• Princessdiamond

Någon mer som gifter sig om ett år?

Hej alla blivande brudar och makar!

Jag funderade bara på om det är någon mer där ute som gifter sig nästa vår?
    Vi gifter oss i april, och samtidigt som det är vettigt att vänta tills dess börjar jag bli rastlös då vi egentligen har det mesta färdigplanerat..
    Någon mer som upplever det så?
    Skulle vara kul att prata med någon annan i samma sits, och jag pratar gärna med alla er andra också såklart!

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?
  • yrvädret

hehe - okej, ditt svar är bindande bara så du vet
    Så när jag kommer om typ 10-15 år och säger att nu öppnar vi eget, så räknar jag med att du är den förste som kommer o söker 'jobb'!

Visst det är ett stort ansvar att öppna eget, men ändå inte. Tänk att få rå om sig själv, slippa vara beroende av en arbetsgivare (typ kommunen :-P ) och kunna bestämma själv hur arbetet ska se ut! Det gillar jag!

Förresten, vad skulle du tycka om att flytta utomlands? Vi funderar på att öppna värdshus/bed n´breakfast med egen vingård i Toscana i Italien. Det skulle vara underbart att slippa de blöttaskiga vintrarna här i Sverige

• Princessdiamond

njae.. du får nog få igång det lite snabbare än så =) senast om nio år ;)

jag kan bara hålla med om det andra du skrev! jag skulle nog trivas bra med att kunna bestämma allt själv ;)

jodå, vi har våra funderingar på att flytta till usa.. han har släktingar där så det skulle nog va kul.. :)

• Lindha

Hej på er!

Har inte övergett er, men nu när det är så fint väder ute så blir det inte att jag sitter inne framför datorn så mycket.

Vad är det ni säger.. att ni kan tänka er att flytta från den svenska vintern? Hemska tanke! =) Det enda landet jag skulle kunna tänka mig att flytta till är i så fall Norge. Hi hi! Visst slasket e inget vidare, men om man bara kommer en liten bit utanför stan så är det inte så mycket slask. Men va f*n nu är det äntligen vår så nu glömmer vi allt slask å regn! =)

Usch va jag svammlar, är för trött.. blir sängen för mig nu. God natt på er tjejer!

Kram kram

• Princessdiamond

Lindha och yrvädret:
    måste erkänna att jag saknar er här inne!
    har fått mig en massa goa skratt åt en del av era komentarer :)
    dessutom e det ju kul att prata med lite andra människor än sambon hela tiden ;)

• Lindha

Hej hej!

Känns som jag kommit av mig lite i planerandet, känns som en hel evighet kvar till bröllopet! Så det blir inte att jag är här inne lika mycket längre.

// Lindha

• Lkpg_Elin

Man kan ju inte planera allt så här lång tid i förväg.... Man måste ju spara lite! :)

• MiaJ

Hej alla!
    Jag är ganska ny här på BT! Jag och min sambo förlovade oss för en månad sedan och har tänkt att gifta oss nästa sommar (antagligen sensommaren)!
    Jag måste säga att jag verkligen inte kan det här med att planera bröllop, eftersom jag aldrig hjälpt någon annan att planera. Skulle gärna vilja ha tips om vad som är bra att fixa redan nu!:) Kyrka och festlokal har jag förstått att vi borde kolla upp så snart som möjligt!!!

• Lindha

Hej Mia!

Ja om det är en populär kyrka bör ni nog boka ganska snart. Samma gäller festlokal. Vi ska gifta oss i en liten kyrka på landet men vi har redan bokat för säkerhet skull :) Men festlokal vet vi inte riktigt än, lutar åt bygdegården.
    Vart ska ni gifta er, i vilken stad?

• yrvädret

Hej alla mina roliga planeringskompisar!!
    För er som undrat - nej, jag har INTE dött. Jag levet fortfarande och är vid god vigör

Däremot har jag suttit och arbetat klart min j-kla examensuppsats, så nu är det bara framläggning och opponering kvar! Sedan kan jag kalla mig färdig lärare! Och börja söka jobb så att jag kan sätta igång att spara pengar!

Har förresten fått erbjudande om att komma och titta på lägenhet i Göteborg. Ska skicka dit någon som kan kolla om lägenheten är fräsch, för då kan vi vara intresserade.

Jag kommer ha MASSOR av tid att hänga här på BT nu, så nu ska jag verkligen börja PLANERA!

MiaJ: välkommen till gänget förresten!
    Kolla, som Lindha säger, upp kyrka och festlokal - det kan man aldrig göra tidigt nog. Vi (läs: jag ) har festlokalen klar, skippar kyrkan och gifter oss utomhus. Allt annat kan ni börja fixa när ni passerar gränsen för 1-år-kvar.
    Vad kul att det är så många som kommer att slå till nästa år!
    Förresten, Mia - vart bor du någonstans?

• Princessdiamond

yrvädret:

åh, vad roligt att du är tillbax! =)
    har saknat dig faktiskt! du har så jäkla goa komentarer om allt :)
    och Lindha saknar jag också! blir så tråkigt att sitta här själv

Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?