• wienerwaltz

Jag älskar dig för att...

Jag har efter tips här inne, börjat på en bok med olika anladningar till att jag älskar min man.
    Vi har redan gift oss, så någon morgongåva är det inte.
    Men jag skulle vilja ge honom det här i alla fall.
    Men efter 36 punkter tar min fantasi slut.
    Hjälp!
    Det finns säkert 100 anledningar till, men jag har kört fast.

• Svar på tråden Jag älskar dig för att...
  • aco

Jag vet! Jag börjar fa träningsvärk i kinderna nu och läääääängtar massor efter min prins!!
    Tänk vad ett litet telefonsamtal kan betyda...

Hmm..... Ska nog ta och ringa min mormor pa tal om det...

• anneri

Nu är jag snart klar med min bok!! Har skrivit som bara den idag! Det blev sååå bra! :D
    Älsklingen ska få den nästa lördag...Kan knappt vänta.. :)

• 04 Oktoberbrud

Han blev mycket glad, men inte så överväldigad som jag märker att Era män blev... Men såna är vi...

• Tant Pernilla

04 Oktoberbrud: Man visar ju glädje på så olika sätt.

Min man började inte hoppa och jubla utan blev brar rörd och tyst när han läste den.

Huvudsaken är ju att man som partner känner igen och gillar reaktionen, oavsett vilken den blir.

• Anna gbg

Ni som håller på med era böcker (eller är färdiga) kan ni inte ge lite fler exempel på vad ni har skrivit? Det är så himla kul att läsa.

Jag håller på för fullt med min. Det är en sån helt underbar grej att göra. Man focuserar helt och fullt på alla positiva sidor hos sin m2b.

Jag gjorde en liknande grej för något år sedan när jag mådde lite dåligt. Varje kväll skrev jag ner minst 5 saker att vara glad och tacksam över som hänt under dagen. Det gjorde att man gick och letade positiva saker hela dagarna. En bra medicin om man känner sig lite nere ;)

• Tintin

Är det ingen som har tryckt boken? Skulle vilja veta om det kan vara något. Skriver man då en titel på bokpärmen eller? Och vad kan det tänkas kosta? Är det kanske mer personligt om jag skriver för hand? Jag skulle vilja ge en sådan bok till min man i julklapp. Eller borde jag spara den till våran bröllopsdag? Eller alla hjärtans dag? Ååååhh, vilken velpotta jag är!

• Magnus flikka

04 Oktoberbrud

Min sambo blev inte heller "överväldigad", men dan efter stod det 50 röda rosor på bordet till mig när jag kom hem. Han har svårt för att visa känslor, och det är klart att inte alla våra män kan reagera likadant! :)

• Pa´sHeffaklumpan

Min M2b har sin bok brevid sängen och brukar bläddra i den lite nästan varje kväll. Ett tecken på att han uppskattar gåvan även om han inte hela tiden säger det

• Tant Pernilla

Magnus flikka: Shit pommes frites! 50 röda rosor??!!! Wow! Det är vad jag kallar uppskattning! Vad kul! Grattis!

Tintin: jag vet att det där med att trycka boken har varit uppe i en eller tåv andra trådar som jag har läst sista halvåret. Det går säkert att göra, men jag tror aldrig att vi fick fram nån prisuppgift. För egen del var det inget alternativ, eftersom jag tyckte att det var lite av grejen att det skulle vara skrivet av min hand. Men det gör man ju som man vill!

När du ska ge den till din man vet du förstås bäst själv. Men du kan ju fundera lite på om du kanske vill att fler ska se det (som det kanske blir om man ger den som julklapp) eller om du vill att det ska vara en kärleksgåva bara mellan er. Jag tycker att Alla hjärtans dag var en bra idé. Det beror ju på när er bröllopsdag är, för du kanske får vänta så länge så att du blir otålig! (Jag vet ju förstås inte när ni gifte er!)

Jag röstar nog för Alla hjärtans dag!

• Tintin

Tant Pernilla:
    Våran bröllopsdag är ju först den 10/8 så det är aaaaaalldeles för långt tills dess. Synd, för det vore en fin bröllopsdagspresent. Jag är så dålig på att komma på romantiska små gåvor till honom så hittills har han inte fått något på bröllopsdagarana (2 hittills). Faktum är att vi båda glömde våran senaste bröllopsdag! Jag blev så besviken så vi bestämde oss genast för en fejkad bröllopsdag och firade då i stället. =)
    Om man inte vill att andra ska se boken så kan han ju få den på juldagsmorgonen eller på kvällen när allt har lugnat ner sig? Får fundera vidare...

Svar på tråden Jag älskar dig för att...