• wienerwaltz

Jag älskar dig för att...

Jag har efter tips här inne, börjat på en bok med olika anladningar till att jag älskar min man.
    Vi har redan gift oss, så någon morgongåva är det inte.
    Men jag skulle vilja ge honom det här i alla fall.
    Men efter 36 punkter tar min fantasi slut.
    Hjälp!
    Det finns säkert 100 anledningar till, men jag har kört fast.

• Svar på tråden Jag älskar dig för att...
  • zera

på Åhlens, jag köpte min där...blir fint när man skriver med silverpenna

• Tant Pernilla

br_allison: Fast det blir ju en mycket tråkigare bok om man ska skriva "Jag _respekterar_ dig för att du kliar mig på ryggen varje kväll..."

Jag förstår vad du menar, men jag håller inte med dig. Jag skulle sannolikt inte älska den personen jag älskar om han/hon inte hade just de små egenheter, olater och fantastiska egenskaper som man väljer att framhäva i den här boken man skriver. Om man resonerar som du så kan man ju aldrig nånsin sätta ord på sina känslor utan bara krasst konstatera "jag älskar dig av en outgrundlig anledning, för att personkemin är rätt eller för att en högre makt ville det". Trist, tycker jag.

Jag fortsätter att älska min man för att han bakar gott bröd och för att han kan navigera segelbåten så bra, för att han är jämställd med mig, för att han älskar barn, för att han ger mig saker oväntat, för att han.... och så förstås för att han är han.

Knata: Jag använde en liten mockaklädd bok från Ordning & Reda (köpt på Åhléns). Sidorna är vita men pärmarna finns i röd, svart och grön mocka när jag kollade senast. Var A6-format tror jag. Jag gillade den benhårt.

• br_allison

Ja, precis, Tant Pernilla, du älskar att din man gör den här och den där, kan så och så, men du älskar din man bara för att han är han men inte för hans bra sidor (för att i det fallet bör du inte älskar honom för dåliga sidor). Om din man kan inte stryka (t.ex.!) du älskar honom inte mindre än om han skulle kunna stryka. Och det är bara för att du redan älskar honom, men inte för vad han gör. Är det inte sant?
    Jag menade inte att skriva något i den boken, jag bara håller inte med människor som säger att de älskar för något.

• Tant Pernilla

Alltså, jag tror inte att jag kan dela på känslorna så. Jag vet inte om jag skulle älska min man om han inte kunde stryka. Kanske, kanske inte. Men för mig är det ju så att alla de saker han är och alla de saker han kan och egenskaper han har gör honom till den han är. Alltså kan jag älska honom för många "något"- grejor. Utan dem skulle ju inte han vara han.

Jag kan nog inte tänka på kärleken på samma sätt som du!

Men var och en blir salig efter egen fason, brukar det ju heta...

• Magnus flikka

På ett filosofiskt plan kanske br_allison har rätt, vi kan ju inte heller säga att datorn vi skriver på existerar annat än i vår mentala värld... egentligen... men det är ju helt irrelevant i sammanhanget!!!

Älskar Magnus TROTS att han inte ringde igår kväll när han kom hem tre timmar senare än han sagt att han skulle...

Älskar honom för att han kokar gröt åt mig om mornarna fast han inte äter gröt själv.

Älskar honom för att han kan sluka en glass på fem sekunder

Älskar honom för att han känner mig så bra...

• Monn

br_allison

Jag tycker du har fel, jag kan inte skilja på känslorna på "ditt" sätt och jag har ingen lust att göra det heller. Men framför allt tycker jag inte att den här tråden är rätt plats för den diskussionen. Det här var en jättemysig tråd till att börja med, och jag vet att min sambo skulle bli jätteglad för en sådan bok!

• Knata

Tant Pernilla! Oki får kolla igen, har varit runt på stan flera gånger i detta ändamål men ska till stockholm på onsdag o då hoppas jag på att hitta ALLT som jag inte hittar här *S* o som fattas :)

• janos

Jag älskar min blivande trots att han är bakfull idag

• aco

Jag älskar dig för att du just ringde mig fran en satellittelefon i Nepal bara för att fa höra min röst!!

Nu sitter jag här med ett fanigt leende och känner mig alldeles full av kärlek och lycka!

Svar på tråden Jag älskar dig för att...