• Marléne73

Novenberbrudar hur långt har ni kommit?

Vi gifter oss 20/11. Hur långt har ni kommit med planeringen? Vi har inte ens skickat ut inbjudan än.

• Svar på tråden Novenberbrudar hur långt har ni kommit?
  • kaboooom

Oj
    vad duktiga och välplanerade alla ni november brudar är...
    jag och min älskling har väl insett att det inte ligger i vår natur att planera så långt framåt, så nu har jag panik (han tar det cool lugnt såklart).

Nu är det bara typ 6 veckor kvar å jag har nästan tröttnat.... Vill ju bara vara gift med min älskling. snart rymmer jag...

• W2Bsoon

Ikväll var jag hos floristen och skulle bestämma hur buketten skulle se ut. Jag hade talat med henne i telefon samt mailat henne en bild. Så hon hade ett hum redan innan... Så när jag kommer dit har hon bundit buketten (hon tyckte det skulle vara lättare för mig att förstå helheten då) !! Den var underbar !! Och det bästa av allt - priset - 800kr för allt (alltså även tärnbukett och 2 corsager) !! Inte nog med det, jag fick med mig den provbundna buketten hem

• Grodprinsessan

W2Bsoon - vilken kanonflorist!

Ja - vad är det kvar att göra?

-Plocka fram material till festhäftet och skriva i ordning vigselprogrammet och ge allt till pappa som ska fixa resten.

-Ta fram recepten till tårtbuffén

-Prova ut en ny (förhoppningsvis bara mindre storlek) klänning - har gått ner 25 kilo sen jag bokade nämligen...

-Träffa serveringstjejerna och göra en sista koll i lokalen och se vad som finns i alla skåp innan slutbeställningen läggs till cateringfirman.

-Fixa bordspolacering och lite kring det.

-Pyssla klart placeringskorten

Allt kring själva vigseln är klart såsom vigselsamtal, träff m vaktmästare i kyrkan, har bestämt psalmer, texter och sånger, solister, kyrkmarsalkar samt in- och utgångsmusik.Det känns skönt och avslappnat - för mig är vigseln det viktigaste. Festen kommer att bli superbra, det blir fester oftast! Än är det gott om tid att fixa till den...

Jag drömde härom natten att jag fick en blackout och var helt omedveten under hela fotograferingen och vigseln. Allt hade varit vackert men jag mindes inget utan kom inte till medvetande förrän vid festen då jag upptäckte att jag trätt på mig en svart tröja utanpå klänningen. Grrrr...ska det börja drömmas nu också... *ler*

Mitt mål är att jag inte ska behöva göra så mycket den sista veckan innan! *ASG*
    Jag inser det omöjliga, men ska göra allt som står i min makt för att klara mitt mål.

• Honungsburken

Hej på er,

Här har vi det mesta under kontroll tror vi.

Prästen har sambon pratat med i telefon likaså kyrkomusikern, från henne har vi också fått ett mail med alternativ på in- och utgångsmarscher. Prästen ville senast träffa oss två veckor före vigseln. Vi ska bestämma tid lite senare.

Vigselprogrammet går inte att göra förrän efter samtalet med präst och kyrkomusiker då ordningen bestämms.

När det gäller festprogrammet har vi gjort så att toastmasterparet får bestämma sånger, medan vi står för det andra. Har själv varit toastmaster med sånger jag själv inte kunde, lite svårt att ta upp sång då.

Förutom detta har vi lite småplock kvar.

• kaboooom

Ok.
    Detta är vad Herr och Fru Kaboom har kvar att göra...

-Boka frisör (fast jag vet vem...)
    -Hämta ringarna, de är beställda
    -Lämna in förlovningring på putsning
    -bestämma huvudrätten med cateringfirman...
    -Köpa skor å sy upp klänning...
    -Träffa prästen
    -Bestämma psalmer
    -Beställa buketten
    -Boka kareoke
    -Skriva kyrk och festprogram
    -prova ut frackar till tre bestmen
    -Köpa sminket
    -Köpa underkläder
    -Köpa dekorationer för lokalen etc

-BOKA BANDET!!! (hjälp)

Ligger vi hemskt mycket efter...?
    Vi gifter oss den 5e November..
    kbm

• november04

Vad har vi kvar att fixa???...

-kolla upp alla bokningar
    -sy klart brudklänningen
    -lägga upp kostymbyxor
    -sy näbbklänningar
    -beställa blommor
    -hämta ringar
    -träffa prästen
    -skiva ut vigselprogram
    -skriva klart och ut festprogram
    -korrigera bordsplaceringen
    -göra klart gästpresenterna

...undrar om det var allt...eller har jag glömt nåt tro???

• zera

hmmm...vi har nog allt under kontroll, ska hämta ringen nästa vecka, kläderna hänger hemma i garderoben, mat och restaurang bokade, prästen har vi inte träffat än och var vi ska spendera bröllopsnatten vet vi inte heller...har ni några bra tips om nåt hotell i STHLM?

• W2Bsoon

Nu har vi träffat prästen, samt handlat undan det mesta. Jösses, vad verkligt det börjar kännas .

Det som nu är kvar är:

* Gå in skorna
    * Ev. köpa korsett (måste känna efter)
    * Handla lite färskvaror till vickningen
    * Stämma av allt
    * Göra bordsplaceringen klar
    * Skriva ut festprogram och vigselprogram
    * Göra provuppsättning

Tja, det var väl det.

Trevlig helg !!

• Grodprinsessan

Jaha - så har OSA passerat och alla har svarat. *ler*
    Av 75 bjudna kommer 68 och det får jag säga att jag är väldigt nöjd med. 3 av de 7 som tackat nej visste jag om på förhand, men inbjudan gick till de ändå såklart.

På tisdag ska vi till lokalen och säkerställa bordens placering så att vi kan sätta igång med bordsplaceringen. Hääääärligt! :o)

• november04

vårt OSA går ut nu på söndag den 10:e...och det är några som inte svarat än...6 sällskap,16 personer.
    Än så länge är bortfallet bara barn till några av våra kompisar som valt att ha barnvakt i stället...

Svar på tråden Novenberbrudar hur långt har ni kommit?