• Nonika

Sept. -06!

Ja, då var även den tråden avstängd för svar...då får köra igång en ny!

Idag fick vi ett glädjade besked igen - vi kommer få ca 19.000:- i början på nästa år, från min m2b:s jobb!
    Skönt, för det ser rätt illa ut på pengafronten just nu....

De pengarna lär gå direkt till bröllop och resa, förutom nån slant som kan stoppas på andra akuta ställen...

Hur går det för alla?

• Svar på tråden Sept. -06!
  • evkasu

TingelingAnna - jag hade tänkt köpa billig vinröd eller cremevit metervara och fålla (läs: så får mamma fålla ) men din idé med spets över pappersdukar låter ju kanon, tror det blir jättebra och borde ju funka med vinrött också.
    Antar att det är något väldigt tillfälligt hos Ikea med den billiga spetsen?

Ell - tycker ni ska köra på mörkblått och silver, det är en så snygg färgkombination!

• TingelingAnna

Åhh, så roligt att ni tycker om idén. Då vågar jag köra på det alltså.
    Tror att det är tillfälligt på Ikea, vet inte ens om det finns på alla varuhus. Här i Gävle fanns det mycket kvar idag iaf. Men du kan ju alltid ringa och höra.

• Ell

Åh vad aktiva ni är :)

evkasu: ja jag tror också att vi kör mörkblått och silver, men allt hänger egentligen på dukarna. I lokalen vi hyr finns det vita borddukar, men vi vill ha något mer personligt. Jag har funderat på att låta de vita dukarna vara under, och sedan ha löpare som går tvärs över bordet, flera stycken på ett bord, alltså. Hoppas någon förstår hur jag menar, jag är inte så bra på att förklara... :D Nu återstår bara att hitta tyg eller papper i rätt färg, vilken färg det nu sen blir får vi se. :)

Imorgon åker inbjudningarna iväg med posten!! *yey*

Abeth: vilken vacker klänning! :) Det låter ju också bra att ni har bestämt en plats som ligger dig varmt om hjärtat. :)

TingelingAnna: jättebra idé det där med spetsen! Vitt och turkost är ju dessutom supersnyggt, och som Abeth redan sa, så blir det kanske lite väl färglöst med bara vitt? Men jag tycker absolut att du ska köra på den idén.

På tisdag eller onsdag får jag hem min klänning! Den hänger ju i storebrors garderob 500 km härifrån, men mina föräldrar ska åka dit nästa vecka och hälsa på, då hämtar dom hem min klänning på samma gång. Min sambo tycker det ska bli spännande, han har ju bara sett den på bild än. :)

Ha en trevlig kväll! :)

• Ell

Här var det lugnt...så jag skriver några rader för att puffa upp tråden lite igen...

Våra inbjudningar är postade och har nått mottagarna nu. Flera har redan ringt och tackat, det känns kul att det blir mer verkligt nu! (när alla vet om att det blir bröllop) :)

//ell

• Sara 2/9-06

Abeth:

Läste att du ska ha festen så nära Hässleholm som möjligt. Kommer du därifrån? Har du kollat platser än?

• Abeth

Sara 2/9-06: Min pojkvän är från Vankiva, och de flesta gästerna kommer från Hässleholm med omnejd. Själv är jag bohusläning.

Jag har försökt att kolla in ställen på internet men det är jättesvårt att få en känsla för dem. Vet i alla fall att jag inte ska ha festen i Finja bygdegård då vi varit på två bröllop där de senaste åren.

Har du några tips???

• Sara 2/9-06

Ja, Finja bygdegård, eller kanske Stoby?
    Har du kllar runt på internet? Där finns väl ganska mycket omkring hässleholm.... Var ska ni ha vigseln?

• Abeth

Stoby ska jag kolla upp. Vi tänkte ta en helg i början av april och åka runt och kolla på olika ställen.

Vi ska gifta oss tidigt på morgonen/förmiddagen vid Kullens fyr, nära Mölle. Och tänkte ha festen på kvällen, så vi inte behöver stressa. Var ska ni ha eran fest?

• Sara 2/9-06

vi ska ha våran fest här:
    www.vannarodsslott.com/

Där e ju Hovdala slott oxå, dom har väl nån restaurang därute. Men det är klart mycket beroende på vad man har för budget... Annars kan jag knappt komma på något... Inget ute i Vankiva? När ska ni gifta er? :D

• Abeth

Problemet för oss är lite det att vi har tänkt ha en egen kock. Och då kan man ju inte vara var som helst.

Det finns en stuga i Vankiva men jag kanske är lite väl kräsen och vill inte vara där. Av samma skäl som Finja Bygdegård går bort, vill ha det lite mer speciellt än så. Helst på ett ställe där jag inte varit förut.

Stället ni ska vara på ser ju jättetrevligt ut! Hoppas ni får en bra dag!
    Själv gifter jag mig den 30/9 och har varit och kollat på ringar idag.

• Sara 2/9-06

Abeth: Åh, spännande, ska jag göra till helgen. Ja, de e klart man vill ha det speciellt! Det är minsann inte lätt att hitta rätt ställe alltid... Lycka till!

• Abeth

Sara - Jag funderar på att ringa min pojkvän ikväll och be att vi tar en tur till helgen och kollar på slott! Han har jobbat på Hovdala och vi funderar i så fall på deras lada. Men det hänger lite på att vi får tillgång till kök. Har tänkt lägga ganska mycket pengar på just mat, men vill ha antingen medeltida buffé eller sushi.

Jag ska åka ner med näst sista flyttlasset till Malmö. Och då tänkte vi passa på att kolla hur lång tid det tar att köra mellan Kullen och Hässleholm så vi vet.

• Sara 2/9-06

Va roligt!! :D Lycka till med allt! Hoppas allt blir som du tänkt dej ;)

Svar på tråden Sept. -06!