Novenberbrudar hur långt har ni kommit?
Vi gifter oss 20/11. Hur långt har ni kommit med planeringen? Vi har inte ens skickat ut inbjudan än.
Vi gifter oss 20/11. Hur långt har ni kommit med planeringen? Vi har inte ens skickat ut inbjudan än.
Novemberbruden här. Börjar definitivt bli lite pirrig nu! Snart är det bara en månad kvar (gifter oss 27/11)!! Det mesta är väl klart, i stora drag i alla fall. Det största problemet nu är bordsplaceringen. Suck! Är det någon annan som får huvudvärk av att försöka placera gästerna så de får så trevligt som möjligt under middagen??!
Ska också börja jobba på "solbrännan" snart, tänkte sola två gånger innan så man har lite annan ton än blekrosa...
jag är ju sist ut av oss alla, men snacka om att jag har haft pirr i magen denna vecka!!!
fortsätter det så här så har väl blödande magsår när det väl är dax
Visst börjar jag känna av nervositeten.Har idag varit hos frissan för att bestämma hu håret ska vara, passa på att färga lite slingor,har ikväll plågat mig framför spegeln och ryckt ögonbryn aj. aj.Klänningen är utprovad och klar.Har lite finslipning på fest och vigselprogram kvar, ringen ligger så fint i en ask här hemma,blommor klara, haft samtal med präst i veckan, han var helmysig ganska ung.Håller nu på med att körschema vad var och en ska göra under bröllopsdagen så ingen glömmer tårtan eller blommorna.Hoppas att det gåt bra för er och att alla får hålla sig friska i dessa tider.Kram på er.
He, he, he...
Solade i torsdags, missade att de bytt rören. Fredag morgon kändes ansiktshuden lite tight och nu är jag onaturligt brun jämfört mot andra ute på gatan. Får lov att täcka ansiktet nästa gång vill inte bli för brun det ser konstigt ut.
Vi hämtade våra ringar idag... åh va fina de är! Jag vill inte ha min förlovningsring på mig för då kan den ju bli repig hr fått problem med nickel allrergi igen, kan inte ens ha 18k guld i öronen är glad att vi köpt titanringar.
//K
Jag blev hippad igår!!!
Det var verkligen helt oväntat men givetvis trevligt! Jag fick göra en egen nalle på Bear Factory på Debenhamns och så fick jag en fin ansiktsmålning i form av en stor fjäril. Behöver jag säga att barnen tittade storögt i butiken (och på T-banan med för den delen). Sedan följde flera timmar med pärlkurs. Vi fick alla göra varsitt vackert halsband och jag hann även göra ett par örhängen. Kan rekommenderas!! Hon kom hem till min svägerska och dukade fram en hel massa pärlor i alla färger och former och så var det bara för oss att designa!
Jättetrevligt! Sedan fick jag en massa uppgifter i form av charader, sjunga sånger med hörlurar på, gissa vem som skrivit vad på små lappar om sig själva, gissa vad min blivande svarat i förväg på frågor om sig själv osv. Vi åt god middag och pratade mycket. Det var jättesupermysigt och jag hade verkligen en superb dag.
På förmiddagen var jag och min tärna och provade ut klänningen igen. Den jag hade bokat fanns i mindre storlekar så jag fick den jag ville ha! Jätteskönt tycker jag. Det löstagbara släpet känns så bra att ha och det hade varit surt att byta modell.
Sen skulle vi ha en mysig dag på stan innan hennes tåg skulle gå hem. Men det var ju bara vad jag trodde... :o)
Tiden går...*ler*
Jag blev oxå hippad i lördags!!!!
Mina härliga kompisar tog mig bokstavligt på sängen...precis nyvaken efter lite sovmorgon (9.00) utan barn i sängen... fortfarande under täcket kom dom alla inrusande och knäppte en massa kort huuu
sen blev det lite frukost och småprat i soffan. efter det bar det av i bil till Färna herrgård där det blev lite spa...härlig ansiktsmassage, skrubbing och bubbelbad. Helmysigt!!! vi åt även lite kycklingsallad och fick kaffe på maten. Lite lagom mosiga frammåt eftermiddan åkte vi tillbaka till v-ås och hem till en av tjejerna där det bjöds på hemlagad mat en hel del dryck .
Jag fick även en del små uppdag...alla hade tagit med kort på sig själva som barn och jag skulle då tala om vem som var vem...dom hade även petat dit ett kort på min blivande make som barn...men jag klarade det galant. Sen hade dom oxå tagit med varsin sak som skulle representera mitt förhållande till var och en av dom...jättekul men ganska svårt...min syster hade tex gjort en liten våningssäng eftersom vi delade rum när vi var små och sov då i en våningssäng...en kompis jag bodde med ett tag hade en sockerkaka med eftersom hon medans vi bodde ihop ofta bakade det till obakkunniga mig
och efter sedvanligt ombyte till "passande" kläder och en söt tiara var det en kväll på krogen med mina söta vänninor
och även då blev det lite uppdrag...jag fick sammla på tvättrådslappar från killars kalsonger och öva på min nya namnteckning
vart går man för att köpa brudpar till tårtan?
enda stället jag hittade ett på var Buttericks!!!
och jag kan ju säga att den vill jag inte ha *ler*
zera - jag har sett på flera bagerier/konditorier och även på Panduro. Annars kan du göra ett själv. Jag gjorde det förra veckan, i trolldeg. Vi ville inte ha något puttinuttigt i plast, utan ett minde seriöst och det blev underbart roligt !! . Gummen är bara en stor hatt med ett par stora fötter som sticker fram. Bruden är en stor slöja med krona och ett par stora fötter som sticker fram. Allt målades i passande färger, även brudens tånaglar
W2Bsoon
underbar idé
men nu är det så att vi har haft en vattenläcka i badrummet bakom väggen och det kommer ta tid med hantverkare och avfuktare och f*n hans moster, kommer inte bli klart till bröllopet och vi som ska ha flera som sover över här ...men, men nu är det som det är och det är bara att göra det bästa av situationen (skönt att gnälla lite
)
men i alla fall, känner att jag varken har tid eller ork att göra mer än nödvändigt utan ska göra det lätt för mig och helt enkelt köpa det som är kvar att fixa...
hur går det för er andra?
koll på allt, eller?!
Vi har i stort sett allt under kontoll, och tur är väl det eftersom det är mindre än två veckor kvar. Får små panik attacker när alla frågar om man är nervös... men de går snabbt över.
Längtar mest!
Fast är trött på att vara en självupptagen bridezilla ibland, glömde bort en kompis födeledags fest i lördags... Känner mig urursel...
Någon mer som är lite tankspridd...?
kbm