• Marléne73

Novenberbrudar hur långt har ni kommit?

Vi gifter oss 20/11. Hur långt har ni kommit med planeringen? Vi har inte ens skickat ut inbjudan än.

• Svar på tråden Novenberbrudar hur långt har ni kommit?
  • zera

mellan 1500-3000:-...beror ju lite på vad man får för pengarna

• W2Bsoon

Oj... åsså tycker ni att ni inte har råd?! För det priset finns ju massor - men en fråga till innan tipsen kan hagla in - var i landet vill ni sova??

• zera

egentligen går "smärtgränsen" vid 1500:-...STHLM-området...

• W2Bsoon

Då kan jag tipsa om:

SAS Radisson Arlandia. Vi var där å kollade. De tar 1895kr för en natt i ett rum med bastu och jacuzzi, samt bröllopspaket (skumpa mm).

Stallmästaregården - 1630kr i standardrum m. bröllopspaket.

Villa Källhagen - bröllopspaket fr. 1900kr.

Det kostar inte så mycket som man kanske kan tro. Så har ni en budget på 1500-3000 så är urvalet stort. Många hotell hittar du här i BT´s branschregister.

• zera

jaha, ännu mera otur
    blir nog så att bröllopsnatten blir hemma, men vad gör väl det, jag får ju gifta mig med min älskling och det är ju huvudsaken!
    vet ni hur det är med betalningen till fotografen...betalar man när man tar fotorna eller när man hämtar dom?

W2Bsoon
    tack för alla fina tips!

• W2Bsoon

zera - vi har betalt en handpenning. Resten betalar vi när vi hämtar bilderna. Men det är säkert olika från fotograf till fotograf. Så det bästa svaret får du av den ni bokat...

• november04

jaha...i går var sista osa för oss...fortfarande ett sällskap som inte svarat...men so far så blir vi 59 st inkl. oss på festen....

så då är det väll bara att kasta sig in i dimman med bordsplaceringen

• Krich

Fotografer... Är det bara jag eller tar de i så de håller på att spricka när de ska ha betalt?

Vi fick en offert på 50kr/mil i bilersättning och då skuller peronen också ha 200kr/timmen under körningen. Detta skulle kosta oss ca 1000kr redan innan en enda bild är tagen. Statlig bilersättning är 16kr/mil det dubbla tycker jag är acceptabelt men inte mer än det tredubbla.
    Misstänker starkt att prisets saltats för att vi ska vara på ett slott... Lågbudgetbröllop ska tilläggas.

Vår osa går ut på fredag och några tror sig nog ha osat men inte gjort det. Åtta personer totalt är det som inte osat än.

//K

• Grodprinsessan

Jag är helt chockad! Alla svarade före sista OSA-datum och bordsplaceringen tog mindre än 2 timmar att göra. Då har vi suttit och gått igenom varje person noga för att se så de sitter bra. Det måste helt enkelt betyda att vi har bjudit många trevliga människor ;o)

Annars rullar det på - ringen är klar för avhämtning redan på fredag, men då finns det ju utrymme för fel också. *ler - har varit med förr*
    Allt jag vill ha med i festhäftet är nästan inskrivet så snart går allt till pappa för "produktion" och jag tycker att det känns som att allt är under kontroll.

Vigselintyg och hindersprövning landade hos prästen idag och nu väntar vi bara med spänning på om namnförslaget ska gå igenom hos PRV. Men vi får nog inte klart det innan vigseln så vi får nog anmäla att vi behåller våra namn som de är så får vi ändra i efterhand. Allt går...

Jag har märkt den här veckan att jag knappt kan koncentrera mig på jobbet för att jag bara vill sitta och pyssla med allsånger, menypapper och roliga små citat - men jag försöker att ta det lite lugnt. Men det är svårt att lugna ner pysseltarmen som riktigt jublar av glädje över att få sitt lystmäte! :o)

• W2Bsoon

Vi hade osa i fredags, då var det ett par som inte svarat. Dom gick vi på i måndags och det visade sig att de inte kunde komma (vilket inte var en överraskning). Men vi har förlorat några på vägen, fler än de 10% man brukar räkna med. Fast iofs visste vi om att vi skulle tappa några (utlandsresor bokade sedan länge), men ville ändå bjuda. Så 36 personer blir vi... Känns lite lite ibland, rädd att det inte blir drag. Men vi ville inte bjuda en massa för bjudandets skulle, utan ville ha de närmaste där. Och det får vi nu. Så jag hoppas det blir bra ändå. Någon mer som funderar så, som har ett "litet" bröllop?

Annars ligger vi nog rätt bra till i planeringen. Det är egentligen bara utskrift av festprogrammet å lite inköp kvar.

Svar på tråden Novenberbrudar hur långt har ni kommit?