• Princessdiamond

Någon mer som gifter sig om ett år?

Hej alla blivande brudar och makar!

Jag funderade bara på om det är någon mer där ute som gifter sig nästa vår?
    Vi gifter oss i april, och samtidigt som det är vettigt att vänta tills dess börjar jag bli rastlös då vi egentligen har det mesta färdigplanerat..
    Någon mer som upplever det så?
    Skulle vara kul att prata med någon annan i samma sits, och jag pratar gärna med alla er andra också såklart!

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?
  • Lindha

Bride M: Vart kommer du ifrån? Oxå en Göteborgsbrud kan hända?

Yrvädret: Kul att det rullar på med lägenheter. Våra grannar bodde i Angered förut, vet inte exakt var, men dom trivdes jättebra. Håller tummarna för att den är fin!

• Princessdiamond

Yrvädret:

är inte säker, men har fått för mig att lövgärdet iaf är en relativt bra del av angered..

• Princessdiamond

hallå alla!

hopas helgen har varit trevlig..
    vi har haft det lugnt å skönt..

• Lindha

Här har det oxå varit ganska lugnt. Mina föräldrar har varit här idag och hjälpt oss sätta upp lister och så i vardagsrummet. Blev tyvärr inte riktigt klara så jag måste klara mig utan gardiner en hel vecka till. Suck!!! :)

• yrvädret

Jo tack, helgen var bra. Har tagit det lugnt jag med. Okej firade rätt så bra i fredags förstås! Har ju äntligen lagt fram mitt examensarbete, så här är en nybakad lärare! Så jag och sambon delade på ett 100-kronors vin (= dyrt om man är student!)
    och åt god mat innan vi gick till vårt nationslokal och fortsatte festa järnet med kompisarna fram till 4-tiden på morgonen... Hade jättekul!

Fast å andra sidan har jag tenta igen på fredag.. suck... tar aldrig slut! Så denna vecka blir det bara att plugga, plugga, plugga!

• Lindha

Hmm... har funderat lite på en sak... ta inte illa upp nu! Menar absolut inget illa utan är mer nyfiken!!!
    Ni som är UNGA, runt 20år, och inte har varit tillsammans så länge med eran partner, tycker ni inte att det känns lite tidigt att gifta sig? Är ni verkligen säkra på att det är det är den här mannen ni vill dela resten av ert liv med? Finns det religösa eller kulturella anledningar med i bilden? Jag menar absolut inget illa, utan är som sagt bara nyfiken!

• Princessdiamond

jag för min del är 21 när vi gifter oss.. är en helt vanlig svensk tjej som inte är bunden till något religiöst..
    vi har varit ihop i två år drygt när vi gifter oss och för oss känns det rätt.

man kan aldrig veta om det är rätt och om man förblir ett par resten av livet..
    men man kan ju inte låta bli att gifta sig bara för det...

• yrvädret

Hmm, kan bara utgå från mig själv och säga att när jag var 20 hade jag inte ens kommit på tanken att jag en dag skulle gifta mig. Undrar fortfarande om jag är riktigt mogen vid 26 år ålder... fast å andra sidan känner jag att förhållandet är det.

Min mor gifte sig med pappa när hon var 21 efter att ha varit ihop i två år och dessutom hunnit få barn - they still going strong...
    Min syster träffade sin man vid 17 års ålder, fick barn när hon var 22 och de gifte sig efter 9 år förhållande. Och då tycker jag att barn är ännu mer allvarligt och seriöst än att gifta sig. Och de håller ihop än de med.

Annars kan jag bara säga att vi har fått erbjudande om lägenhet i Mölnlycke-Råda. Har skickat sambons syster att titta på den på lördag - så håll tummarna för att den är fin och att vi får den!

• Princessdiamond

ja, inte skall jag säga att jag inte funderar ibland på om jag verkligen är redo, och om jag inte är lite för ung..
    men jag tror inte att det är ngt annat än lite kalla fötter.. ett vanligt fenomen hos de flesta som ska gifta sig..

grattis yrvädret *håller tummen*

• Princessdiamond

FAN!!!!

flåt..
    e bara så trött på att allt ska kosta så jä**a mkt!! jag kan inte hitta någon frissör som är billig..
    Lindha, känner du till någon bra?
    var ska du göra håret?

Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?