• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Gable

Jobba?! Joooobba?? Hmmm... Det där ordet har jag hört förut. Men vart?? Och i vilket sammanhang?????

Hmmmm...

Nej, jag är banne mig inte så komma på det.

• Gable

Jaså. Pirayan var framme igen

• madelyn

Hmm.. jobba- ja jag känner igen ordet men kan liksom inte riktigt kännas vid det ändå

• Hilde

Jaha tjejer...jag fick fina napp i Ulricehamn ... Ett jättefint faksimil, en bok från 1861, med massor av fin info.

Sedan så hittade jag att det visst går en medeltida hålväg i området, men jag är inte säker på att jag kommer att hitta de resterna just där jag vill ha dem

Nordiska museet har också svarat på min förfrågan och de har minsann lite material de osså, så nästa vecka blir det nog nordiska museet och sedan krigsarkivet... Alltså Stockholm härnäst...

Ulricehamns museum hade ingen personal längre.. hur nu det går ihop, så det blir svårt att komma åt något arkiv då... undrar hur de tänkt egentligen på kommunen Blir ju svårt för mig o hitta nåt... funderar på att erbjuda mina tjänster som arkivarie för kommunen... kanske skulle vara nåt Jag skulle vara riktigt billig *harkel* studentrabatt liksom

• Gable

Oiiiii!!! ska du till Sthlm?! Kan du inte planera in det så att det blir samtidigt som någon trädgårdsmässa? Då kan ju MC komma till storstan också.

• Hilde

Näh..jag är glad om jag kan åka nästa vecka...

• Gable

Hepp! Man får glad för det lilla

• mammacatta

jag ska till 08 på elitloppet...:D
    lördagen ska jag flänga runt som en galning å köpa tyg, söndag jobba å måndag flänga runt med somborombon som två galningar.:D å fixa frockcoat.

för övrig så köpte jag papper idag, i FEL färg. men d blidde rätt så bra ändå: 250 st 120g blåbärsmjölksfärgade för 115 bagis!!! rena loppispriset ju!:D:D:D

• mammacatta

förresten gable: faker makertråden är ju inte liiite förvirrad... å d luktar defenitivt anställda där...;)

*gable är ett trooolll*

• mammacatta

åååå, vet du hilde - du skulle ääälska min älsklings fotoalbum! massor m kort fr sundsvall från före-60-talet-då-byggherrarna-hade-frispel. svärfar skulle slänga d men P räddade albumet i sista stund. vi lämnade in d på arkivet på bibblan å tanten där dreglade...:D

sen på nåt mystiskt sätt försvann albumet in i svärfars samlingar... *hmmm*

Svar på tråden äntligen fredag...!