• wienerwaltz

Jag älskar dig för att...

Jag har efter tips här inne, börjat på en bok med olika anladningar till att jag älskar min man.
    Vi har redan gift oss, så någon morgongåva är det inte.
    Men jag skulle vilja ge honom det här i alla fall.
    Men efter 36 punkter tar min fantasi slut.
    Hjälp!
    Det finns säkert 100 anledningar till, men jag har kört fast.

• Svar på tråden Jag älskar dig för att...
  • Tant Pernilla

Det känns väl som att br_allison:s inlägg är att bortse ifrån. Naturligtvis älskar man en person för en massa saker som man inte kan sätta fingret på, men det finns ju också sånt som gör att man älskar den personen ÄNNU mer.

Fortsätt att sätta ord på era känslor, flickor och pojkar(?)...!

• agnelia

Håller med TantPernilla!!

• Förlovad

Den där vita boken med silver hjärta på är Ordning och Reda´s bok! Det kanske hjälper dem som sökt på Åhléns.

Hej hopp..

• br_allison

Jag menar att man kan inte ÄLSKA för något men att RESPEKTERA för någon sak. kärlek är en emotion men inte fakt! Håller ni inte med?

• annapanna1975

Till viss del håller jag med br_a
    Jag älskar fortfarande mitt ex fast han var helt sjuk i huvudet, våldsam, grym, elak... Det fanns inga anledningar då att älska honom, och det finns inga anledningar nu, 8 år efter att jag stack och fick ett bättre liv! Men älskar honom gör jag, innerst inne, ändå.

Vad gäller min pojkvän, som är helt UNDERBAR älskar jag i princip allt hos honom, han är öm, omtänksam, kärleksfull, trofast, hjälper till med allt, osv. Han är allt en kvinna kan önska sig, snygg, trevlig, social, ansvarstagande. Men jag tror ändå att det finns en kärlek bakom som inte är pga något annat än bara kärleken!

• Knata

Jag har kopierat denna UNDERBARA ide o börjat fundera lite på vad jag ska skriva MEN jag har jätteproblem att hitta någon bra bok som inte är förstor eller för tjock :/ Har kollat runt på alla bok/pappershandlar, åhlens m.fl men inte kunnat hitta någon!! Hjälp ;)

• agnelia

Knata,
    *hur stor får din bok vara, max??
    *Hur många sidor?? Har du tänkt dig 100 anledningar och en anledning per uppslag?
    *Form på boken, fyrkantig eller vanlig rektangulär?

Lite lättare att kunna hjälpa till då...

• ISLA

Allvarligt talat så tror jag inte killarna bryr sig så mycket om boken är röd/svart, fyrkantig/kvadratisk eller var den är köpt. Tror att de blir lika lyckliga över att få en bok om varför man älskar dem oavsett hur boken ser ut!
    Var själv runt i stan och letade efter den "perfekta" boken och pennan, men kunde inte hitta något. Senare på kvällen när vi var och handlade på Maxi kunde jag inte hålla mig längre kände jag, jag köpte örsta bästa bok jag hittade där, och stängde in mig på kontoret och skrev för fulla muggar. Senare på kvällen när barnen lagt sig och vi satt å mös i soffan så tog jag fram boken. Han blev verkligen överlycklig och tårögd!!

• Knata

Agnelia! :) det är knappast jag vet själv men runt 10*15cm kanske gärna med annan färg på bladen än vit fast absolut inget tvång :) Den får inte vara för tjock men inte jättetunn heller, som sagt va jag har en bild i huvvet men vet ändå inte hur ;)

• 2005maj

jag skulle vilja hitta en bok med svarta sidor. någon som vet var detkan finnas

Svar på tråden Jag älskar dig för att...