• SannaW

19 augusti

Yes nu har vi äntligen kommit till skott och bestämt oss. Det blir den 19 augusti, lokat och kyrka är det som blivit bokat.
    Finns det fler 19 aug?? hur långt har ni kommit?

• Svar på tråden 19 augusti
  • Ancher

Vi ska gifta oss 19 augusti!

Vi gifter oss utanför Linköping. Har bokat kyrka och lokal, köpt skor och beställt klänning från Kina. Troligen har jag fixat solist till kyrkan också.

Inte så långt kommen i planeringen känner jag... Har lite panik över fotograf som m2b ska fixa... :)

• SannaW

Kul, tycker att du har hunnit en bra bit på väg. Börjar känna mig stressad över alla val man skall göra, så det är väl bara att börja skriva lista.
    Vi gifter oss i Härjedalen.

• augustibrud-2006

Vi ska oxå gifta oss den 19:e augusti!

Vi ska gifta oss i Lofthammarskyrka utanför Västervik (min familj har landställe där). Vi har bokat kyrka, festlokal och präst (tar en egen präst för prästen i församlingen har bytt församling så de har ingen ).

Bokat frisör, fotograf och band till festen.
    Klänningen är oxkå köpt och inbjudningskort har vi bestämt oss för idag
    Så det känns som att läget är under kontroll!!

• SannaW

augustibrud 2006

Vilken koll du har, känner att det kommer att bli många sena kvällar vid datorn. Är lite velig också när jag skall bestämma mig. Är glada för alla tips och ideér man får på denna sida.
    Det som ligger tyngst på mina axlar just nu är att jag inte skall hitta någon klänning.

• augustibrud-2006

Det är svårt att låta bli att planera, men jag är också lite velig så det är inte alltid så lätt!

Klänning är verkligen kul, jag testade en som jag verkligen gillade sen tyckte mamma att jag skulle kolla på lite fler innan jag betsämde mig så hon, jag och min syster (som ska vara min tärna) var runt och jag prövade nog 20 olika klänningar i massa olika modeller sen tillslut hittade jag som känndes helt rätt och den blev det och inte den första som jag trodde så jag kan verkligen råda dig att testa många!
    Om du orkar.
    Men ta på dig underkläder som du kan tänka dig att visa dig i för i många affärre kommer de in och hjälper till och då är det lite skönt att ha vettiga trosor på sig

• Ikka

Gifter oss oxå den 19 Augusti, i fosie kyrka i Malmö.

Vi har hunnit med ganska mkt. Bla att boka kyrka och festlokal. Köpt klänning underkläder och skor till mig. Sett ut och bestämmt vad mannen ska ha på sig. Beställt och skickat ut inbjudningarna, tyckte det va lika bra efter som det ändå e ett sommarbröllop.
    Bokat frisör, fotograf och bestämmt oss för meny. Transport fixades i helgen och små pyssel håller jag på med hela tiden. Så ...en bit på vägen har man kommit. Det som jag har mest panik för just nu är ett band....hittar inget som e bra och till rätt pris...men det kommer för hoppningsvis..*ler*

• blondie

En till här som gifetr sig den 19...har det mesta under kontroll. Gifter oss i Oxie kyrka utanför Malmö. Inbjudningarna kom fram till gästerna igår. Säger som Ikka de e mitt i semestern o sen har vi bjudit rätt så många så de e bra o veta i god tid
    jennie

• 95johsv

Jag ska också gifta mig då!!! Det mesta är klart förutom festprogram, musiker i kyrkan och frisör.

• Bröllopstokiig

ÅÅ vad kul med flera 19/8 brudar!! Jag gifter mig i Karlskrona då och det mesta är klart, ska skicka inbjudningarna nästa vecka, sen gör vi färdigt vigselprogramm och fest programm under våren... Har inte köpt min ring ännu och klänningarna är inte klara till tärnor, svärmor, mamma och mig, men jag drar till Dubai om 1 vecka och ska köpa allt där! Längtar!

• SannaW

Kul att det är fler som valt detta datum, ni har hunnit så långt allihopa. Vad har ni valt för färger? är det någon som har lust att visa sin klänning och inbjudan??

Själv så snurrar allting bara runt, måste sätta mig ner och skriva ner allt. Känner att inbjudan måste bli klar, eftersom det är ju semestertider.

Svar på tråden 19 augusti