• SannaW

19 augusti

Yes nu har vi äntligen kommit till skott och bestämt oss. Det blir den 19 augusti, lokat och kyrka är det som blivit bokat.
    Finns det fler 19 aug?? hur långt har ni kommit?

• Svar på tråden 19 augusti
  • Sade

Hejsan!

Tiden går grymt fort...med många beslut..
    Har beställt minklänning men väntar på att den ska bli klar...ska bli så kul att få hem den.
    Har oxå börjat kolla på vigselprogram och vilka låter man ska ha. Kommer nog ha tre solosånger, 2 psalmer å så ingång och utgång, så klart.
    Första blir nog Annie´s song sen en låt som min blivandes syster har skrivit sen som avslutning lovely day. Psalmer tycker jag däremot är svårare..Har någon några tips? Sen måste jag bara fråga vad betala ni för hår och smink? och vad kommer att ingå i priset. Har en jättebra frisör och även kommer att sminka samt att hon gör det hemma. Vilket känns skönt!! Men det blev ganska dyrt hon sa mellan 1900-2500. Är det överkomligt eller?

• Netta79

Vi har bestämt oss för ingångs- och utgångsmarsch samt en psalm i kyrkan. Och så solosång, förstås! Vi vill ha "You are the sunshine of my life", men har ännu ingen som vill sjunga. Det verkar vara lite avskräckande att sjunga Stevie Wonder :(

Sade:
    Hur får ni in både 2 psalmer och 3 solosånger på vigseln? Vi funderar på hur vi ska få in 2 psalmer och en solosång. Fast då har vi tänkt att hela vigselakten inklusive vigseltal, ringbön, löften, stadfästelse och välsignelse (inte i den ordningen) ska vara en helhet, utan musik.

I övrigt så har vi börjat ringa runt till vänner och släkt och fråga om de kan hjälpa till med ett och annat. T.ex. fota i kyrkan, vara värdpar o.s.v. Är vi sent ute? Ibland känns det som om alla här på bröllopstorget ordnar allt så jättetidigt...

• Sade

Tänkte så här att man kmmer nog inte minnas så mycket av vigseln (vad jag har förstått av andra när de har gift sig) och kanske om den blir lite längre så kanske man kommer ihåg lite mer....
    Nä men vi gillar musik och hans familj är mycket musikaliska så det kändes som et naturlig inslag. Hellre musik än at någon läser en dikt eller nåt... Smaken är som baken...hårig och naken

• -August-

Åh, här hör jag också hemma!

Vi bor i London men gifter oss i Kramfors där jag kommer från. Träffade prästen förra veckan och planerade maten med kocken. Vi verkar bli ca 90 per och alla är så inspirerade. Längtar sååå! Jag filar nu på låtlistan som jag ska lämna över till musikansvarig. Vi har hyrt ett band som ska hålla gästerna på gott danshumör, ett lokalt rockband.

Mina underbara toastmadamer har tagit på sig att göra festprogrammet så på den punkten kan jag slappna av. Jag ska klippa up bordsplaceringskort härnäst. Klänningen är beställd från e-bay och är ett underverk som hänger i mammas garderob till jag kommer hem.

Vi ska ha ett tredagarskalas med korvgrillning på fredagskvällen och fika på söndag. Presenterna öppnar vi nog innan gästerna kommer på söndag. Det känns lite uppsjosat att stå och tacka alla inför alla...

Vårt krångel har mest varit att komma överrens med kocken... Han känns lite fyrkantig, men det kommer nog att ordna sig. Vi har bestämt oss för en tunnbrödskorg med renkött och lite gott i till förrätt. Till huvudrätt blir det lax med en god sås och en bulgursallad. Tårtan har jag inte besällt ännu kom jag just på! Hoppas de inte är fullbokade... Jordgubbsmousse har vi tänkt oss

Jag har också börjat spåna på morgongåvan. Min kille jobbar så mycket så jag förväntar mig inget pyssel alls från honom, men jag vill nog knåpa ihop två olika små böcker i alla fall. Stackarn är den mest gråtmilda jag känner så jag får nog ge det till honom då alla kameror har åkt ifrån stan

• The Runaway Bride

Var ute och letade fina fotomiljöer med fotografen igår! Jättekul, han är verkligen så trevlig och jag tror det blir jättefina bilder. Jag är bara lite orolig för regn...
    Börjar annars känna mig smått stressad nu... Hur mycket kan man lägga på andra, tycker ni? Vem fixar t ex med ris åt er, gör ni det själva eller?

