Novenberbrudar hur långt har ni kommit?
Vi gifter oss 20/11. Hur långt har ni kommit med planeringen? Vi har inte ens skickat ut inbjudan än.
Vi gifter oss 20/11. Hur långt har ni kommit med planeringen? Vi har inte ens skickat ut inbjudan än.
Vår OSA gick ut den 19 september och utav 137 bjudna har cirka 115 tackat JA. Några har ännu inte svarat...
ganska nöjd med antalet då många från england är bjudna och några kunde inte resa hit av olika anledningar...
Vad gör man med de som inte har svarat när OSA gått ut...? Är det automatiskt ett NEJ?
kbm
Vårt osa går ut på fredag 8/10 å hittills är det 10 pers som inte svarat. Men jag tror att 8 av dom anser sig som självksrivna, men har ändå inte svarat. Ja, det är väl bara att vänta å se om de hör av sig. Tackar dessa 10 ja, så har vi tappat 8 st. av 44 bjudna. 4 visste vi om att de inte skulle komma (men ville ändå skicka inbjudan).
W2Bsoon
Vi verkar ha samma storlek på bröllopet också... förutom Ingvors och de andra likheterna menar jag
Idag har vi fått en hel del gjort i bröllopsväg. Lämnat in min brudklänning för fållning. Tittat på slottet och kapellet, bestämt vilka rum vi ska äta, mingla och dansa i. Vi hade väldig tur för prästen var där också så vi hade vigselsamtalet med en gång. Prästen vill köra allt på engelska eftersom min blivande är kiwi och hans familj engelskspråkig... min blivande vill dock att välsignelsen hålls på svenska.
Nu har vi kvar att bestämma om vi ska ha fotograf eller inte, och så måste vi bestämma vad vi ska dricka till middagen.
Vad tycker ni man ska ha till ärtsoppa? Pusch men vad mer? öl eller cider? Vin blir nog för kraftigt. Varmrätten blir renkalvstek så det får bli ett gott rödvin.
Kramiz
//K
Krich - kul å ha en jämlike . Var gifter ni er (har läst igenom tråden å kan inte hitta det)? Har du kollat capen hos Ingvor?
Jag tycker nog att ni ska erbjuda öl till ärtsoppan, och givetvis alkoholfria alternativ. Får för mig att det passar bäst.
Må väl
W2Bsoon- Vi gifter oss på Karlbergs Slott och har vigseln i tillhörande kapell. Väldigt bra allt i ett ställe
Jag har inte hunnit upp till Ingvors än, men jag har för mig att capen var i Ivory, stämmer det? Min klänning är helt vit så det ser nog lite konstigt ut. Rött blir tomtemorsvarning...
Det blir nog punsch, öl (eller cider för dem som inte gillar öl) och vatten till förrätten. Ärtsoppan får symbolisera det militära i vår meny. Det är min blivandes favoriträtt av alla svenska Ja se kiwisar de är inte riktigt kloka!
//K
Gifter oss 20 November (min födelsedag) =)
Har i stort sett allt under kontroll. Kommer inte köra med bordsplacering så pyssel & knåpet slipper vi. Träffat prästen har vi inte gjort än heller & så väntar vi på att min ring ska bli klar.
Gå in skorna kanske man borde göra...*hm*
Sedan är allt klappat & klart =)
Krich - ja, det var ju lämpligt. Vi har en liten bit emellan, 800 meter. Men i november kan det vara alldeles för långt. Ja, det löser sig säkert... För oss är transport klart, men för gästerna känns det lite överilat att hyra en buss för den biten. Men det blir kanske så tillslut ändå. Vi får se.
Japp, capen är ivory. Men så fin. Jag tror inte det skulle se konstigt ut. Det gör ju inget om det bryter av lite. Sedan är den ju så lång (i alla fall för mina 161 cm) så klänningen syns ju knappt.
Jasså, ärtsoppa av allt gott som finns . Men det är en grymt rolig förrätt. Ska ni äta den ur "snuskburk" åxå
. Hmmm, det hade ju vart rätt skoj...
W2Bsoon-Näää! Snuskburk blir nog lite för mycket för cateringfirman... De hade stora problem bara med att acceptera ärtsoppa i stället för något annat flashigt som inte gick att uttala
Vem vet... det blir nog vickning fram åt småtimmarna
Jag får ta och traska upp till Ingvors och ta en titt. Jag är dock 177 så det lär sticka ut en del både av klänning och släp.
//K
Har massor av tips, vad är budgeten för natten så man vet inom vilket spann man ska dra det?!