• Silje~

Ni som gifter er den 7/8

Vet ni att om 2 månader och 21 dagar slår kyrkklockorna

• Svar på tråden Ni som gifter er den 7/8
  • augusti -04

Räknar inte heller dagar, men börjar bli stressad för att det inte är så många helger kvar - bara 3 st!! 1 helg spenderas på Öland. 1 helg i Danmark då vi ska handla dricka. 1 helg då vi reser till Mariefred - där vi ska gifta oss.

Har inte semester förrän helgen innan...

Men annars känns det jäkligt bra! Tänker inte ställa in iaf - den ringen VILL jag ha alltid!!! :D

Fast jag är mest nervös för att vi håller på att lägga bud på hus - vem har tid att oroa sig för bröllop när det är husköp på gång?!?!? :)

• Silje~

Jag har varit och provat frisyr med krona i går. Frå jag hämtade kronan till jag lämnade den så kände jag stämningen. Var skagig hela tiden, pirrade i magen, svamlade när jag pratade och lite stirrig

Här finns lite bilder

brollopstorget.se/Forum-1-20/m705389.html

• gryning

Idag ska jag in till stan och köpa nytt papper till festprogrammens "utsida". För att _han_ plötsligt tyckte att de jag beställt och redan gjort klara såg så "billiga och brevpappersaktiga ut". Så jag köper nya grövre papper och börjar om vikandet, stämplandet och limmandet. Totalt 90 st. Onödigt va?

Vi kommer inte att servera något starkare än lättöl på vårt bröllop. Det känns skönt, faktiskt. Min erfarenhet är att vissa ur både släkten och vänskapskretsen inte precis visar sig från sin bästa sida efter att promillehalten passerat en viss gräns. Så vi förebygger det. "Bus utan rus, kul utan strul".

• Dea

augusti -04! Í vilken trakt funderar ni på hus?

• augusti -04

Dea
    Vi lägger just nu bud på ett hus i Öllsjö, utanför Krstd. Jag jobbar i Bromölla och det är jäkligt trist att pendlar från Malmö varje dag... (4h varje dag!!) Jesper jobbar i Malmö och får pendla i stället, men han har mycket lättare för att slappna av och bara åka tåg... Själv blir jag bara irriterad för att det är sånt slöseri med tid... :)

För att komma tillbaka till Bröllopssnacket så kan jag meddela att min vitguldsring med 10 diamanter känns totalt extravagant och jag längtar tills jag kan ha den på mig varje dag! Nu får jag bara prova den en ½ minut när vi gått och lagt oss... :)

Min klänning har blivit en "riktig" brudklänning efter några smarta drag från sömmerskan... Känner mig helt manipulerad och jättenöjd!! Har t.o.m. släp!!! :D

• murveln

Då har M2B fixat dukar och fotografen verkar peppad. Nu återstår allt pappers pyssel: Vigsel och festprogram, bordsplaceringstavlan...
    Klänningen ska provas igen måste känna att skorna funkar ihop med längden!

• Dea

Jisan!

Nej, vi ska inte gifta oss utomhus.

Men efter vigseln tänker vi bjuda på fika utomhus, om det går.

• augusti -04

Dea!
    Vi kommer ha ett stort partytält eftersom vi ska ha grillfest på fredagen och brunch på söndagen! Ni kan ju fika där efter vigseln om det regnar... :) Eller kan ni låna Djurgårdsporten! :)
    Men klart att det inte regnar, eller hur?!?! :D Läste idag att värmen kommer nu!

• murveln

Yippi! Har fixat så vi kan anlända till festen med båt! Kul! Hörde om en tjej som riggat en stand in i vit klänning som föll av brygga i vattnet. På håll såg gästerna detta och trodde det var bruden! Kanske går att ordna...

• Dea

hahaha, Murveln, det vore superskojigt....

Augusti - 04, ständiga räddaren, du är verkligen en toppentjej som hjälper till och kommer med erbjudanden. MEN: tack och lov så har vi en regnplan, då åker vi ut på Hästnäs, allihop. Det blir lite svårt att parkera, bara.

Men inte ska det regna, eller hur? Nu blir det bara bättre och bättre framöver. Såklart.

Svar på tråden Ni som gifter er den 7/8