Novenberbrudar hur långt har ni kommit?
Vi gifter oss 20/11. Hur långt har ni kommit med planeringen? Vi har inte ens skickat ut inbjudan än.
Vi gifter oss 20/11. Hur långt har ni kommit med planeringen? Vi har inte ens skickat ut inbjudan än.
W2Bsoon
Jag bor i Norrtälje Min blivande hyr av henne, själv har jag köpt en klänning. Tänkte jag skulle sy en cape likande dwen hon har men eftersom min klänning är helvit är det jättesvårt att hitta en bra färg. Funderar på rött nu eftersom blommor och tärnor kommer gå i rött och guld
//K
Krich - kul... Ja, min blivande hyr åxå där (samt bestman). Hon är verkligen toppen.
Vi verkar ha lite likheter du & jag... Vårt färtema är åxå rött (vinrött) och guld. Buketten kommer gå i rött/creme vit och min tärna i vinrött. Även jag tänkte sy en cape först i rött med vit pälskant, men så kände jag att det kanske blev lite mycket tomte-mor över det. Så jag lät prova denna vita hon har å det kändes mest rätt.
Men visst är Ingvor en underbar människa?!?
W2Bsoon
Ingvor är toppen!
Hon var väldigt imponerad av min blivande som glatt provade allt hon hängde fram... Även de glittriga frock coatarna hon hade. Han var jättefin... även om han såg ut som Elton John
Jag hade jätte roligt.
Vi kommer nog att hyra för bestmannen också.
Håller med dig om att det blir tomtemors varning på röd cape. Speciellt som jag måste ha något varmrött. Funderar i stället på en bolerojacka eller om jag kan låna en kort päls (fuskpäls) som ser snygg ut.
//K
hej hopp allihop...
vem är det av oss novemberbrudar som är först ut på banan....vi är väll ganska många 20:e har jag för mig...men det är väll nån före det va??
hoppas detgår bra för er alla...
själv håller jag som bäst på att sy min och näbbarnas klänningar och väst
Vi gifter oss den 13 , tror jag har koll på det mesta , dock inte pratat med prästen än , känns som det mesta är ordnat.
Kommer oxå ha en vit cape med fuskpäls underbar vill knappt ta av mig den inte ens i kyrkan *skratt*
november04 - kanske är det vi som är först ut ?! Vi slår till fredagen den 5/11. Idag är det 7 veckor kvar
Vi gifter oss den 13:e. Det mesta hänger fortfarande i "luften". Vi bestämde oss för att gifta oss först i augusti...
Kyrkan så klart bokad.
Prästen har vi ej träffat
Solist klar
Kantorn har bett oss gå in på www.vigselmusik.nu
Festvåningen bokad. Tårtan ingår.
Maten är dock inte provsmakad
Ringarna beställda
Inbjudningarna ( som går i vinrött/creme samt med ett grönt band om,samt vackra pärlemorskimrande kuvert till) kommer förhoppningsvis i väg nästa helg....men de flesta vet ju redan om det.
Bordsplaceringskort,"presentationsprogram av gästerna" samt kyrkoprogram återstår.
Fotografen bokad
Toastmaster, tärna, bestman, näbb klara.
Mina klänning som inte är vit, skall sys in 2 veckor innan (då alla påstår att man kommer gå ner i vikt)....Skor klara.
Funderar på cape med pälskant alternativt vacker hellång benvit kappa med släp.
M2B & bestman har ej fixat sina frackar ännu.
Tärnans vinröda klänning klar.
Näbbens fixar vi förhoppningsvis i morgon.
Frisör & make-up ej bokat.
Funderar på brudbukettens design. Vita rosor blir det iallafall.
Busstransport är nästan bokad.
Vårt fordon är inte klart
Bröllopssvit inte heller klart.
Sen är det lite pyssel med att fixa fram tomtebloss till alla plus fixa fram vita rosblad istället för ris rill "ris"kastningen. Blandannat för göra det enklare vid fotograferingen då det kommer att vara mörkt när vi kommer ut ur kyrkan
Tota,
Tack för tipset med tomteblossen! Det var ju en toppenidé!!
RÄTTNING
jag menar www.kyrkomusik.nu och vigselmusik.se
då ska vi se vilka jag har hittat...
först ut av oss novemberbrudarär...
fr 5/11 W2Bsoon
hemlisen
lö 13/11 Maddiogora
lö 20/11 Marléne73
Honungsburken
November04 kl:14.00
Grodprinsessan kl:16.00
oui
lö 27/11 Novemberbruden
strövelstorp
Krich
Älvdalsbrud
ti 30/11 zera
...det var nog alla...eller har jag glömt nån?