• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (3)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den första och andra stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva, i 1:an skrev vi 1063 inlägg, på 2:an 1017 inlägg.. Fortsätt skriva :D

Fråga:
    Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? ;-?
    Presentera er gärna här nedan genom att svara på följande frågor..
    1. Ålder (din och din M2B's)
    2. Vad heter du/ni?
    3. Vart bor du/ni?
    4. När har ni satt datumet?
    5. Vad har ni gjort/hur långt har ni kommit än så länge?
    6. Har ni köpt kläder ännu? i så fall, hur ser de ut?

Lycka Till och fortsätt skriva :D
    /Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (3)
  • Bride2B..

Hej allihop.. Blåklinten, jag läste att du var på den där lill-mässan i göteborg.. var det möjligen "Bolmrum"? jag var också där nämligen, vi kanske gick om varandra *ler*
    på lördag blir det den stora bröllopsmässan på svenskamässan jag bara lääääängtar dit. Jag fick ideer på inbjudningskort (materialet) på blomrum i alla fall och det är jag glad för..
    Idag ska jag och marcus åka till stan, vi ska hämta upp min vigselring *yeeiiiyyyhh*, köpa lite böcker på bokrean, kolla på strumpebandhållare samt tillhörande string som jag sett, lite dyra dock, och sedan luncha i stan. Sedan är det tyvärr jobb som gäller för mig.
    Jag är glad i alla fall att jag slutar på måndag och att det är löning på fredag. På måndag ska jag köpa all material för inbjudningskorten.

Någon här inne som har embossat på sina inbjudningar? Jag tänkte göra det ovanför spisen, någon som gjort detsamma? Hur mycket embossingpulver borde man köpa?

anna_80, din hemsida var cool tycket jag. enkel men ändå väldigt fin :) Jag höll också på att koda en hemsida för mig o marcus innan min morbror fick min kusin att formatera om datorn igår utan min vetskap så allt jag hade gjort har försvunnit, fyfan vad sur jag var igår.. N är det inget att göra åt då man ara kan bita ihop och börja om från början... (konstigt lugn jag har blivit, annars brukar jag bli rasande... men kanske är det för att marcus kom hem igår och för att han ska stanna tills på söndag?! :D)

• Blåklinten

Vi ska göra inbjudningskorten i dag och börja skissa på infobladet.

I går var vi och bokade porslin så nu är de gjort.

Måste bestämma vilka underkläder jag ska ha för nu i mars börjar min klänning sys *äntligen*

Bride2B...min tärna och jag var på mässan på Salong It men de var bara en kort stund sen gick vi och kollade på underkläder på stan i stället

• Bride2B..

blåklinten, jo det var exakt den jag menade, blomrum hette den lilla visningen :) Men jag antar att vi kanske bumpar in i varandra på mässan istället..... när ska ni dit?
    Hade ni inte redan gjort inbjudningskorten? nu har jag köpt min vigselring, den ligger och gnistrar så fint här framför mig :D :D :D :D lääängtar tills marcus trär den på mitt finger :):) passade också på att visa marcus strumpebandhållaren och stringen som jag ska ha under klänningen o han sa att han tyckte de var jättefina och så visade jag honom papprena och lite av materialen till inbjudningskorten som han också gillade :D

Vad tyckte oscar om alla hjärtans dag presenten förrästen?

• Blåklinten

Bride2B...jag ska inte på den mässan, åker till Stockholm på fredag på Friskis & Svettis utbildning och kommer inte hem förrän på söndag så tyvärr missar jag den.

Vi hade tänkt göra inbjudningskorten förra fredagen men Oskar jobbade till 20:30 och efter de orkade vi inte.

Han gillade den, tyckte den va jättefin, att han hade så många bra egenskaper visste han inte

• anna_80

Bride2B
    Tack! Men stackars dig! jag vet hur det känns, eller iallfall hur det låter när magnus själv glömmer bort att han har saker i datorn och sen formaterar om. det har inte hänt bara en gång.... Vad duktig du är som kan göra såntdär själv. jag fattar inte mycket! Glädjs med dig för din ring!

Funkar er planering också så att ni/vi tjejer planerar, funderar, letar och tänker medan killarna säger: ja, vad fint , okej, det kan vi väl, jättebra osv -eller är det bara hos oss?

• Blåklinten

anna_80...hahaha samma här, men jag gör allt jag kan själv och de andra får Oskar hjälpa til med....som tex tekniska saker

• anna_80

blåklinten:
    liknar vårt upplägg... jag har blivit lite tjurig ett par gånger för att han inte är så engagerad i planerna, men har konstraterat att det nog är lugnare så att han - i de flesta fall- godkänner och tycker att jag gör bra val, än om vi skulle bråka om allt. och lite intresserad är han ändå, hittar honom allt framför BT ibland!!

• Blåklinten

Har nu suttit och klippt o grejat med inbjudningskorten men naturligtvis tog den silvriga tråden slut...men jag köper ny i morrn och gör deresternade 19 då

Ska någon mer än vi ha ett infoblad ??
    Vad har ni i så fall skrivit på de ??

• Bride2B..

Blåklinten, synd att du inte kan vara med på mässan, längtade faktiskt efter att träffa dig eftersom vi ändå snart pratat i 9 månader :) men men, lycka till på Friskis & Svettis grejen :)
    Vi ska ha ett infoblad tänkte jag, där kommer jag skriva om sträckan från kyrkan till lokalen, länkar på vart de kan hitta vägbeskrivningar och lite annan information... det är inte såå genomtänkt. Vad ska ni ha i era informationsblad?

anna_80 tack, jag gick på en dataskola så LITE kan jag men inte mycket alls... marcus orkar inte fixa en hemsida han är dock mycket bättre så jag får knåpa helt själv :)

• Veronika

Vi skrev ut våra engelska inbjudningar igår! Det blev jättebra. Om ni vill se har jag slängt in dem på en hemsida: veronika.mine.nu/brollop/inbjudan

Vi kommer inte har något infoblad. På de svenska inbjuningarna sen kommer det finnas en länk till hemsidan, där kommer allt stå (adressen är veronika.mine.nu/brollop till den). De som kommer från utlandet kommer ändå får hjälp av folk här så jag tyckte inte be behövde mer information.

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (3)