Novenberbrudar hur långt har ni kommit?
Vi gifter oss 20/11. Hur långt har ni kommit med planeringen? Vi har inte ens skickat ut inbjudan än.
Vi gifter oss 20/11. Hur långt har ni kommit med planeringen? Vi har inte ens skickat ut inbjudan än.
hmmm, känner igen mig, skulle glömma bort huvudet om det inte satt fast på axlarna...man har ju bara brölloppet i tankarna...
Ooooooohhhhhhh , snart dax !!!! Tar allt med ro kommer säkert ha glömt hälften då det är dax , möte med präst och kantor i morgon !!!!
Endast två och en halv vecka kvar ,,,,
Jaha, då är det bara 9 dagar, 8 timmar och 17 minuter kvar tills klockorna ringer - för just oss. Är fortfarande inte nervös - har allt under kontroll - så därav lugnet tror jag.
Idag ska vi träffa cateringfirman för slutgenomgång. I helgen ska vi leta alternativt tårtfat (ska vara 60x80 cm - några tips om var det kan finnas i Stlm´sområdet???). På måndag en dejt med sömmerskan, upphämtning av ringarna. Sedan är precis allt klart (utom dukningen såklart) - så skönt !!
HJÄLP!!!
som om det inte räckte med vattenskadan vi har hemma...igår ringde restaurangchefen och talade om att de var tvugna att stänga p ga renovering...VATTENSKADA!!!
så, nu står vi här utan lokal och bara 4 1/2 vecka kvar!!!
ringde igår runt till alla ställen här i närheten och det finns inget annat som är ledigt just då...*suck*
nu funderar jag om inte vi ska ha festen i vår kvarterslokal, man kan göra det ganska trevligt där med levande ljus och blommor, men hur i h*lvete ska vi göra med maten?!
jag har inte en chans att hinna och som det ser ut nu här hemma så kan jag inte heller laga mat så jag funderar på kallskuret, smörgåsbord helt enkelt...vad tror ni om det?!
zera - vilket elände !!! Sådant behöver man inte så nära in på... Var bor du/ni? Tänkte om det är så att man sitter på något bra tips på cateringfirma eller så.
YES!!!
nu ringde restaurangchefen och sa att de kan fixa maten åt oss i alla fall!!!
vi får fixa lokalen själva så det blir kvarterslokalen här hemma...
han gifte sig i somras och hade full förståelse för min hysteri...det finns snälla människor!
Åhh vilken tur att det löste sig ,,,
-zera
Vilken tur att det ordnar sig, kvarterslokalen kan bli jättefin. Några vänner till mig hade sin bröllopsfest i kvarterslokalen. Det var jättemysigt och nära hem för majoriteten. Det blev en lång glad fest. Att inte ha personal som vakade över festen gjorde stämningen väldigt lättsam med hög festfaktor gästerna hjälpte till mycket mer.
//K
Zera,
vilken otur med vattenskador både hemma och på restaurangen. Din stackare! Vilken ur att det ändå verkar ordna sig, och att du tar det med ro... Jag hade nog fått panik!!!
Sätt upp mycket ljusslinor och en massa levande ljus, så blir kbarterslokalen jättemysig!!!
Jag och min älskling verkar ha gått in i nån sorts dvala, typ av panik, vi får ingenting gjort...
Bara 9 dagar kvar och fler och fler gäster hör av sig om hotell råd, och ber om att bli hämtade etc. Känns som om jag inte orkar organisera dem oxå...
Förresten, ska ni hålla tal till er man (!!) det tänkte jag göra, typ skriva en dikt...
Fast får lite panik av den tanken oxå, tånk om det blir tarvligt rim bara...
Oj vad långt det blev...
kram kbm
-Kaboooom
Jag tänkte hålla ett tal om/till min man. Har beslutat att inte försöka dikta eller rimma med risk för att det just blir taffligt. Speciellt om man är nervös och tappar takten. Jag kommer bara göra det enkelt med 3 delar. En om det som varit, en om hur det är och en avslutande om framtiden. 3-4 meningar i varje tid så att säga. Max 5 minuter.
Har inte börjat än men har många uppslag, vi har dessutom skrivit brev till varandra i 13år så jag har en stor textbank att hitta inspiration ur.
Lycka till
//K