• wienerwaltz

Jag älskar dig för att...

Jag har efter tips här inne, börjat på en bok med olika anladningar till att jag älskar min man.
    Vi har redan gift oss, så någon morgongåva är det inte.
    Men jag skulle vilja ge honom det här i alla fall.
    Men efter 36 punkter tar min fantasi slut.
    Hjälp!
    Det finns säkert 100 anledningar till, men jag har kört fast.

• Svar på tråden Jag älskar dig för att...
  • Pa´sHeffaklumpan

jessy:
    Känner igen mig alltför väl Dessutom har jag grymt svårt att somna om....

• Tant Pernilla

frökenEmelie!

Fortsätt att skriva - låt inget stoppa dig! Det viktiga är ju att du vet om att det är knepigt för dig och att du kan få hjälp när du skriver viktigare saker.

Men annars, i såna här sammanhang, fattar vi andra mycket väl vad det är du menar, även om såna som jag ("rättstavningsfascister") säkert kommer att fortsätta att irritera oss på det. Men det ska du strunta i!

*kram*

• zera

Brud aug 2005

Jag köpte min i STHLM, tråkigt att du inte hittar boken...

• Brud aug 2005

Zera,
    jag får försöka ta mig till Stockholm i framtiden...men det är lite mycket just nu med flytt och så... :)

• anneri

Tjingeling!

Ni som redan har skrivit era böcker;vad använde ni får slags penna när ni skrev?

Tänk om man skriver fel...? Om man skulle komma till punkt 37 också klantar man till det o stavar fel eller nåt..Vad gör man då?? Skulle va typiskt mig..hehe.. ;)

• Tant Pernilla

Jag hade köpt lite olika röda pennor - några kalligrafi och några andra tjockare tuschpennor - som jag testade innan jag skrev i boken.

Om man skriver fel... Ja, händer det så händer det. Då får man försöka rätta till det så gott det går, men det är ju lite av charmen också.

• anneri

Jo,det är ju sant..Punkt 38 får väl isf bli: " jag älskar dig för att du tycker om mig trots att jag skriver konstiga saker ibland.." Hehe.. ;)

Vart hittade du röda kalligrafipennor?

• Tant Pernilla

anneri: Jag tror inte att det är så farligt om man skriver lite fel. Det är ju bara han som ska titta i boken...!

Jag köpte nog alla pennorna (4-5 olika) på Åhléns i Sthlm (City). Men det finns nog liknande på vilken välsorterad kontorsbutik som helst.

Den som jag till slut valde att skriva med tror jag hette Pilot Signature och var helskön. Bra flyt i tuschet och vattenfast (bra om man börjar lipa när man sitter där och skriver anledningar!).

• anneri

Hm..Åhléns här (i Sundsvall) hade rätt dåligt utbud på pennor tyckte jag..Men jag får väl kolla vidare i andra butiker.. :)
    Ja,vattenfast kan ju vara bra..jag kommer definitivt o börja gråta..Har redan fällt några tårar när jag har suttit o läst inläggen här..haha..Lättrörd som bara den.. :)
    Kan knappt vänta tills jag ska ge Honom boken! :D

• Tant Pernilla

anneri: Lättrördhet är en dygd!

Jag tror inte att du behöver ha nån märkvärdig penna, bara den är skön att skriva med och gör det bästa för din handstil.

Svar på tråden Jag älskar dig för att...