att göra egna inbjudningskort men har inte bestämt hur de ska se ut. Jag spånar på.
    Jag är inte heller ngn kyrkobesökare och kan helt ärligt inget om psalmer.
    Ngn annan som vet?
    Vi kommer inte viga oss i kyrkan så det blir inga psalmer för oss men min lillebror sjunger så jag tänkte fråga honom om han vill sjunga på bröllopet.
    hej så länge!

• Stormis

Februarifjäril:
    Har sett lite olika bilder och på så sätt bildat mig en uppfattning om hur jag vill ha den. Utbudet att köpa en kortare modell är inte särskilt stort. Dessutom vill jag ha "jeans-och-t-shirt-känsla", dvs kunna vara toppenfinklädd, men utan att behöva dra i liv, axelband eller inte kunna röra mig fritt. Planen är att livet skall vara som en axelbandslös modell, men med halterneckband (för att kunna ha schysst bh under) och ett band i ryggen så att klänningen sitter helt fast. Nertill vill jag ha den utstående med massa tyll under och då som sagt i knälång modell. Till detta en smal brudkrona, kort och smal slöja och världens sötaste/coolaste skor (vit mocka med rund tå, hälkappa, hög klack med liten rosett runt klacken. Så där lite löjligt princessigt...

• GretaG

Heeeej!!

JAg gifter mig oxå i februari, den 10:e faktiskt! :)

Kyrka o festlokal bokad. Klänning vald, den ska sys upp. Solist,ftograf,smink o hår bokad.
    Inbjudningarna har gått ut. Menyn klar.
    Håller på med festprogrammet...

Tja det rullar på...mer än hälften har redan tackat ja :D

Kul med en februaritråd! :D

• GretaG

Oj, klampade på men hoppas man får vara med ändå...

Läste om OSA tidigare i tråden, typiskt att man ska sätta den siste i en månad, jag har givetvis satt den första så klart! :D Vi ska ha OSA 1:e Jan. O vi skickade vår inbjudningar förra veckan eftersom vi har några långväga gäster...

Ringarna e oxå beställda...

Kul med februaribrudar...

• Stormis

Hello GretaG och välkommen (Trådstartare LillaFröken du får förlåta att jag än en gång välkomnar i din tråd, men du har varit lite tyst det sista). Jösses i alla fall vad du har fixat med mycket, börjar känna mig lite stressad här...

Sitter också med festprogrammet (läs - sitter med det mesta...), vad har du tänkt att ha i ert? Själv är jag inne på Presntations- och ballongvisa, men ingen annan sång. Är eg mot "allsång", men de får nog hänga på ändå. Annars det vanliga med mat och bordplacering och ngn rad om varje gäst förmodar jag (även om jag bävar för det jobbet )

• Februarifjäril

Stormis:
    Det låter jättefint med klänningen, hela kombinationen faktiskt! Skorna låter superfina-jag är galen i skor .

GretaG:
    Kul! Nu får jag lite panik, vi har inte kommmit ngnstans eg inte ens bestämt var och vilket datum.. det känns som om det kommer bli lite körigt mot slutet . Men det ordnar sig nog..

Har funderat lite på det här m vädret, eftersom vi kommer ha vigseln utomhus så hoppas ju vi på snö, jag vet att det inte går att råda över vädret men jag kommer bli så besviken om det t ex är slask och regn, eller t o m snöstorm.. Är vi helt galna som vill göra det utomhus mitt i vintern?! Vi kanske borde ha en plan B, har ni ngt bra förslag?

• Stormis

Februarifjäril
    Aha! En skogalning till, he he. Om du vill kan du kolla länken nedan. Det är den som heter Paris 5449 (och det bästa är att de kostade 112 dollar när jag beställde dem!)
    www.zappos.com/n/es/d/722062878/so/1/page/4.html

Vigsel utomhus är såklart en chansning men oddsen är ju lite olika beroende på var man bor. Jag bor på västkusten och räknar med slask. Skulle det vara gnistrande snö är det kanon, men chansen att nästa vinter blir som förra är ju minimal. Men om ni vill köra utomhus ska ni satsa på det! Min bekant var på en utomhusvigsel i vintras och det var superfint (förutom att alla (inkl brudparet hade sina vanliga färgglada vinterjackor på sig(. Se det som en anledning att få köpa en ny schysst vinterkappa!

• GretaG

Tack för välkomnadet!
    Jag man kan tycka att jag hunnit långt men det e mycket kvar att göra...puh
    I vårt festprogram har vi än så länge:
    välkomnande
    meny
    regler (roliiga såna)
    allsång
    presnetation av gäster
    När m2b träffade GretaG
    o sen e det tomt
    jag översättar till finska oxå så det tar liiide tid asså...:D jag ska väl fylla ut med nåt...borsplaveringen kanske...ja det gör jag o på sista siden har jag typ godapiller de kan ta (smarties) olika färger ger tex godare mat, kortare tal, danspigga ben osv...

Brudar, vart o när gifter ni er?

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10 Greta G, Landskrona
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    26
    26
    27
    28

• Stormis

Brudar, vart o när gifter ni er?

1
    2
    3 Stormis, Varberg
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10 Greta G, Landskrona
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    26
    26
    27
    28

GretaG:
    Roliga piller??? (tur att di klargjorde piller, finns risk att vår tråd hade stängs annars....) Men ändå; det var nåt nytt för mig - lust att förklara? Om du har lust skulle det också vara kul om du ville dela med dig av dina skojiga regler.
    So long!

• GretaG

Okej, jag ska förklara med de här roliga piller, det är alltså godis typ nonstop eller smarties. Så skriver man
    Olika piller för att förjöja kvällen tex

röd-godare mat piller
    grön - kortare tal piller
    lila - bättre danssteg piller
    osv...

Så ser man till att det finns en av varje färg till varje person på sin plats i en söt ska eller nåt...

Nu har jag inte just använt dessa effekter av piller o jag har valt typ 6 färger...

ska klistra in mina regler oxå...

:D

Svar på tråden Februari-07... finns det fler såna brudar här?