• Princessdiamond

Någon mer som gifter sig om ett år?

Hej alla blivande brudar och makar!

Jag funderade bara på om det är någon mer där ute som gifter sig nästa vår?
    Vi gifter oss i april, och samtidigt som det är vettigt att vänta tills dess börjar jag bli rastlös då vi egentligen har det mesta färdigplanerat..
    Någon mer som upplever det så?
    Skulle vara kul att prata med någon annan i samma sits, och jag pratar gärna med alla er andra också såklart!

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?
  • yrvädret

Nixie
    Jo jag läser på LIU. Geografi 1 nu under våren. Men om det är en resttenta så går inte du i min klass - vilket iof kanske är bra, annars skulle jag bara gå omkring och undra vem som är du

• Nixie

Vad var det för frågor på naturresurstentan?

• yrvädret

nixie

Hmm, något säger mig att du inte var där?

Det var 8 frågor på mellan 2 till 4 poäng.
    Var mest att förklara och redogöra för begrepp och termer.
    Det första frågan handlade om den deomgrafiska transitionen och dess stadier, andra frågan om det allmänna födelsetalet, den tredje om Boserups försörjningsmodell, den fjärde om den gröna revolutionen. Fesmte frågan var effekterna av EU:s Common Agricultural Policy, sjätte om begreppet "hållbar utveckling, sjunde om flödesresurs och den sista frågan handlade om begreppet backwash effects i Myrdals divergensmodell.

Så - det var hela tentan. Om man kunde förklara och redogöra för dessa begrepp så lär man ha klarat sig. Kan ju säga att det kunde inte jag. Hade inte pluggat alls.
    Förresten Nixie - SOF:ar du nu i helgen?

• Nixie

Yrvädret:

Nej, jag ska inte på SOF i helgen. Ska läsa till min geografitenta och lite annat. Går du också lärarprogrammet?

• yrvädret

Har gjort, Ma/NO 1-7, det var länge sedan nu visserligen. Läser goegrafi för skojs skull. När började du på lärarprogrammet? När läste du geografikursen?

• Princessdiamond

hey!
    starta en studiecirkel! ;)

så, ska ni tjejer göra i helgen då?
    jag ska på kalas om ett par timmar
    och pojken e ju som sagt på lan..

• Nixie

Yrvädret:
    Jag började läsa på lärarprogrammet hösten -02.

Geografikursen läste jag förra terminen.
    Var dock sjukskriven mycket och har tyvärr mycket rester.....

• Nixie

Helgen blir lugn...
    Några glas vin och en bra film med sambon troligtvis... :)

• Lindha

Här är det renovering av huset som gäller. Mina föräldrar är här hela helgen och hjälper oss...

• yrvädret

Fråga snarare vad jag gjort i helgen... Har haft fyr-dagars student fest, start i onsdags med grillning, följt av torsdagens SOF-kravall och fredagen och lördagens SOF-festivaler. Kan ju säga att det kändes skönt att vakna idag och inse att jag inte behöver börja festa om några timmar idag igen. Hade dock så himla kul, alla dagarns. Totalt på topp hela tiden. Och stämningen - att gå på en sån här stor studentfest som bara är en gång vart annat år blir så speciellt. Hela Linköping sjuder av liv, alla är partyglada och hela feststämmningen finn i atmosfären. Suck, jag kommer sakna det här så himla mycket, känns vemodigt att veta att det var sista gången jag sydde på ett märke, sista gången jag använde overallen, sista gången jag gick på kravall och framför allt sista gången jag var med på SOF.
    Det sista studentiga jag gör...
    Fast jag gjorde en sak som gjorde hela gårdagen oförglömlig. Där, inne på SOF-området, i min fina röda overall, bland alla festande studenter, gick jag ned på knä och friade till min älskling. Första gången vi kysstes hade vi våra overaller på oss, och med tanke på hur viktigt studentlivet har varit för oss så kändes det så rätt att göra det där och då. Vad svaret blev? Gissa...

Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?