• Marléne73

Novenberbrudar hur långt har ni kommit?

Vi gifter oss 20/11. Hur långt har ni kommit med planeringen? Vi har inte ens skickat ut inbjudan än.

• Svar på tråden Novenberbrudar hur långt har ni kommit?
  • Krich

-Kaboooom med flera.

Vi har ännu inte hört något om tumören, det skulle visst ta ca två veckor innan de skulle ge definitivt besked om vad det var. Svärfar har dock mindre ont nu så det är positivt. Fast en olycka kommer ju sällan ensam som det heter.
    Min brors fru har nu fått tid för operation dagen innan bröllopet. Hon har försökt boka om i två dagar nu men riskerar att hamna längst ned på väntelistan om han avbokar sin tid... Hon har köpt klänning och skulle vara mitt stöd på morgonen och hos frissan.

Som om inte ovan var nog var jag en av de stackarna som fick mitt kortköp registrerat två gånger förra lördagen. Det var dessutom inget litet belopp som försvann. Så nu fightas jag med Föreningssparbanken om att de ska betala tillbaka min 4000kr som drogs extra. Går väldigt långsamt... Det blrit dyrt att gifta sig speciellt om man måste betala dubbelt för saker och ting.

Trots allt ser jag positivt på saker och ting, vi är väldigt kära och gosiga i varandra. Pengar och bröllop är inte viktigt jämfört med kärlek och hälsa.

Blåsiga höstkramar på er.
    //K

• kaboooom

Krich,
    vad härligt att höra hur positiva ni är ändå!
    Hoppas att allt ordnar sig och att det blir bröllop!
    Jag håller tummarna!

Novemebr04, vi gifter oss kl 15.00 den 5e, är jag först ut då? Eller är det du, hemlisen?

En liten fråga, vi ska träffa prästen imorgon, något man bör tänka på att förbereda?

Kram
    kbm

• Grodprinsessan

kaboooom - jag vet inte om ni har några preferenser gällande fotograferingen eller så, men något man kan be prästen om är ju att han hälsar välkommen och meddelar hur ni vill ha det. Om ni bara tillåter foton vid in- och utgång och så.
    Vi kommer att ha vår toastmaster som säger till om sånt + att han vill veta om någon vill göra något under middagen.

Men annars är det väl inget speciellt som jag kan komma på just nu.

• november04

***fredag 5/11***
    kaboooom kl:15.00
    W2Bsoon kl:16.30
    hemlisen

***lördag 13/11***
    Maddiogora

***lördag 20/11***
    Marléne73
    Honungsburken
    November04 kl:14.00
    Grodprinsessan kl:16.00
    oui
    LostSoul

***lördag 27/11***
    Novemberbruden
    strövelstorp
    Krich
    Älvdalsbrud

***tisdag 30/11***
    zera

• zera

kaboooom
    W2Bsoon
    hemlisen

nu är det bara 2 1/2 vecka kvar för er!!!
    hur känns det?
    det mesta klart?
    nervöst?

• W2Bsoon

zera - japp, 16 dagar, 5 timmar och 5 minuter kvar tills klockorna ringer.

Det känns overkligt, men underbart. Pratade just en timme i telefon med en av mina bästa vänner. Hon gifte sig för 1,5 vecka sedan. Skönt att ha någon som stöd, som vet vad man går igenom .

Nervös är jag inte och det kan jag nog tacka långtidsplaneringen för. Mycket har varit klart sedan länge, så nu är det bara småsaker kvar att göra. T. ex. skriva ut vigselprogram, festprogram (fast det gör ju iofs toastmastern), drinklistan. Sedan ska ringarna lämnas/hämtas, kläderna hämtas. Ja, det är nog det. Känns skönt

• Krich

Dax att lägga grundfärgen nu till helgen!
    Har bokat solariet nu om en kvart och på lördag morgon
    Optimist som jag är tror jag att det kommer bli bröllop som planerat. Om det nu visar sig att svärfar inte kan komma ska vi vigas i all enkelhet med närmsta vännerna och min familj närvarande, sen tar vi och gör om proceduren i Nya Zeeland på vår bröllopsresa i februari. Vi tänkte ändå ha ett stort grillparty för min blivandes släktingar så vaför inte göra det till ett bröllop till På så sätt får alla vara med!

Mina 4000kr har mystiskt dykt upp på kontot igen :-s Har aldrig hört talas om pengar som tagit en veckas semester

Måste kila till solariet nu.
    //K

• kaboooom

Zera,
    javisst närmar det sig!
    Men jag har ju bestämt mig för att sluta vara bridezilla, är dessutom på studieresa med min skola, och träffade prästen i tisdags- så allt känns faktiskt helt ok. Trots att inte allt det praktiskt är helt färdigt!!!
    Däremot börjar jag och min äskling bli gulligt uppspelta, vi längtar verkligen!!!
    Trots att många av mina svenska kompisar fortfarande inte kan förstå att varför vi ska gifta oss i kyrkan!!!
    Jag hoppas för deras skull att de en dag kommer älska någon som jag älskar min älskling- då kommer de förstå!!!
    KRAM

• Krich

5/11-brudar

När kommer nervositeten? Om den redan har drabbat er eller när den drabbar er. Får vi veta då?
    Jag/Vi har så mycket som hänger löst fortfarande att det inte känns lönt att bli nervös... fast då och då kittlar det till i magen

Novemberbrud/Stövelstropp och Älvdalsbrud har ni läget under kontroll?
    //K

• kaboooom

Krich,

måste säga att jag är oroväckande lugn faktiskt...
    Var som värst för ett par veckor sedan då varken band, mat, psalmer, frackar var ordnat....
    Nu känns det som allt är under kontroll, trots att allt inte är helt färdigt...
    sedan vi träffade prästen har jag slutat tänka på servetter och mer fokuserat på att jag och världens vackraste ska gifta oss! Ser så grymt mycket fram emot det!
    Och stört längtar till bröllopsresan!

Kram
    kbm

Svar på tråden Novenberbrudar hur långt har ni kommit?