• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • mammacatta

nej, jag bodde där tills för 6-7 år sen. jag fick faktiskt jobb på en plantskola sen, men var tvungen att flytta därifrån. varför inte börja så?

har ni sett tråden om förtryck/fösas av män? äääälskar den diskussionen, den är såååå kul! ända tills man blir påhoppad iallafall... fast hittills har ingen gjort d, så den är fortfarande bra!:D

• Hilde

Hejsan nu e jag tebaxs?

Jag arbetade en sommar på kyrkogård i Göteborg. Jättekul jobb för det mesta, men gubbarna där kunde få vem som helst vansinnig. De hatade ogräs rensning och gillade att alltid lata sig såpass mycket att det blev tjejerna som övertog det arbetet, de var faktiskt ganska raffinerade i hur de såg till att slippa. Slutade tyvärr med att jag fick en inflammation i ryggen av att ligga ramåtböjd och rensa ogräs hela dagarna. Gravvårdar är inte speciellt ergonomiskt utformade Skyddsutrustning fanns i o för sig, handskar, specialredskap osv, men gubbarna behöll sånt för sig själv och tyckte det var jobbigt att plocka fram, så jag arbetade utan att veta at jag kunnat ha bättre redskap o så. Dumt....

• 23.7-brud

Måste göra ett litet inlägg i er tråd, hoppas det är ok!

Jag har jobbat FYRA somrar på en kyrkogård, och ja, ergonomiskt bättre alternativ finns det!

Däremot var vi i ett jätteskojigt gäng och våra gubbar var superkul att jobba med. Oj vad kul det var... gratis solarium dessutom

Men hörni, för att var NI så blir det lite väääl seriöst nu

• Gable

Hey! Du har rätt!! Vad är det med oss??? Varför har vi gått från (o)seriösa inlägg till... GRAVVÅRD???

• Gable

Du är välkommen 23.7 - bara så länge du undviker ämnet gravvård.

Jiiiiiiiseeeesssss!

• Gable

Hilde - vilket hotell ska ni till???

• 23.7-brud

Ha Ha, menade inget illa med vad jag sa... Kan ju bli tagen av Patrik på BT i sånafall

Gra"hmhm"vård ska vi inte prata om... Lovar!

• Gable

Du behöver inte oroa dig att bli tagen av P på BT i den här tråden. Vi är alla lika förundrade att vi fortfarande är överens, fast vi är inne på sidan 66.

Skumt, jag tog 666-inlägget. Gjorde jag inte det för ett tag sen? HAR DET FÖRSVUNNIT INLÄGG HÄR????

Vem är och smygraderar????

• Gable

Förresten... Gissa vem som nu har råååååååsa i sitt färgtema. Jojo, lilla Gable. Gissa hur jag lyckades med det?!

GRATIS KUVERT från jobbet! Jättefina. Med rååååååsa band som man använder för att öppna kuvertet. Det blir ala Oscarsgalan. Fiffigt eller hur?

Jag är så stolt så!!

• 23.7-brud

Men Gable! Har du snott min idé? Jag hade ev. tänkt sy kuvert till våra inbjudningskort. Gjorde ett prov exför en tid sedan. Sydde tre sidor och drog i snöret, ritsch, och så sa jag högtidligt "and the Oscar goes to..."

Superkul!

Svar på tråden äntligen fredag...!