• Princessdiamond

Någon mer som gifter sig om ett år?

Hej alla blivande brudar och makar!

Jag funderade bara på om det är någon mer där ute som gifter sig nästa vår?
    Vi gifter oss i april, och samtidigt som det är vettigt att vänta tills dess börjar jag bli rastlös då vi egentligen har det mesta färdigplanerat..
    Någon mer som upplever det så?
    Skulle vara kul att prata med någon annan i samma sits, och jag pratar gärna med alla er andra också såklart!

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?
  • yrvädret

Men hallå, vad alla är i planeringstagen! Jag har inte ens börjat fundera på inbjudningarna och ni pratar redan om infoblad... *skakar på huvudet* Vill ni ge mig hjärtattack, vänligen fortsätt!

• Nixie

Jag har inte börjat med något sånt alls. Inbjudningar etc. gör min sambo och jag tillsammans framåt jul kanske. Ingen idé att stressa med sånt tycker jag.

Skola, arbete och sånt går före, tycker jag!

• Lindha

Jag vill slippa stressa därför jag börjar i så god tid. När man är småbarnsförälder så försvinner dagarna av bara farten, så för att slippa stressa i höst så börjar jag planera lite nu. Har inte börjat göra inbjudningarna än utan planerar mest. Men har bestämt stämpel å färgtema iaf :)

• Princessdiamond

yrvädret

okej, nu ska du få se på hjärtattack ;):D

vi har redan (för länge sen) bestämt vilket inbjudningskort vi skall ha

vi har preliminärbokat kyrkan och ska väldigt snart ringa och boka fast det datummet

vi har bestämt oss för lokal flera gånger, på olika ställen då så klart ;)
    Har preliminärbokat en restaurang, men kommer nog säga att vi inte har råd, och ist byta. jobbar på det just nu

har bestämt att jag ska göra sminkning på makeup-store
    funderar på att permanenta håret och fixa frisyren själv..

försöker bestämma mig för vilken klänning jag vill ha

vi vet att vi ska köpa hans kostym på dressman, antagligen till mellandagsrean :)

min ring är redan köpt, men nu tvekar jag.. även om jag tycker väldigt mkt o den... stör mig på glipar som blir mellan den och förlovningsringen.. försöker luska ut något sätt att lösa det på, annars får vi tyvärr antagligen köpa en ny.. tur att jag inte kräver något dyrt ;)

vi försöker komma på vad för mat vi vill ha.. eller snarare så att JAG försöker bestämma mig.. killar är ju inte lika veliga ;)

bordsplaceringen har jag gjort, och ändrat på flera gånger, senast här om dagen ;)

jaa.. vad kan det vara mer..

försöker bestämma mig för hur jag vill ha min bukett ;)

har troligtvis fixat med bil från kyrkan (hans pappa jobbar på volvo och kan nog låna ngt lyxigt.. förhoppningsvis ngt som liknar en limo ;))

har troligtvis bestämt att jag skall byta om hemma hos hans mamma (pratade vi om förra helgen när vi va där på middag)

pappa har sagt ja till att föra mig till altaret *lycklig* :D

tärna är fixad, och eg bestman också.. men det kanske blir tvunget att byta då han är väldigt frånvarande just nu.. vi får se..

ojoj, detta blev långt :D
    har säkert missat massor också :D:D

• Princessdiamond

har förresten även gjort en första "kladd" på infobladet ;)

• Soon

Ok, det verkar som det är här man ska vara. Eller hur Lindha?

Ni verkar ha mycket klart. Men en sak som jag har märkt är att börjar man med en sak så rullar gärna det andra igång också...det är svårt att hejda sig. Men jag Streeetaaarr, och håålller i mig håååårt för att inte dras med. Inte riiiktigt än.

• Soon

Men...

Tärna, marshalk, en "halv" präst, och toastmaster är tillfrågade.

Lokal och mat bestämd och bokat.

Kyrka är klar.

Gästlistan är påbörjad och så även budgeten...

• yrvädret

Åh, jag känner att det börjar sticka i armen.. AJ,AJ!!

Vi har iallafall bokat festlokal, och vi har "betsämt" färgtemat (som vi har ändrat ett par gånger), bestman vet vi vem, men han är ännu ej tillfrågad, tärna är klar. Har börjat på gästlistan. Diskuterade maten igår, och kom fram till att vi inte vill ha en ordinär efterrätt. Vi ska istället ha sittande förrätt och huvudrätt och en efterrättsbuffé. Jag älskar att baka så då kan jag lika gärna göra det. Kan ju säga att jag kommer behöva tips och idéer på efterrätter som kan göras i förväg och som kan frysas.

Det är väl så långt vi har hunnit...

• Princessdiamond

yrvädret

var skall ni ha festen?

• Soon

yrvädret
    Det låter som att vi är ungefär lika långt.

...det här med färgtema pratar min tärna mycket om. Har ingen aning om vad vi vill ha för färgtema! Alla färger är fina!

*funderar*

Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?