• wienerwaltz

Jag älskar dig för att...

Jag har efter tips här inne, börjat på en bok med olika anladningar till att jag älskar min man.
    Vi har redan gift oss, så någon morgongåva är det inte.
    Men jag skulle vilja ge honom det här i alla fall.
    Men efter 36 punkter tar min fantasi slut.
    Hjälp!
    Det finns säkert 100 anledningar till, men jag har kört fast.

• Svar på tråden Jag älskar dig för att...
  • anneri

TantPernilla:Haha,ja,jag märker att jag blir mer o mer likt min mamma.Kommer ihåg att jag suckade över henne när hon satt o grät framför "Kär o galen" på tv..Å nu är jag likadan själv.. *S*
    Sen tror jag att man blir ännu "värre" när man är kär..Ibland blir jag tårögd bara jag tänker på min pojkvän och vilken tur jag har som har honom.. :)
    Han förtjänar verkligen en "Jag älskar dig för att"-bok! :D En helt underbar idè måste jag säga!

• 2005maj

den här kedjan är så bra så jag flyttar upp med en till anledning.

för att du gick med på att lägga u ndan pengar till mitt körkort.

ääntligen ska jag få ta mitt kort

monica

• fruSolli

Pa´sHeffaklumpan: när vi träffades hade han svårt för mina stav fel men han har lärt sig leva med dem! :)

Julibrud 40+ : det låter som du fortfarnade har dåligt samvete, ha inte det det behöver du inte ;)

Tant Pernilla: nu försöker jag skriva för det är svårt att bli bättre om man inte får öva sig och jag vill ju bli bättre :)
    blir bättre faktiskt för när jag inte vet hur saker stavas eller är osäker ber jag om hjälp så det blir faktiskt bättre och bättre. :)

anneri: jag stavar som sagt fel jämt och ständigt! :)
    jag älskar klistermärken så jag har en massa guliga såna i min bok så skriver jag fel så klistar jag över det med ett gulligt klistermärke! :) har köpt miranda hjärtan och blommor :)

Tant Pernilla: det där med handstil lät avanserat vad ska jag ha för penna då efter som jag skriver som en kratta

• geisha

Kom på en bra anledning för några timmar sedan när jag kom hem: Jag älskar dig för att du ger mig blommor när jag minst anar det men som mest behöver det!

• Forsfors

jag älskar min sambo för att han ger mig mat.

• aco

För att han tänder sänglampan när jag ligger och läser i mörkret!

• Pa´sHeffaklumpan

Jag älskar min m2b för att han släcker sänglampan när jag somnat (oftast med boken över ansiktet)

• Tant Pernilla

anneri: jag hade aldrig hopp om att bli annat än lättrörd. Mina föräldrar är ena riktiga bölgrisar båda två. Vi satt allihop och bölade till Sound of Music en jul. Men min syrra, som är en tuff tjej, hon fattade ingenting.

frökenEmelie: Ja, det är klart att du ska öva dig. Det är jättebra. Jag gjorde en gång en tidning tillsammans med en kille som är dyslektiker och hans skrivna språk utvecklades massor under de åren. Så att utsätta sig för situationer där man skriver mycket - och få förstående hjälp från omgivningen - det tror jag hjälper mycket. Hoppas att du känner att det går bättre och bättre för dig!

Angående penna: Ja, du, jag vet inte vilken penna som kan vara bra för dig, men jag tycker att det är lättare att skriva snyggt med en penna som har tjock spets i stället för en väldigt tunn. Har man lite risig handstil (som jag) så kan det vara idé att i stället texta det man skriver, alltså med "tryckbokstäver" (som vi kallade det för när jag var liten). Även där gäller ju att "övning ger färdighet" - ju mer man tränar sig, desto bättre blir man!

Lycka till!

• janos

Vill ha mer hjälp, för nu har jag kört fast ett tag. Har 38 anledningar varför jag älskar min fästman. Varför älskar ni era blivande??

• janos

Nu är jag uppe i 49 därför att/trots. Det lossnade lite för mig ikväll, men är fortfarande tacksam för fler anledningar. Varför älskar du din sambo/fästman/make?

Svar på tråden Jag älskar dig för att...