• EmmaPemma

Jag hatar nyblivna mammor med barnvagnar....

....som går i bredd och tror att de äger gångbanorna.

Jag är SÅÅÅÅÅ arg idag.
    På vägen hem från jobbet mötte jag en familj bestående av mamma, pappa och barnvagn. Pappan drar vagnen och mamman går bredvid. Det är en trång gata och då ser jag det som en självklarhet att mamman som bara går bredvid vagnen skall ta plats bakom karln och barnvagnen, för att vi alla skall kunna mötas. Jag fortsätter att gå och tittar åt höger (in i skyltfönster som jag brukar göra på vägen hem). K*rringen till mamma går rätt in i mig, och får ett mindre utbrott över detta. Hur dum får man vara. Jag går vidare utan att kommentera det hela.
    När jag börjar närma mig hemmet kan jag välja mellan två vägar. Idag tog jag den lugnaste vägen, eftersom jag kände mig rätt arg och inte ville riskera att möta några fler barnvagnar...:-P.
    När jag går längs vägen (nära en kaj) möter jag ännu ett barnvagnsekipage .
    Det är mamma, mormor och barnvagn. Mormor drar barnvagnen och mamman går bredvid.
    Gångvägen är i detta fall inte heller speciellt bred, därför ser jag det som en självklarhet att mamman skall akta sig, eftersom jag inte kan flytta mig mer (isf riskerar jag ju att trilla i vattnet). Vill även tillägga att det inte finns ngt räcke, och så här års är det inte så varmt i stockholms vatten.
    Jag går rakt fram, men den här gången är jag smart och spänner armen lite (bara utifall att), och ännu en mamma springer in i mig. Hon får ett ännu värre utbrott, vänder sig om och nästan grinar och skriker "aj, det gör ont. Vad gör du?". Jag vänder mig om och ropar tillbaka "vad gör du själv?".

Jag bara undrar - vad är det för fel på dessa mammor????? Ingen annan gör ju så här. Går man i bredd så får man för i H-vete flytta sig när man får "möte". Klarar man inte sådana elementära saker tycker jag att man skall stanna inne.

Nej, jag har inga egna barn. Och jag betackar mig inlägg som talar om för mig att nyblivna mammor är känsliga och har andra hormonnivåer. Det finns många skäl till varför mnsk mår dåligt, men ingen skall bete sig så här för det!

Långt och otrevligt inlägg blev det, men jag vill bara tala om för hela världen idag hur ARG jag är!!!

• Svar på tråden Jag hatar nyblivna mammor med barnvagnar....
  • EmmaPemma

Cheri:
    haha . Jag kände samma sak när det gällde inlägg nummer 100 (och då trodde jag verkligen att tråden skulle dö för gott).

Lyckligtvis kommer denna tråd att stängas automatiskt om prick en vecka

• Cheri

Va' inte för säker på det!

Vi har en tråd som vi trodde skulle "dö" igår men vi skriver flitigt på... ;)

• Cheri

Ett sista ryck i "jag hatar alla" tråden innan den stängs, vad sägs?

Jag kan ju lägga till folk på jobbet som skriker (när de är 5 meter bort)
    "öh, hörru!"
    (inte gå fram och säga "förlåt mig" eller nå't så'nt)

Och VARFÖR skall alla gå av i mittendörren på bussen?!?! De som sitter längre bak kan väl gå av BAK? Nej, ALLA skall följa näsan för _vända_ sig om DET går inte?

(Jag brukar alltid "fastna" när jag försöker gå av bak för att någon försöker gå åt andra hållet framför mig)

• Pa´sHeffaklumpan

Finns massor av annat som jag "stör" mig betydligt mer på än nyblivna mammor

• EmmaPemma

Pa´s Heffaklumpan:
    ja, det är bara att starta en tråd om det då .

• Pa´sHeffaklumpan

Emmapemma: Inlägget var tänkt som ett medhålltill cheri
    Egen tråd?? Näe, "orkar" inte, tråden skulle bli så lång/många trådar men tycker att det är jättekul att läsa/svara på andras inlägg

• EmmaPemma

Pa´s Heffaklumpan:
    Okej, det var lite svårt att förstå. Men,men, så är det ju när man kommunicerar genom burken .

• titioo

jag hatar pensionärer som knuffas och alltid tror att de har förtur. Vart har de bråttom???

Jag hatar när människor först frågar om jag förstår, eller känner till det de pratar om, och sedan förklarar den för för mig fastän jag har sagt att jag förstår.

Jag älskar att beklaga mig med jämna mellanrum :)

• Gift Anna

Bra skrivet titioo!

Blir ochså irriterad på en del pensionärer som bara knör sig före, de är ju lediga så de borde ha mer tid än t.ex ,studenter,yrkesarbetande och barnlediga?
    Jag skrev barnlediga just för att de faktiskt kan ha en del tier att passa, Bvc etc.

*Slutgnällt*

• EmmaPemma

Oavsett vem som har mest tider att passa så tycker jag inte att man har rätt att tränga sig före eller att putta på andra osv. Alla har samma rätt att vara ute, men det innebär (för mig) att alla skall visa respekt.

Lustigt det här att man stör sig på så olika saker. Jag stör mig sällan på pensionärer (kanske för att jag har träffat mest snälla/hänsynstagande äldre människor ). Det har hänt flera gånger att pensionärer har släppt mig före i kassaköer osv. Men självklart så finns det säkert många pesionärer som inte visar hänsyn - och det är ju självklart inte bra.

Jag stör mig däremot på kostymklädda män (sällan kvinnor) som kommer i grupp runt lunchtid. Det händer rätt ofta att det är på väg att meja ned mig, eller puttar ut mig i gatan. Det är riktigt irriterande. För som jag tidigare sagt; går man i bredd får man inrätta sig i ledet när man får möte. Men det handlar säkert om någon "makt" grej (precis som det gör för ungdomsgäng - vem skall vika av först?). Jag har lättare att acceptera det beteendet hos barn/ungdomar, men när det kommer till män i 30-50 års ålder (ibland yngre och ibland äldre) tycker jag bara att det är bedrövligt.
    INGEN har ensamrätt på gatorna!

Svar på tråden Jag hatar nyblivna mammor med barnvagnar....