19 augusti
Yes nu har vi äntligen kommit till skott och bestämt oss. Det blir den 19 augusti, lokat och kyrka är det som blivit bokat.
Finns det fler 19 aug?? hur långt har ni kommit?
Yes nu har vi äntligen kommit till skott och bestämt oss. Det blir den 19 augusti, lokat och kyrka är det som blivit bokat.
Finns det fler 19 aug?? hur långt har ni kommit?
Det som ligger närmast för oss nu är att jag ska bestämma mig för klänning och så måste ju inbjudningarna bli klara! Detta var sambons uppgift, så det har ju tagit sin tid...
Annars är lokal, kyrka och musik och sådant klart. Fotograf har vi också. Sambon tycker det är viktigt att vi har ett färgtema, så det blir det väl, lutar åt oilka nyanser av lila. Och silver kanske?
Jag ska också gifta mig den 19 augusti i Göteborg. Jag har bokat lokal och kyrka, gjort klart inbjudningakorten, fixat all bordsdekoration,fixat solist till kyrkan,träffat sömmerskan och bestämt klänningen och en massa andra saker som jag inte kommer ihåg just nu...
Vi har valt att ha rosa och lila som färgtema.
Hej alla!
Det vi har kvar att ordna är; maten, festlokalen, sambons kläder och inbjudningskorten. Annars tror jag det mesta ska vara ordnat
Har precis varit och betalat min klänning! Hade tänkt att sy upp men sprang på en klänning som var såååå fin och kunde inte låta bli!
Vi har fotograf kvar att boka (vilket tar sån tid eftersom min sambo ska göra det... ;) ) och m2b:s kläder. (samma orsak som fotografen)
Annars tror jag att det mesta är fixat. utan transport från kyrkan till festlokalen, men det ville min blivande svärfar fixa, så det blir nog bra det med.
Nasse7
Vad skönt att höra att ni inte heller har bokat fotograf! Min m2b ska också fixa fotografen... :)
Ni alla har hunnit så mycket, har nu satt mig igen för att surfa runt och få lite idéer. Det är lite svårt att få tiden att räcka till.
Men men, har nog inte riktigt fattat ännu att vi verkligen skall gifta oss. Har ju varit tillsammans i snart 14 år!!! Tar ju ett tag för vissa!1
Hej SannaW och alla andra! Även jag gifter mig den 19 augusti. Jag beger mig från Sveriges näst största stad ut till de småländska skogarna där min blivande har vuxit upp. Lycka till allihop med planerandet, hittills har vi:
*bokat kyrka och festlokal
*bokat brudklädsel/sminkning hos frisören
*utsett värdpar, tärnor, marskalk
*tillfrågat solist (och fått "JA!") och till 95% bestämt musiken under vigseln
*tillfrågat svägerskan om hon vill binda brudbuketten (håller tummarna för ett "JA!")
*påbörjat sömnad av brudklänning
*valt färgtema (olivgrönt, chokladbrunt och crèmevitt)
*påbörjat inbjudningskorten, som är på god väg att bli klara och förhoppningsvis postas senast i början på april (fast kanske helst inte den 1 april... )
Va roligt med så många 19:e augusti brudar!!
Ja, verkligen! Och nästan alla verkar ha örnkoll på läget redan!
Just det: glömde att vi oxå har bokat fotograf och liveband.
Många saker är fortfarande olösta: ring, blivandes utstyrsel, tärnklänningar, vigsel- och festprogrammens utformning, bordsdekorationer osv. Ja herregud - det finns en del att göra. Milt sagt!
Kul med fler augustibrudar, ja du Henrics tjej. Håller med dig om att alla har örnkoll på läget, alla utom jag känns det som. Men har kyrka och festlokal klar. Funderat på bukett och faktiskt nästan bestämt mig. Var och kollade på klänning, men de var så himla snorkig i affären så jag bestämde mig för att ej gå dit någon mer gång. Så nu får jag åka till någon annan stad, tyvärr så finns det bara 1 affär här!!! Men men efter att provat runt så hoppas jag bara hitta min klänning!!!
Lycka till allihopa