Jo, som sagt det skulle självklart vara bäst om vi hade råd att köpa en lägenhet, men det har vi inte. För att få ta lån på flera hundra tusen måste man ha säkerhet, vilket vi just inte har eftersom vi inte fått jobb ännu. Och som jag skrev ovan vill vi inte binda upp oss på en statsdel/kommun som man gör när man köper lägenhet, speciellt när vi inte vet vart vi får jobb.
Först och främst kommer vi bara se till att få tag på hyreslgh i närheten av Götet, sedan får vi kolla mer på andra möjligheter.
Så med andra ord, bostadsrätt blir det inte på ett bra tag, men tack för att ni anstränger er
Om det nu är så att vi inte får tag på något annat än Biskopsgården, så får vi väl flytta dit först och sedan söka vidare.
Hm, ska vi ta på oss mer lån inom en snar framtid så är det till en bil.
Det känns sååå otroligt härligt att jag och sambon inte ens har fyllt 30 och har över ½ miljon i skuld till CSN - kan ju inte påstå att det lockar att komma över miljon-sträcket innan dess heller :-/
Men så är det med det, och just nu orkar jag inte bry mig om boende - har just sett att de söker lärare till en fin-fin skola i Göteborg, som jag ska söka! Håll tummarna för mig!
Och så ska jag äntligen lägga fram min examensuppsats, sedan är jag färdig! Det ska bli sååå skönt!