19 augusti
Yes nu har vi äntligen kommit till skott och bestämt oss. Det blir den 19 augusti, lokat och kyrka är det som blivit bokat.
Finns det fler 19 aug?? hur långt har ni kommit?
Yes nu har vi äntligen kommit till skott och bestämt oss. Det blir den 19 augusti, lokat och kyrka är det som blivit bokat.
Finns det fler 19 aug?? hur långt har ni kommit?
Min blomsterbutik sa att jag skulle komma in i juni och beställa den. Då ska jag i och för sig ha en blomma med som de måste beställa hem.
Detta finns kanske med tidigare i tråden men bilket OSA datum har ni satt? Våra inbjudningskort är snart klara att skickas iväg Behöver köpa ny färgpatron till skrivaren dock...
Vi satte 15 juli som osa-dag vilket jag tror är ovanligt sent, men vår festlokal behöver inte besked före dess. Men nog hoppas jag att folk ska vara lite kvickare med att svara.
Våra inbjudningskort landar i brevlådan idag!! Jättekul och även om vi inte gjort älva är det skönt att ha skickat dem. Om inte annat för att äntligen ha spikat inbjudningslistan, det är inte helt lätt
Vi satta OSA 19:e juni tyckte det var lagom och lite kul att det är exakt 2 månader innan den stor dagen!!
Vi kommer att ha o.s.a. 16.7 och ska försöka få iväg inbjudningskorten inom maj månad. Hoppas att det inte är för sent, men det tror jag inte då många redan vet när vi gifter oss.
SannaW:
Ringar igen... Nä, jag har inte hittat nån favorit, men har inte kollat så värst mycket heller. Har inte hunnit. Just nu lutar det åt att det blir en ring i rött guld, samma modell som förlovningsringen, men med tre små stenar. Jag har en idé om att sätta till stenar när man får barn sen, en sten för varje barn.
Jag tror inte det är för sent att skicka inbjudningarna i maj, särskilt inte om många vet att ni ska gifta er!
Va fin ringen lät och särskilt att lägga till en för varje kommande barn .-)
SannaW
Jag ville kolla in hur smyckas rut ser ut, men jag hittade den inte. Finns det nån bild på deras hemsida? Jag fick annars ett bra intryck av dem. Vilken prisklass ligger de på? Kanske jag kunde kvista över till Stockholm och köpa ring... Bor själv i Åbo så det är ju bara att hoppa på Sverigebåten.
Vi satte o.s.a 19 juni.
Netta 79, om du går in på www.smycka.se direkt där är det 3 st ringar. Den med en fyrkantig sten, det är den jag fastnat för. MEN den kostar ca 8 000:-, vilket jag tycker är för mycket för en ring. Skall kolla runt lite hos andra guldsmeder.
Vi har osa 16.7, tycker att det är lagom. Eftersom vi gör maten själva (eller rättare sagt släktingar) så behöver vi inte tänka på cateringfirmor eller andra organiserares deadlines.
SannaW
Kollade in ringen. Fin. Själv har jag nu bestämt mig för en vanlig ring i guld, så lik min förlovningsring som möjligt (den är väldigt tunn) och så får guldsmeden sätta in tre små diamanter, rätt nära varandra och så att det ser ut som tre små stjärnor. Både jag och min fästman är helt överens om att det är vår stil.
Hur gick det annars, hittade du klänning?
Äntligen så är klänningen köpt, det blev en Nixa 828. Kommer inte att titta mera på klänningar, är faktiskt lite trött på det. Har även hittat skor, beställt tårta. Ja så nu är det "bara" att bestämma vilken ring det blir. Det är i alla fall otroligt skönt att kunna bocka för klänningen.
Hur går det för er andra??
Idag börjar valskursen! M2B mycket nervös!
Annars är alla inbjudningar ute nu och några har redan tackat ja.