• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Hilde

Vad gäller utbildningar så...mmmm.... så mycket kunskap, så lite tid.... samanfattar väl det mesta antar jag.

Jag var på nnågra föredrag om trädgårdskonsten på min skola för några veckor sedan. Det var jätteintressant. Men inte något direkt som jag kände att jag ville praktisera hemma. Däremot är jag lite tokig i att skapa små rum i trädgården, med hjälp av olika lummiga häckar och buskar som avskärmar. Verkar inte så svårt att genomföra heller.

• Maya K

Hilde:

Det är jätte mysigt med små rum i trädgården gjorda av häckar m.m. Mina svärföräldrar har det på landet där dem ställt ut ett bord och stolar så att man kan sitta där och fika eller ngt..

• Hilde

Synd bara att man måste vänta tills man är gammal på resultatet av sina planteringar.

• Maya K

Hilde:

Ja det är ju en nackdel.. och det är synd att man inte kan köpa en färdig häck

• Hilde

humpfrrr.... håller med. Såg en annons på en häck som man kunde hämta förra veckan. Synd att den inte funkar i vår växtzon bara. Sedan så är det väl ett rent h..vete att gräva upp den

• Maya K

Hilde..

ja jag kan tänka mig det.. skulle inte vilja gräva upp en häck.... jhhahahhahaa

• Hilde

Hi hi jag har äntligen fixat till hur sambons födelsedag ska bli.

Först så kommer jag med tårta till hans jobb. Efter jobbet åker vi till ett hotel, där vi kommer att ha rosor, choklad och champagne framdukat. Sedan ska vi äta en riktigt fin middag på hotellets restaurang, som ligger högt upp, med utsikt över Göteborg och älven.
    Hoppas verkligen att det blir perfekt nu... så han inte behöver att tänka en enda tanke på sin jobbiga mamma. Bara jättegoda tankar på allt som är bra

• Maya K

åhhh.. vad mysigt det låter,... han kommer säkert att uppskatta det Det kanske man ska tänka på när ens man fyller år :)

• mammacatta

jag kan - för att salta å några sår ;) ;) tala om att jag arbetat som trädgårdsarbetare på solvalla en sommar - d var d bästa jobb jag nånsin haft!!!:D förutom chefen - med d kommmer man ju inte undan:(

hilde: d fanns/finns en tidning som heter lantliv, kanske nåt för dig?

• Maya K

mammacatta:

bor du här i sthlm?? Jag skulle sååååå gääärna vilja jobbar med växter men det är ju lite svårt då man inte har utbildning och de flesta blommaffärer vill ju ha utbildade florister. :(

Svar på tråden äntligen fredag...!