19 augusti
Yes nu har vi äntligen kommit till skott och bestämt oss. Det blir den 19 augusti, lokat och kyrka är det som blivit bokat.
Finns det fler 19 aug?? hur långt har ni kommit?
Yes nu har vi äntligen kommit till skott och bestämt oss. Det blir den 19 augusti, lokat och kyrka är det som blivit bokat.
Finns det fler 19 aug?? hur långt har ni kommit?
Grattis Netta79 till att du hitta DIN klänning! :)
Vi har inte heller fått ut våra inbjudningar, men vi skickade ut Save-the-date-magneter i februari. Många av våra släktingar och vänner jobbar inom vården och behöver veta tidigt om de ska kunna ta ledigt en helg.
Netta 79 - din klänning var jättefin. Håller nu mina tummar att jag skall hitta en nästa helg.
Var iväg idag och kikade lite på ringar, fattar inte varför det skall vara så svårt att bestämma sg hela tiden!!!
SannaW - Jaa, det här med ringar verkar bli mera komplicerat än jag tänkt... Kan hända att jag bara tar en slät guldring. Vet inte om jag lyckas bestämma mig för vilka stenar jag vill ha. Har du nån idé om vad du vill ha?
Ancher - Vi har sagt till ganska många nu datumet för vårt bröllop, speciellt släktingar som bor långt borta och så. Har just pillat lite på våra inbjudningar, men jag blir bara så frustrerad på datorn... Behöver längre tålamod.
Ancher - svar på ett tidigare inlägg från dig, vi har inte bokat nåt ställe för bröllopsnatten. Funderar på olika alternativ. Kanhända vi lånar sommarstuga av nån bekant. Eller så blir det vanligt hotell. Vi ska på bröllopsresa 22-29.8 så det är mera den vi satsar på.
Netta79 - vet ungefär hur jag vill att den skall se ut. Smycka ha en ring som heter Rut som jag tycker väldigt mycket om. Ellar så blir det en lite smalare ring med några små stenar i. Är inte så mycket för smycken. Den enda jag använder är förlovningsringen, klocka och halsband.
Hardu hittat någon favorit??
Nu har våra inbjudningar landat hos våra gäster, några har redan ringt och tackat ja. Känns skönt att vara klara med dem, vi hade hållit det hemligt att vi skulle gifta oss, så nu är det ingen risk längre att man försäger sig.
Blir ALDRIG klar med inbjudningarna... Dessutom är gästlistan lite oklar...jag har ju de som absolut ska bjudas, men sedan finns ju en liten grupp som skulle vara kul att bjuda, men där inte alla får plats... Vilka ska man välja..?
The Runaway Bride
Jag känner så igen mig. Dessutom så har vi en del par som om vi bjuder ett par så känns det tvunget att bjuda två par till, delvis p.g.a. att vi varit på deras bröllop förra sommaren. Det är inte lätt... Jag tycker faktiskt att det är mycket lättare att dra gräns när det gäller släkt än med vänner.
Nu har vi bokat vår bröllopsnatt! Vi var ute och gick i eftermiddagssolen och råkade gå förbi ett av hotellen vi funderat på. Vi gick in och fick världens service! Hur trevlig personal som helst. Vi gick och kollade på deras rum och sviter och sedan bokade vi helt enkelt. Det kändes liksom så bra där! :)
Hej alla 19/8 brudar. Det verkar som om det kommer att bli många bröllop runt om i Sverige det datumet. Vi ska gifta oss i hemma i Överums kyrka (mellan västervik och åtvidaberg). Vi var precis inne och kollade hindersprövan, så det känns att det börjar närma sig. Samtidigt har det varit så mycket på jobbet ett tag nu så att planeringen har stått still. Vi har dock fått ut inbjudningarna förra veckan, så nu börjar folk höra av sig. Kul!! Och nästa lördag ska jag prova min provklänning som min sömmerska syr upp. Jagv hoppas att den stämmer med den bilden jag har i mitt huvud.
>>> Netta79
Ja, precis så har vi det också. Det är ett par jag jättegärna skulle vilja bjuda, men då blir det fel att inte bjuda de två andra paren i den "kretsen" så då är det plötsligt 6 nya gäster... Nu är nästan de flesta inbjudningarna klara iaf, så de får gå iväg och så måste jag väl till slut bestämma mig för hur jag ska göra...
Har börjat fundera på detta med brudbukett också, när tror ni man måste "boka" den?