• junilejon

Tjena alla brudar..
    Jag ska med slå till och bli äkta maka den 19 augusti. Vi gifter oss i Munka-Ljundby utanför Ängelholm i skåne..efter blir det middag i Hembygsparken. Vi ska ha 2 psalmer och tre solo sånger. Det blir När löven faller ner, med Carola. Älska mig och Av längtan till dig av Cajsa-Lisa Åkerström... Allt är ordnat och klart utom sambons kläder och cateringen...har svårt att bestäma mig för vad vi ska äta...allt ser ju så gott ut

• Skruttfia

Åh, jag gifter mig också den 19 augusti!

Visst har vi bokat fint väder på den stora dagen?! För mycket hänger ju just på vädret.

Är det någon annan än jag som ska ha "festen" en vecka efter vigseln?

• feonix

JA skruttfia mycket hänger på vädret, men jag känner nu i den värmebölja som har dragit över oss de sista dagarna att det är jobbigt. Särskilt som man ska ha klänning med foder, smink och allt annat som brud. Men det får ju inte heller regna.

man får väl säga att man vill ha det lite lagom svenskt ca 25 grader, sol och lätt bris.

• Sade

Snart bara 2 månader kvar, tiden har gått grymt fort sedan vi bestämde oss i Jan, kan inte fatta.
    Planeringen har stått stilla ett bra tag nu men nu börjar bröllopstankarna komma igen?
    Hur går det för er? Håller på att pyssla med alla trycksaker typ vigsel- och fest program. Känns somdet tar längre tid än vad jag trodde.

Sade

• Popsmurfen

Här passar jag in....även jag ska stå brud den 19 augusti 2006
    MEN vi kommer även döpa våran dotter då

Hur går planeringen tjejer?
    Hur mkt har ni hunnt göra?
    Och vad ska göras?

• Ancher

Idag var jag och provade min vigselring, den satt perfekt!! Så nu är det bara och vänta på att det ska bli augusti, då ska stenarna sättas i.

Vi har kvar att bestämma vilken mat vi vill ha i buffén, jag ska sy färdigt min underkjol, komma fram till om vi ska göra tårta själva eller inte, vigselprogram och ett ev middagsblad. Fixa dekorationer och lite pyssel.

• Netta79

Vi har nog mycket kvar. Jag fick just nästan en panikattack när jag kom att tänka på hur mycket som är kvar...

Vi har maten oklar ännu. Vigsel- och festprogram ska en vän göra, men en del ska vi ju bidra med själv, t.ex. gästpresentation och vilka allsånger vi vill ha. Vigselring har jag inte ännu, men jag vet hurudan jag vill ha, väntar bara på att åka till våra hemtrakter och träffa m2b's släkting som är guldsmed. Och sen är det allt möjligt smått att fundera på, dekorationer och sånt. Fast nu känns det inte fullt så mycket, sen jag skrivit av mig :)
    Vackert väder har åtminstone jag beställt
    Ni andra då, hur mycket har ni kvar att göra?

• angelici_81

jag ska bara betala av tortan och hans kläder..så är jag ärligt klar...hmm..kommer komma upp säkert lite smått..men tror det mästa är fixat...

så..ja små detaljer kvar bara...
    att skriva ut festprograena..
    annars är allt klart..hela sommaren kvar att ligga och bli brun....ler..ska softa och ta det lungt...det är en fest..inte hela mitt liv..så om jag glömt något så tror jag inte någon märker det...så långe sprit och mat finns..ler

kram på er alla

• feonix

Jag fick (som många andra) en klump i magen då jag insåg att det bara är två månader kvar. Vi har lite kläddetaljer till mannen kvar samt tårtan, men vi har bestämmt oss för att skippa bröllopstårtan då den inte är värd det tredubbla priset som de vill ha. "vanliga" tårtor får duga och de behöver inte beställas förren ett par veckor innan.

I helgen var vi och handlade saker till bordsdekorationerna, så nu är det bara att sy lite dukar och få ihop allt.

På måndag ska vi hämta klänningen. Det är något som jag verkligen ser fram emot. Då ska vi även köpa papper, så att jag och min tärna kan börja med bordsplaceringslapparna. Men födelen med att vara lärare (en av många) är att man ifrån imorgon har 7 veckor ledighet att utnyttja.

Svar på tråden 19 augusti