• wienerwaltz

Jag älskar dig för att...

Jag har efter tips här inne, börjat på en bok med olika anladningar till att jag älskar min man.
    Vi har redan gift oss, så någon morgongåva är det inte.
    Men jag skulle vilja ge honom det här i alla fall.
    Men efter 36 punkter tar min fantasi slut.
    Hjälp!
    Det finns säkert 100 anledningar till, men jag har kört fast.

• Svar på tråden Jag älskar dig för att...
  • MissMolly

Tant Pernille, nympheá o agnelia: Å nu trillade poletten ner även här

• Tant Pernilla

MissMolly: Heder åt dig! Tur att inte alla är lika fräcka som vi i tanken!

• janos

Är det inte någon som kan komma med fler anledningar? Saknar hjälp.....

• Tintin

Tant Pernilla:
    Haha, tänkte faktiskt detsamma när jag skrev inlägget. =)

• Tintin

janos:
    Här är några av mina:

jag älskar dig:
    trots att du nyser så benmärgen skakar
    för att du ibland bäddar ner mig i sängen
    trots att du är galet pryltokig
    för att din stil när du bowlar är unik
    för att du alltid lyckas få upp omöjliga syltburkslock
    för att du sjöng Vargasången för mig då jag födde barn
    för att du fryser in köttfärsen så att jag slipper (jag tycker det är äckligt)
    för att du ger mig kolsyrebubblor av lycka i min mage

Kanske ger inspiration?

• Tant Pernilla

Tintin: Det där var riktigt vackra anledningar! Blir riktigt rörd!

De som jag skrev till min man är i många fall så privata eller interna att det inte är stor vits att jag delar med mig av dem... Och sen är jag lite glömsk, så jag kommer inte ihåg de andra...! Jag får gå hem och ta mig en tjuvtitt i hans bok...

Ha en trevlig allhelgonahelg alla snälla tjejer! :-P

• janos

Lyfter på hatten åt Tintin, som kom med den hjälp och inspirationen jag behövde. Blev rörd av att läsa att han sjöng vid förlossningen. Tyckte även om din kolsyrebeskrivning. Fler som vill dela med sig av sina anledningar??

• Ananas

Jag har funderat lite på en sån här bok till min m2b och nu i helgen firar vi fem år tillsammans (eg på måndag men vi ska åka bort o fira i helgen).

Jag har en lämplig bok hemma med grå sidor i. Kan tänka mig att ge den till honom nu (men får jobba i eftermiddag för att skriva in allt så han inte ser när jag gör det!) Jag har en blå och en svart kalligrafipenna hemma. Vilken tycker ni att jag ska använda?

Eller ska jag spara idén för att kunna ge den som en morgongåva när vi gifter oss nästa höst (fast det är väldigt länge dit känns det som). Annars får jag åka iväg nu och hitta någon annan present att ge på vår femårsdag...

Kan ni hjälpa mig ett litet råd?

• Tant Pernilla

Ananas: Jag tycker att du ska göra den nu, om du känner att du har så mycket som du kan skriva in i den. Du kan ju alltid göra en ny till bröllopet, eller göra en variant på det och skriva några mer berättande kärleksbrev till morgongåvan.

Känner du att du måste stressa fram det hela, så skulle jag nog vänta. Det kan vara bra att ha lite tid på sig att verkligen plocka ut "russinen" ur kakan...

Blå penna, tror jag blir finast, från det du beskrivit, om det blir så att du skriver boken till helgen...!

Lycka till!

• Ananas

Tant Pernilla!

Det blir nog i helgen. TEstade den blå pennan på ett blad jag rev ur boken... Den fastnar inte. Det gör inte den svarta heller!!! :o Hittade en guldpenna som funkar. Saker att skriva har jag samlat på länge.

Kom på en sak till bröllopet istället. Några brev som är förslutna och som ska öppnas vid speciella tillfällen. T.ex. första bröllopsdagen, första barnet osv. Kan se mig själv sitta och skriva dem och tårarna lär flöda...

Han är världens finaste man! :) :) :)

Svar på tråden Jag älskar dig för att...