• Princessdiamond

Någon mer som gifter sig om ett år?

Hej alla blivande brudar och makar!

Jag funderade bara på om det är någon mer där ute som gifter sig nästa vår?
    Vi gifter oss i april, och samtidigt som det är vettigt att vänta tills dess börjar jag bli rastlös då vi egentligen har det mesta färdigplanerat..
    Någon mer som upplever det så?
    Skulle vara kul att prata med någon annan i samma sits, och jag pratar gärna med alla er andra också såklart!

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?
  • Lindha

Hmm... ursäkta men jag bor faktiskt i Ale!!!! ;)

• Princessdiamond

Lindha: då tycker jag synd om dig ;)

nädå.. men jag känner ju bara till en väldigt liten del av Ale.. så det finns nog många fina ställen oxå

• Lindha

Hmm... ja då känner du nog bara till en väldigt liten del. Vi stormtrivs och har väldigt svårt att tänka oss att flytta härifrån.
    Det finns självklart för och nackdelar vad gäller alla ställen. Och visst vissa delar av Ale är mindre roliga, men det handlar ju inte om hela orter utan mer om vissa områden i orterna. Jag har bott i lägenhet i Bohus och visst just lägenhetsområdena kanske inte e världens roligaste men jag trivdes kanon i min lägenhet och kände mig aldrig rädd. Jag personligen hade nog aldrig flyttat till lägenhet i Nödinge, men jag har aldrig bott där så jag vet inte. Fastighetsbolaget i Ale heter Alebyggen, om du vill kolla Yrvädret!

• Lindha

På tal om Ale så kollade jag just Hemnet.. finns inga hyreslägenheter. Men en hel del fina insats, 2or och 3or. Insatsen är relativt låg och hyrorna är LÅGA!!! Helt klart värt att kolla Yrvädret!

• yrvädret

Jo, som sagt det skulle självklart vara bäst om vi hade råd att köpa en lägenhet, men det har vi inte. För att få ta lån på flera hundra tusen måste man ha säkerhet, vilket vi just inte har eftersom vi inte fått jobb ännu. Och som jag skrev ovan vill vi inte binda upp oss på en statsdel/kommun som man gör när man köper lägenhet, speciellt när vi inte vet vart vi får jobb.
    Först och främst kommer vi bara se till att få tag på hyreslgh i närheten av Götet, sedan får vi kolla mer på andra möjligheter.
    Så med andra ord, bostadsrätt blir det inte på ett bra tag, men tack för att ni anstränger er

Om det nu är så att vi inte får tag på något annat än Biskopsgården, så får vi väl flytta dit först och sedan söka vidare.
    Hm, ska vi ta på oss mer lån inom en snar framtid så är det till en bil.
    Det känns sååå otroligt härligt att jag och sambon inte ens har fyllt 30 och har över ½ miljon i skuld till CSN - kan ju inte påstå att det lockar att komma över miljon-sträcket innan dess heller :-/

Men så är det med det, och just nu orkar jag inte bry mig om boende - har just sett att de söker lärare till en fin-fin skola i Göteborg, som jag ska söka! Håll tummarna för mig!
    Och så ska jag äntligen lägga fram min examensuppsats, sedan är jag färdig! Det ska bli sååå skönt!

• Lindha

Varken jag eller min sambo är 30 än men visst 17 har vi lyckats komma upp till miljonen ändå ;)

• yrvädret

Lindha:
    Kan inte göra annat än att gratulera

Fast å andra sidan, har man skaffat hus är det ju i och för sig inte så konstigt.
    Det är ganska troligt att vi lär vara uppe över miljonen innan jag hinner fylla 30.

Har förresten fått ett till erbjudande om visning på lägenhet, den här gången i Lövgärdet. Så även om konkurransen om hyresrätter är hög så verkar det ialla fall inte vara så svårt att få visningar.
    Så sökandet fortsätter =)

• Bride M

Hej
    om allt går som planerat ska vi gifta oss nästa år, i maj. Men jag har inte färdigtplanerat än, när vi förlovade oss i sommar satte jag igång med tankar och planera samt köpte brudklänningen...men nu har jag känt att jag ska ta en paus och ta upp detta efter sommar- för vi blev lite för stressade.

• yrvädret

Bride M:

Hej! Det kan ju bli liite för mycket av det goda när man sätter igång att planera - det hände mig oxå, så jag låter allt vila fram till sommaren istället. Dessutom är det roligare att dra ut på det hela lite än att bara stressa igenom det. Så sätter man igång med fräscha tag igen senare!

• Bride M

Yrvädret- precis så känner jag. jag ska vila nu och ta nya tag efter sommaren;)

Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?