• Marléne73

Novenberbrudar hur långt har ni kommit?

Vi gifter oss 20/11. Hur långt har ni kommit med planeringen? Vi har inte ens skickat ut inbjudan än.

• Svar på tråden Novenberbrudar hur långt har ni kommit?
  • Tota

Den annorlunda texten till "Den blomstertid nu kommer" heter "På bröllopsdagen ber vi " Se nedan.

Psalm: På bröllopsdagen ber vi
    Melodi: Den blomstertid nu kommer
    Text: Christina Lövestam

På bröllopsdagen ber vi till dig som kärlek är.
    Du lever mitt ibland oss i glädjen nu och här.
    Vi prisar dig som skapar och känner allt som sker.
    Förnyare av livet, till dig, vår Gud, vi ber.

Om kärlek som får djupna, förlåta och förstå,
    om kärlek genom dagar då mörkret skall förgå,
    om goda, ljusa dagar då lyckan vänligt ler,
    om trohet i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.

Om kärlek och gemenskap som rymd och frihet bär,
    om möjlighet att växa till dem vi innerst är,
    om hem där barn och vänner oss band i livet ger,
    om glädjen i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.

Om kärlek stark som döden och liv som föder liv,
    om aktning för varandra och nya perspektiv,
    om ömhet från ditt hjärta som allt med kärlek ser,
    om godhet i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.

• W2Bsoon

november04 - lite börjar det kännas. Men det är inte direkt nervositet, utan mer att man börjar inse hur stort det är. Under planeringstiden har det mer känts som ett projekt man jobbat med - med deadlines å allt - men nu trillar känslorna över en hela tiden. Är gråtmild som få å känner mer å mer hur lyckligt lottad jag är som får göra detta med just honom... Det är en underbar känsla ! Längtar som en tok... 5 dagar, 5 timmar å 52 minuter kvar

• zera

mmm...i morgon börjar "vår" månad...
    hoppas ni som är först ut har allt under kontroll, även nerverna

vi ska ju ha ett litet bröllop, vi blir ca 25 stycken som det ser ut nu, tänkte baka pepparkakshjärtan och skriva namn på och använda som bordplaceringskort, är ju efter första advent vi gifter oss så...låter det som en bra idé eller?!

• Krich

Jättemysig idé med pepparkakorna, det tycker jag absolut ni ska göra

Jag har suttit och funderat på dryck till förätten. Vi ska ha ärtsoppa vilket är lite ovanligt... och svårt att välja dryck!
    Tror det får bli varm punsch med vatten vid sidan. Ett litet glas 26% punsch kan väl kvittas mot vitt vin eller öl?
    Om det verkar helt galet får ni gärna komma med förslag.

November here we come...
    //K

• kaboooom

W2Bsoon,

är precis likadan!!! Har oxå insett hur stort det är... Vill att det ska vara fredag NU!!!

Städar som en galning nu, svärmor kommer från londn redan imorgon!

Pepparkakshjärtan låter suveränt!

Kbm

• Novemberbruden

Nu har jag blivit hippad! I lördags blev jag kidnappad när jag helt fredligt var hemma hos mina föräldrar för att ordna med klänning till min tärna, som också skulle vara där! Blev rätt förvånad, även om jag varit lite smått misstänksam... Fick genast ett glas bubbel för att slappna av och sedan bar det iväg till Make up store för sminkning, fick en brudsminkning som jag förhoppningsvis ska kunna göra själv (hm, återstår att se!). Efter det var det dags för lunch, blev bjuden på crêpes (helt fantastiskt gott!) och fick även ett uppdrag: att sätta på en strömbrytare på en lampsladd (min m2b är elektriker, så mina kompisar ville se om vi passar ihop...). Till min stora lycka lyckades jag med konststycket! Efter det bar det iväg igen och nu fick jag kasta dart (även det min m2b's hobby), jag lyckades i alla fall träffa tavlan... Därefter blev det bowling och till slut hem till en av mina vänner där de bjöd på hemma lagad mat. Senare på kvällen blev det utgång och hela dagen var mycket lyckad, jag är hur nöjd som helst med min möhippa! Skönt att "slippa" oroa sig för det nu, var ju rätt pirrigt innan! Vad kul för er som har era möhippor kvar, det är en kanondag så njut!!!

• kaboooom

novemberbrudar,

NU ÄR DET NOVEMBER!!!!

bara fem dagar kvar...

kbm

• zera

japp, nu är det november!!!

nu behöver jag lite inspiration av er igen...tänkte köpa en tröja till min blivande som han ska få på festen och låta göra ett tryck på den...det ska ju vara nåt skojigt så klart...tänkte ha bröllopsdatum på framsidan och "Tillhör *mitt namn*" på baksidan, men tycker det låter lite fantasilöst...har ni några bra tips?1

• Honungsburken

November04: Vi gifter oss i Badelunda kyrka.

Vi var på vigselsamtal idag med prästen. Oj, vad verkligt allt kändes helt plötsligt och stort efter att ha tillverkat 60 bordsplaceringshållare. Visst är det lite nervöst med allt ihop med möhippa, vigsel och allt som hör därtill.

• kaboooom

Åh vad jag längat nu!!!

Onsdad, torsdag, fredag- FRU!!!

Igår kom svärmor och jag var som alltid nervös-varför???
    Idag kommer gäster från spanien, sen kommer en hel bunt från london. Dessutom får vi tillgång till lokalen idag- dekorera och duka!!! Plus laga en del av maten!

Det största jag har kvar att göra är att skriva talet! Å jag och min älskling måste träna på dansen!!! Å packa resväskor!

Förlåt om jag låter stressad och hispig. Men min glädje är mixad med mensmageont och en nästan stukad fot!!!

Hinner nog inte mer nu. Nästa gång jag skriver här är jag nog Mrs xxxxxx!!!! Cant wait!!!

Bästa rådet jag fått! Njut av er dag!!!

KRAM
    kbm

Svar på tråden Novenberbrudar hur långt har ni kommit?