• Marléne73

Novenberbrudar hur långt har ni kommit?

Vi gifter oss 20/11. Hur långt har ni kommit med planeringen? Vi har inte ens skickat ut inbjudan än.

• Svar på tråden Novenberbrudar hur långt har ni kommit?
  • Krich

Orken tryter!

Är det någon mer än jag som tappat stinget lite? Vi har massor att göra inför bröllopet men kan liksom inte få ändan ur.
    Borde sätta mig och skriva en mening om dem som redan tackat ja för att ha med i programmet. Borde titta lite på vilka sånget etc som ska vara med i programmet. Borde börja synka med toastmastern. massor med borden som inte blir av. Har fortfarande inte bestämt vilka solosånger eller psalmer som ska sjungas... har för den delen inte ens talat med kantorn än!
    Känns lite märkligt att sitta och bestämma vilka lekar som ska lekas under bröllopet. Är inte det saker som tärnor, bestmen och toastmastern ska göra?

Tror jag jobbade för mycket i somras, har ingen energi kvar. Tips mottages tacksamt.

Kram på er.
    //K

• Grodprinsessan

Jag har nog inte tappat stinget - men däremot så vilar jag så himmmmmla tryggt i att allt är så gott som färdigplanerat så att jag inte får ändan ur vagnen och göra det som står på den planerade listan... :o)
    Fast i helgen har jag dekorerat alla blockljus som ska pryda borden. Jag kom på en liten söt idé när jag satt och pysslade - jag tog ett stort ljus och skrev våra namn och vigseldatum med vaxpenna. Det ska stå på vårt bord på bröllopsdagen. Sedan kan vi tända det varje bröllopsdag och jag vet med största säkerhet att det inte kommer att ta slut för det är 70 timmars brinntid ;o) Jaja - vi har det i alla fall på själva bröllopet...sen får vi se hur det blir med min romantiska nostalgiska tanke...*ler*

Vi gick igenom meny med cateringfirman i fredags och han kändes hur seriös som helst. Verkligen skönt!!!
    Hos den där firman är det så att om man har fler än 25 gäster så följer det med en kock som lägger upp allt på tallrikar så serveringspersonalen bara har att bära ut maten. Perfekt!

Jag ser enormt mycket fram emot dagen D!!!

Planeringen går vidare...

• november04

sydde klart sonens väst idag!!! nu är det bara tjejernas klänningar och min färstås som ska sys klart...

• kaboooom

Hej novemberbrudar!!!

Här kommer ännu en novemberbrud!
    den femte november är det vår tur!!!

Trodde att vi hade full koll på läget, men insåg helt plötsligt för ett par dagar sedan hur mycket kvar vi har att göra!!!
    Har fått panik, å min älskling känner inte igen bridezillan som sitter vaken hela nätterna å lusläser bröllopstorget!!!
    Hjälp!
    Utmattad...

• W2Bsoon

kaboooom å ni andra som åxå gifter er den 5:e - Vad har ni kvar att göra? Vi har följande:

Träffa floristen och slutbestämma (sker idag)

Träffa prästen (sker på torsdag)

Slutföra trycksaker (grunden är dock lagd)

Köpa div. prylar (sker i helgen)

Sedan är det allt småpyssel, såsom gå in skorna, köpa trosor & strumpor m.m.

Så vi känner oss rätt lugna faktiskt

• november04

fr 5/11
    W2Bsoon
    hemlisen
    kaboooom

lö 13/11
    Maddiogora

lö 20/11
    Marléne73
    Honungsburken
    November04 kl:14.00
    Grodprinsessan kl:16.00
    oui

lö 27/11
    Novemberbruden
    strövelstorp
    Krich
    Älvdalsbrud

ti 30/11
    zera

• zera

Grodprinsessan

Vilken härlig idé med ljuset, det norpar jag rakt av

• zera

har ni alla träffat prästen redan?
    jag har pratat med vår präst i telefon och han skulle kontakta oss lite senare sa han och nu undrar jag hur nära brölloppet brukar det inträffa?

• Maddiogora

Jag har inte ens fått reda på vem vi får som präst då vi ringde och bokade kyrkan var inte chemat klart än så nej .....vilket börjar bli lite nervöst de sa att prästen skulle höra av sig i god tid vilket jag tycker är nu .....hu hu men jag hoppas på att få ett samtal här i veckan ,,,,,

• november04

vi ska träffa prästen den 9 nov å vi gifter oss den 20:e...men är det något vi undrar över innan dess sa hon att det bara är att ringa

Svar på tråden Novenberbrudar hur långt har ni kommit?