• wienerwaltz

Jag älskar dig för att...

Jag har efter tips här inne, börjat på en bok med olika anladningar till att jag älskar min man.
    Vi har redan gift oss, så någon morgongåva är det inte.
    Men jag skulle vilja ge honom det här i alla fall.
    Men efter 36 punkter tar min fantasi slut.
    Hjälp!
    Det finns säkert 100 anledningar till, men jag har kört fast.

• Svar på tråden Jag älskar dig för att...
  • fullfart

Där finns många anledningar... Men främst av allt är; att jag behöver inte saga till när jag är ledsen å mår dåligt... han ser det bara jag går in igenom dörren, han kanske inte alltid förstår men han finns alltid där!
    Han får mig alltid att skratta även när jag är fruktansvärt förbannad. (även på honom)!
    Han tolererar att jag har extremt dåligt humör å tar ut allt på honom när jag har jobbat för många dygn i sträck med alldeles för lite sömn.
    Han oroar sig för mig och min hälsa när jag inte har tid att bry mig om det själv... (men ibland märker han inte hur mycket man jobbbar.)
    Hoppas att alla andra har det lika bar som jag!

• zera

jag älskar min blivande för att han älskar mig precis som jag är...

• tullo

åh! igår fick han sin lilla bok och jag hade byggt upp en sån stor förväntan på boken så jag blev nästan lite besviken precis innan jag skulle ge den. så jag gick ut ur rummet medans han fick den och när jag kom tillbaka kom han till dörren och kramade om mig :) riktigt glad var han och lite senare blev det högläsning.

frökenEmelie
    min pojkvän har dyslexi och jag är/var en sån som brukade störa mig på stavfel men det är något jag vant mig vid och tycker det bara är charmigt nu :)

• fruSolli

tullo: att stava rätt är så otroligt självklart för folk så ibland känns det som folk har svårare att aceptera det än att tex inte kunna gå. min pappa kunde heller aldrig kunnat stava riktigt, men jag har inte dyslexi iaf... det känns jobbigt att folk kan vara så otroligt trångsynta och elaka mot en och dessutom diskriminerad, för vem anställer en person som inte ens kan stava rätt i sin cv?! ähh det är en annan diskution!
    kul att du kan se den fina kille du har bakom alla stavfel

• agnelia

Nu har jag hälften klara!
    Vad roligt det är!!! Man blir lite nykär och pirrig på nytt!

• fruSolli

(förlåt att det blev 2inlägg)

Tant Pernilla: jo jag får bra hjälp nu! det gäller ju för den som hjälper att hitta nivån. när jag var mindre fick jag vart enda litet stavfel påpekat för mig av bla min mormor och övriga släcktingar och då slutar man båda att försöka skriva och att lyssna.
    min pojkvän hjälper mig när jag ber om hjälp med stavning och när han ser att jag systematiskt gör fel på samma ord (så att det inte är ett slarvfel). den hjälpen är jätte bra för annars blir folk som försöker lite av en "bror duktig" som letar fel hos en.

jo jag blir bättre och det har jag fått höra, det är inte bra än men jag är på väg :)

jag tycker också om tjockare pennor men har inte hittat någon som funkar för de brukar gå igenom pappret och det blir ju inte så snyggt i boken!
    har du hittat någon bra penna som inte går igenom?

• Bebbsen05

Jag älskar Jimmy för att han får mig alltid att må bra, hur dåligt allt än är!

• plainol

jag ääääälskar min pojkvän för

- hans underläpp
    - hans människosyn, att alla har någon positiv sida som man kan uppskatta
    - hans lugna syn på livet -- "det fixar sig så länge vi har varandra gumman"
    - att han vet så mycket om obskyra rappare
    - hans mesiga bröstbehåring
    - att han står ut med mig när jag är tråkig, jobbig, för mycket, för lite, och alldeles för lagom

• janos

*Jag älskar ditt sätt att bygga och fixa hemma, så att vårat hem fint
    *Jag älskar att få sova på din arm
    *Jag älskar din underbara humor
    *Jag älskar din kunnighet och att när du inte kan, så försöker du ändå
    *Jag älskar dina vackra ögon
    *Jag älskar dig, för att du accepterar mig för den jag är

• Tant Pernilla

frökenEmelie: Kolla i en konstnärshandel, för de brukar ha en hel del pennor som inte "blöder" igenom papperet. Du kanske kan prova med en sån där tjock "blyertspenna" i färg. De kan vara sköna att skriva med och går inte igenom papperet.

Precis som du säger så är det ju skillnad på stavfel och slarvfel. Gör man samma fel hela tiden så är det ju bra att få det påpekat men skriver man coh i stället för och så är det ju ett slarvfel.

Hoppas att du slipper fler "Bror Duktig" i framtiden och bara träffar på snälla korrekturläsare!

Svar på tråden Jag älskar dig för att...