• Silje~

Ni som gifter er den 7/8

Vet ni att om 2 månader och 21 dagar slår kyrkklockorna

• Svar på tråden Ni som gifter er den 7/8
  • Dea

... och så är det elva dagar kvar....

• Piffe

Vi gifter oss i Ålems Kyrka, Kalmar Län, småland...

Vi fixar med maten själva men det känns ändå rätt lugnt.
    Det man bekymrar sig mest över är ju faktiskt vädret!!!! Jag vill ta våra foton nere vid havet....

• Elka

Piffe!

Vi ska också gifta oss i Ålems kyrka den 7/8! Vi håller verkligen tummarna för att det fina vädret ska parkera över Kalmar Län! Lycka till om 11 dagar!

• Gripen

Igår var jag hos stylisten... Jag fick för första gången känna pirret i magen att NUUU är det nära. På allvar.

Jag fick vackra korkskruvar och mitt hår är tillräckligt långt för att låta lockarna nå ner på ryggen. Löshår köpte jag på rea från Björn Axén och det blev sååå braaaaa... Och sminket.... Gammelrosa och champagnefärgad ögonskugga. Det blev sååå bra!

Snart så...

• murveln

Oj så kort tid kvar!
    KUl!

• Gripen

Just nu önskar jag att det inte var giftermål på G. Gubben kan ta och slänga sig i väggen!!!!

• Gripen

murveln

Sitter på jobbet och sambon är hemma med vår 2-årige son som idag inte var på sin bästa sida, tydligen. Ringer hem i ett antal ärenden rörande bröllopet och han svarar surt och irriterat. Säger att jag vet hur han har det och att jag inte kan göra något åt det. Då säger han "det är ju ingen idé att jag säger nåt för du vet ju redan hur allt är. Hejdå". Så lägger han luren i örat utan att jag fått framföra mina ärenden.
    Det är ju inte MITT fel att ungen är kinkig och jag VEEET ju hur det är. Jag är ensam med honom varannan helg när sambon jobbar skift. Men det är väl det att han nyss kommit på att jag kanske inte heller har det så jäkla lätt och att nu kanske fattar var det innebär att vara förälder till en 2-åring som lärt sig ordet "NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJ!!!!!"..

*muttrar*

Skönt att få gnälla av sig.

• murveln

Sitter oxå på jobbet och har förstått av de som har barn att det kan vara en befrielse ibland. Min syster har en 1,5-åring som numera vill äte själv. Hon tvekar om hon ska lämna henne till barnvakt eller ta med henne på middagen. Jag har full förståelse. Kommer väl dit själv inom några år...

• Piffe

Murveln

Om jag vore som du, skulle jag råda min syster till att lämna barnen hos barnvakt!!!
    Jag var på ett bröllop för tre veckor sedan och hade med min son, det var ingen rolig upplevelse varken för mig eller för honom...han hade haft det bättre med barnvakt.
    I kyrkan "störs" man an barnet och kan inte koncentrara sig på vigsekn, eftersom man måste sitta och underhålla lillen för att ahn ska vara tyst...(så man hör) Jag tror ingen annan störs iofs. Jag fick ingen känsla och kände mig lite snuvad på konfekten efteråt...
    På festen var dels lokalen trång, så han kunde inte springa fritt (som man gärna vill i den åldern), maten drog ut på tiden (han vill inte vänta....)
    Jag tyckte det var fruktansvärt jobbigt, även att alla tyckte han var gullig och så.
    Hade jag veta hur det skulle bli, hade jag aldrig tagit med honom!!!

Obs! I vanliga fall följer vår son med oss överallt utan att vi ser det som nåt bekymmer, men idetta fallet är du ju också det bästa för barnet!!!

Själv gifter jag mig den 7/8 och har "rått" mina gäster att inte ta med dem för deras egan skull...jag bryr mig inte om de är med eller ej...

Svar på tråden Ni som gifter er den 7/8