• wienerwaltz

Jag älskar dig för att...

Jag har efter tips här inne, börjat på en bok med olika anladningar till att jag älskar min man.
    Vi har redan gift oss, så någon morgongåva är det inte.
    Men jag skulle vilja ge honom det här i alla fall.
    Men efter 36 punkter tar min fantasi slut.
    Hjälp!
    Det finns säkert 100 anledningar till, men jag har kört fast.

• Svar på tråden Jag älskar dig för att...
  • Tant Pernilla

Ananas: Det var ju en jättebra idé, det där med brev för speciella dagar. Jag får ge min man det... Nja, har vi tur har vi fått första barnet redan innan första bröllopsdagen... Han kanske kan få det i julklapp... Eller, tja... Får fundera på det, för egen del!

Men guldpenna känns väl jättelyxigt?! Det blir nog fint som 17, ska du se. Bra att du samlat på dig en hel del saker att skriva, men lipa kommer du garanterat att göra redan nu...! Inte bara när du skriver breven...

Lycka till och ha en härlig femårshelg!

• agnelia

*knuffar upp en underbar tråd*

• Tintin

Ahmen att detta ska ta sådan lååång tid...Nu är jag på numero 85 och det är stopp igen...stopp...vänta nu, det är ALLTID han som fixar stopp i avloppet! AHA! Ytterligare en anledning att älska honom för inte sant?! ;)

Men fler idéer behövs!

Och vart ska jag hitta boken som jag ska skriva allt i? Jag vill ha en kvadratisk bok med svarta sidor i alternativt gråa. Vart hittar jag det tro? Åhléns har inget här i Västerås och inte Lagerhaus heller tycker jag. Måste kika på Bokia...

• Tintin

Fler anledningar som kanske inspirerar er andra:

Jag älskar dig för att:
    Du tar ibland tag i mig och dansar en liten stund
    Du blir så pojkaktigt barnslig i vatten
    Din hand känns trygg att klämma hårt när filmen är läskig
    Du gråter till Lejonkungen
    Du plingar på dörren för att ge mig blommor och choklad

Trots att:
    Du snarkar så huset skakar
    Du alltid frågar hur länge makaronerna, riset, spaghettin ska koka
    För att/trots att du är envis

Kanske inspirerar det någon?

• agnelia

Tintin,
    jag köpte min svarta kvadratiska bok med gråa sidor på Åhléns i Västerås...

• agnelia

Den hade dessutom över 100 sidor! Ca 140 har jag för mig...

De flesta på Bokia opch Akademibokhandeln hade färre än 100 sidor, var ofta linjerade, vita/ljusa och sällan kvadratiska.
    Men vem vet, de kan ha fått in lite nya grejer?

• Tintin

Hehe...nu tycker ni att jag är lite för "pratglad" idag och i en och samma tråd (som jag dock gillar mycket). MEN, bara av att vara i denna tråds närvaro så har jag nu mycket stolt kommit upp i 89 punkter!!! (förväntar mig nu applåder och jubel naturligtvis)

Och sedan kom jag på en grej också. En idé till ananas och andra också förståss. Som bröllopsgåva eller kärleksgåva vid ett annat tillfälle kan man ju lämna alla de eventuella brev man skrivit till varandra eller mail om man har det till en bikbindare och få tjusiga pärmar runt. Fint minne att ha kvar tycker jag. Nu ska jag inte bombardera denna tråd med fler inlägg idag, hihi!

Ha en underbar dag flickor!

• Tant Pernilla

Tintin: Bomba på du! Det är bara trevligt!!

89 saker? Hurra, det är ju jättebra. *applådåska*

• Tintin

agnelia:
    Men toppen ju! Då måste jag ju dit igen, sist kollade jag på nya Åhlens men där hittade jag inget. Tack, tack! =)

Hoppsan, blev visst ett inlägg till idag...

• agnelia

Tintin,
    ja, det var på Åhléns i centrum som jag köpte boken, den gick under benämningen Gästbok? Fanns flera i samma serie.
    De fanns på en hylla på en gavel sist jag var där.

Hoppas att du får tag i nånting bra!

Svar på tråden Jag älskar dig för att...