BT-träff Stockholm ny tråd
Hejsan
det börjarde bli mycket så jag tog mig friheten att öppna ny tråd.
Hänger gärna på nästa gång
Hejsan
det börjarde bli mycket så jag tog mig friheten att öppna ny tråd.
Hänger gärna på nästa gång
Till skillnad från dig Skrutthumlan så känns det som att vi har tagit några steg tillbaka, suck...
Vi hade pratat om att ha prästkrage som "huvudblomma", men har ju insett att det inte går att få tag på prästkragar i augusti.... Vi kan tänka oss margueriter istället (som ju ser nästan likadana ut), men det är tydligen svårt med dem också - det går att få tag på men det är inte säkert att de ser jättefina ut, eventuellt lite brunspräckliga, SUCK!!!
Men vi ska kolla med några fler blomsterbutiker. Det kanske går att fixa på något sätt.
Intensiv helg för oss i Visby. Har pratat med blomsterbutik och lämnat tillräckliga uppgifter så att jag bara kan ringa in beställningen sedan. Träffat och pratat med tre-fyra olika frisörer, kollat kyrkan, pratat med kyrkvaktmästaren, pratat med den fotograf vi vill ha, spanat in olika ringalternativ, prelbokat kyrkan två olika datum i maj och tittat på två lokaler. Det lutar åt att det blir den dyrare av ställena, finare inredning men man måste ta maten från restaurangen som hör till.
Summa summarum: Vi är en god bit på väg känns det som! Förhoppningen är att definitivboka datum under veckan. Beror på hur snabba restaurangen är med offert på olika alternativ. Blir det för dyrt får vi trots allt ta catering i en lite tråkigare lokal.
Det blev visst ett långt inlägg snart, men det känns så himla bra att vi hann så mycket i helgen. BT-träff snart?
Fröken W
Va trist med blommorna...
Men gerberor då?
Jag tycker dom är superfina, och dom finns i massor av fina färger...
Då kan man blanda in lite andra blommor i fast ha gerberan som huvudblomma...en lite idé bara...
Karenina 72
Gud va effektiva ni va!
Jag är imponerad
Hej alla tjejer,
Har inte skrivit på ett tag men nu måste jag rådfråga Er. (LÅNGT)
Förra veckan var jag och min sambo runt en hel dag och kollade på lokaler.
Det finns ett alternativ som känns Ok och ett alternativ som känns, ja, helt underbart. Frågan är naturligtvis vilket av dom vi skall välja.
Alt 1) som känns ok är på Mariahissens festsal. Lokalen är fin (högt i tak, stora rum, fin bar och en fantastisk utsikt), dom fixar mat, dukning och personal. Vi fixar spriten och musik. Upplägget verkar bra. Vi kan bjuda 80 gäster.
Vi kommer då att gifta oss i en kyka i närheten.
Alt 2) Charter Sth. Gästerna (ca 60 st) går om bord på en fin gammal lövad träbåt, där det serveras bål. Båten kör ut i skärgården - efter ca 35 minuter ser gästerna oss på en klippa där båten lägger till, vi kliver ombord men är inte på samma plan som gästerna. Gästerna får gå ut på däck där det är i ordninggjort för vigsel. Vi kommer upp och viger oss på båten. Sen blir det middag och fest ombord på båten.
Suck, som ni kanske förstår är alt 1) betydligt billigare - vi håller oss här inom budgeten och alt 2) blir ca 30 000 dyrare och vi får leva på "vatten och bröd" fram tills bröllopet om vi skall ha råd med detta.
Ni förstår säkert vad jag vill, men är det vekigen värt pengarna? Vad skulle ni gjort?
Tack för att ni orkade läsa.
Kram V
Bridezilla - jätte svårt!
Vi har valt det dyrare och är berädda på att ev. till och med ta lån för att få det perfekta perfekta som vi vill ha om vi ej hinner spara ihop till allt. Så om ni verkligen vill ha båten så välj det! Man gifter sig bara en gång! Och vet ni redan nu att priset bli högre än tänkt så kanske ni kan dra in på annat håll och låta lokalen och det kosta mer....
Ska vila lite nu... ska börja jobba vid 21! Ha en trevlig kväll...
/Emilia - som inte kommit någon vart alls i planeringen!
Bridezilla!
Jag förstår precis hur du känner, är själv lite i samma sits. Men jag är mer inne på "once in a lifetime". Man vill ju inte ångra sig efteråt!
Men visst svider det...
Bridezilla...
Jag måste bara fråga.
Var du i närheten av Ringens centrum (skanstull) i lördags?
Tyckte jag såg dig men jag va inte säker på att det var du. Vill ju inte hoppa på en främmande människa liksom
Kul att se att det går så framåt för er.
Ska bli spännande att få höra er berätta om allt live.
När blir nästa träff?
Jag är ledig nästan hela denna vecka så om det är någon som har lust att kanske ta en fika så är det bara att hojta till.
Bridezilla;)
Jag tror jag nämnde vid förra träffen du var med att vi först hade tänkt att gifta oss och ha festen på en stor segelbåt, men att vi ändrade oss mycket på grund av kostnaden. Jag tycker fortfarande att det skulle vara så fantastiskt, men samtidigt är jag jättenöjd med det vi nu har planerat.
Om ni verkligen vill ha båtalternativet så ska ni naturligtvis ha det! Jag känner också fortfarande att det skulle vara så härligt, men efter att ha funderat på saken och beaktat även andra saker än priset så valde vi bort det alternativet. Som vi såg det fanns det för många negativa sidor/osäkerhetsmoment: priset, mindre rörelseyta på båten, vad händer med gäster som måste/vill gå tidigare (beror i och för sig på vilken färdrutt man väljer och om middagen/festen sker vid kaj eller ute på havet), eventuella störande maskinljud, möjligheterna till dans och sist men inte minst - vad gör man om det är 14 grader och regn och man inte ens kan gå ut på däck... Vi bor ju trots allt i Sverige.
Om ni trots det jag angett och andra eventuella besvärligheter fortfarande känner att ni vill ha båtalternativet, så ska ni definitivt köra på det. 30 000 kr är visserligen en hel del pengar, men det är bättre att göra som man verkligen vill och betala för det än att ångra sig i efterhand (om beloppet ligger någorlunda i nivå med vad ni skulle klara av i alla fall!).
Hur det än blir så går du lov att berätta det för oss i alla fall!
Rydén: Yes det var jag, bor vid Skanstull. Såg dig och din pojkvän, förmodar jag. Blev också lite osäker - men eftér några meter kom jag på var jag sett dig. Känndes lite fånigt att vända sig om då.
Emilia, Rydén, karenina72 och Popcorn: Tack för alla funderingar gällande vårt al. Lät precis min pojkvän läsa dem - nu blir det ev. lite förhandlingar.
Hoppas vi ses snart.
Kram V