anneri: jag hade aldrig hopp om att bli annat än lättrörd. Mina föräldrar är ena riktiga bölgrisar båda två. Vi satt allihop och bölade till Sound of Music en jul. Men min syrra, som är en tuff tjej, hon fattade ingenting.
frökenEmelie: Ja, det är klart att du ska öva dig. Det är jättebra. Jag gjorde en gång en tidning tillsammans med en kille som är dyslektiker och hans skrivna språk utvecklades massor under de åren. Så att utsätta sig för situationer där man skriver mycket - och få förstående hjälp från omgivningen - det tror jag hjälper mycket. Hoppas att du känner att det går bättre och bättre för dig!
Angående penna: Ja, du, jag vet inte vilken penna som kan vara bra för dig, men jag tycker att det är lättare att skriva snyggt med en penna som har tjock spets i stället för en väldigt tunn. Har man lite risig handstil (som jag) så kan det vara idé att i stället texta det man skriver, alltså med "tryckbokstäver" (som vi kallade det för när jag var liten). Även där gäller ju att "övning ger färdighet" - ju mer man tränar sig, desto bättre blir man!
Lycka till!