• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • mammacatta

hello hilde, du har haft riktigt sköjj hör ja!

nu kommer en "sånn" igen: är man en riktigt brud utan slöja? var frågan... *suck*
    typ: borgeligt, är d inte att gifta sig då eller? *dubbelsuck*

igår kom svärmors nyaste påhitt: NÄR ni bjuder min kompis, då har hon en pojkvän åxå...
    som om jag tänker bjuda folk jag a) inte umgås med b)inte är släkt med...
    vad svara? nja, hon kommer nog inte å få vara med... blev mitt lama svar, inte -nej du hon får inte komma; du har inte bidragit med en spänn eller en minut å då får du inte tycka till om gästlistan heller...
    oooooj va mesig ja är!:(

• Maya K

Hej tjejer:

Idag har jag haft en ritkigt skön dag. dagen började med att jag steg upp kl. 08 ringde och väckte min bror... åt frukost med min m2b. pussade adjö till blivande då han skulle åka med jobbet till kolmården och gå på vargsafari.. klädde på mina träningskläder och mötte min bror vid bällsta ån. vi gick en 1 timmes promenad och gick hem till honom, åt spelade x-box gick hem... städade hemmet och balkongen. tog en stol och satte mig på balkongen och det var 20 varmt så jag satt med ett linne och läste en bok.. nu är jag här igen :)

• Hilde

Nu är jag här igen osså!

Vi har planterat fyra fruktträd idag och fyra vinbärsbuskar. Sambon blev lite tokig när det var sol och varmt, så då måste han ju tvunget börja att gräva och påta runt i jorden... vips så hade vi åkt till en plantskola och shoppat loss.
    Vi upptäckte dock att vi var ett träd kort för att få en snygg liten rad, så imorgon åker vi och köper ett till.

Funderar också på att köpa syrener och plantera en syrenhäck... lätt att sköta Sånt gillar jag.

• mammacatta

hilde, du är veeerkligen en brutta i min smak! längtar tills ja kan ha syrenhäck/berså - min favvoblomma är just syren!
    har ni sett tråden om tidningar? jag har lästa alla å nåra till, men allt i hemmet är den som står sig i längden. d är inga orealistiska (läs dyra) grejer i den. sen måste jag säga att böcker om trädgård är myyycket roligare än tidningar om trädgård... d finns ju så mycke kul i grönt att göra!!!:D

• Maya K

Hej igen..

Jag kom inte in på BT igår alls så nu är jag här igen... Hilde.. ååhhh vad roligt med trädgård och att få plantera-.. Jag har ingen trädgård ännu så jag får plantera i stora krukor och ha dem på balkongen.. Har planterat ört frön och de har börjat växa :) Jätte roligt är det..

• Hilde

Jag hade allt i hemmet förrut och var jättenöjd med den, tills dess jag hade renoverat både kök och badrummet Då fanns det tyvärr inte lika mycket tips kvar att glutta på, allt handlar oftast om just kök och badrum. Sedan så är de flesta inredningstidningar anpassade just för nybyggda hus, eller elativt nya och äger man ett gammalt hus så är det svårt att hitta realistiska ideer.

Trädgården är tyvärr oftast mest ett problem, men jag tror att den i år kommer att börja se lite bättre ut. Vi hade nämligen en äver 1000 kvadratmeter stor asfalterad parkering på tomten tidigare. Nu har vi spettat upp/brutit upp asfalten och väntar på att hitta en firma som kan transportera bort den till ett rimligt pris. Alltså kan vi bara göra i ordnig ungefär halva trädgården än så länge.

Kag gillar växterm men i och med att vårt husprojekt har ganska stora dimensioner, så vill jag ha enbart träd buskar och perenner som är lättskötta och kan klara sig själva större delen av året. Rabatter är alltså nästan helt bannlysta

• Maya K

Hilde:

Åhh vad kul det låter. Får jag komma hem till dig och gräva???
    Jag bor i sthlm ja och man skulle kunna tro att en tjej som bor i 08 omrpdet och är 24 år inte är intresserad av växter och av att få jord under naglarna men det är det bästa jag vet.. kanske är det för att jag alltid inte bott i sthlm och när jag gick grundskolan så hade våran klass en egen trädgård och det var sååååå kul.. Skulle lätt kunna tänka mig att jobba med växter osv men det finns ju så lite jobb inom det.
    Det låter som en bra kombination med dina buskar och perenner ang. huset.. Då kommer huset fram mkt mer. Själv har vi en sådan liten balkong att vi inte får plats med så mkt men vad ska man göra.. Mer än att flytta ut Längtar bara tills den dagen då jag får börja jobba och vi kan köpa huset.. Hittills har jag fått gräva i mina svärföräldrars rabatt på deras landställe... men det är kul det med.. Förra året rensade jag hela deras stora blomrabatt som var helt igen vuxen och oj vad glada de blev för att det såg så fint ut

• Hilde

Men Maya K du är väl snart klar med studierna, inte kan du väl börja om och bli trädgårdsarkitekt eller nåt sånt då Eller?

Jag har förresten öppet hus för alla grävfantaster Det finns tyvärr inte så många sådana nämligen.

Sambon drömmer om ett potatisland och om att så rädisor och morötter. Hmmm inte jag, jag vill ha en bekväm hängmatta att ligga och lata mig i mellan färgstrykningarna.

• Maya K

Ja jag är klar med studierna om,,, om ,,,om ,,, HJÄLP.. det är ju 1½ månad kvar... oj oj oj ... måste kanske börja rå plugga snart :(

Har ju funderat på att utbilda mig till annat med men tiden säger ifrån.. Annars kommer vi aldrig att få köpa hus osv.. Kan ju plugga senare i livet

Ja.. potatisland är faktiskt rätt så jobbigt.. När jag var 17 år så var jag förlovad första gången och då började min dåvarande bygga ett hus på 222 kvm. tomten var på 3000kmv och vi hade ett potatisland.. inget för mig hel enkelt... Jobbigt som bara den var det.

• Maya K

Nej nu måste jag ta mig i kragen och börja plugga men tittar in igen när jag har paus...

Svar på tråden äntligen fredag...!